Apple vetää markkinoilta 1,8 milj. Sonyn valmistamaa, palovaarallista akkua. Applen viallisia akkuja on iBook ja Power Book G4-läppäreissä. Käyttäjät saavat ilmaiseksi uuden akun tilalle. Ilmoituksen voi tehdä sivuilla http://www.apple.com/fi/support/
Lähde: Helsingin Sanomat
Apple vetää 2 milj. läppärin akkua pois markkinoilta
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple vetää 2 milj. läppärin akkua pois markkinoilta
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
-
Re: Apple vetää 2 milj. läppärin akkua pois markkinoilta
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Miten Apple 'vetää' nuo akut, jos käyttäjän täytyy itse 'työntää' akku Applelle? Minulla esimerkiksi on juuri 12" iBook G4. Mistä näen, onko minulla mahdollisesti vaarallinen akku? Vain olemalla itse valveutunut ja lähettämällä sähköpostia jonnekin asiakastukeen? Ei niin, että tuo minua kauheasti huolettaa (todennäköisyys onnettumuudelle on pieni ja akun vaihtamiseen liittyvä vaiva liian suuri), mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten monta akkua *oikeasti* vaihdettiin. Tuollainen vaihtorumba lienee Applelle melkoisen kallis.Forsteiner kirjoitti:Apple vetää markkinoilta 1,8 milj. Sonyn valmistamaa, palovaarallista akkua. Applen viallisia akkuja on iBook ja Power Book G4-läppäreissä. Käyttäjät saavat ilmaiseksi uuden akun tilalle. Ilmoituksen voi tehdä sivuilla http://www.apple.com/fi/support/
Lähde: Helsingin Sanomat
Edit: Täällähän niitä sarjanumeroita löytyy:
https://support.apple.com/ibook_powerbo ... yexchange/
"6C519 - 6C552" ovat näemmä huonoja pattereita, ja minulla on 6C538.

Hmm,
"Q. Do I have to send in my recalled battery before I can receive a replacement battery?
A. No, Apple will send you the replacement battery first and then you will send Apple the recalled battery."
Jos tuo toimii noin, niin pitäisiköhän kokeilla sittenkin.
Edit2: Päätin sitten kokeilla, mutta vaikka koneeni selvästi kuuluu viallisiin, saitin tarkistuksen mielestä koneeni sarjanumero kyllä kuuluu vaihdettaviin, mutta akun numero on väärä.
Suomeksi kertoo:
"Tarkista sarjanumero ja yritä uudelleen. Tai soita numeroon 800-275-2273 ja pyydä lisäapua."
ja englanninkielisenä antaa saman puhelinnumeron viestillä:
" Or, in the United States, call 800-275-2273 between 6 a.m. and 6 p.m. PST for further assistance."
Täällä foorumilla pitäisi olla päätään seinään hakkaava hymiö.
http://news.com.com/2061-10793_3-6109860.html
Edit3: Ei kun tuon numerosarjan pitäisi vielä loppua "S9WA, S9WC or S9WD" eli akkuni on ilmeisesti ihan OK. Voisi kai vähitellen mennä nukkumaan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: Apple vetää 2 milj. läppärin akkua pois markkinoilta
Viesti Kirjoittaja toitsu »
Oma sarjanumeroni alkaa 6C536 ja vaikka numeroa kuinka hakkasi lomakkeeseen, niin eipä mennyt läpi. Soitin asiasta eilen Applelle (voittaa töiden teon) ja sanoivat, että joku on mogaroinut sen lomakkeen kanssa - käski koittamaan tänään uudelleen. Pitääpä testata...Thoth kirjoitti:Edit2: Päätin sitten kokeilla, mutta vaikka koneeni selvästi kuuluu viallisiin, saitin tarkistuksen mielestä koneeni sarjanumero kyllä kuuluu vaihdettaviin, mutta akun numero on väärä.
"This serial number is invalid or does not qualify for the program." Äh ärsyttävää.

-
- Ylläpitäjä
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka