Miten toimii iMacin osto netitse? Lähinnä minua kiinnostaa se, miten käy takuun tai muun tuen, jos laite on ostettu esim. Apple Storesta? Onko kellään kokemusta asiasta? Entä miten kauan koneen saapuminen kestää?
Muissa tilanteissa olen ostellut paljon verkosta, mutta nyt tämä takuuhomma vähän mietityttää...
Sinnis kirjoitti:Miten toimii iMacin osto netitse? Lähinnä minua kiinnostaa se, miten käy takuun tai muun tuen, jos laite on ostettu esim. Apple Storesta? Onko kellään kokemusta asiasta? Entä miten kauan koneen saapuminen kestää?
Muissa tilanteissa olen ostellut paljon verkosta, mutta nyt tämä takuuhomma vähän mietityttää...
Kyllä sen mäkin voi viedä suoraan lähimpään Mac huoltoon tai soittaa Applen tukeen joka auttaa asiassa..
Itte ostin koneeni kivijalkaliikkeestä (tectorista), mutta mitä oon seuraillu ni kyllä siinä toimittamisessa menee tovi.. eli veikkaisin viikka, max 2
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Sinnis kirjoitti:Miten toimii iMacin osto netitse? Lähinnä minua kiinnostaa se, miten käy takuun tai muun tuen, jos laite on ostettu esim. Apple Storesta? Onko kellään kokemusta asiasta? Entä miten kauan koneen saapuminen kestää?
Minä olen ostanut aika monta Maccia AppleStoresta. Ei tuessa tai takuussa mitään eroa ole. Valtuutetut huollot hoitaa huollot.
Toimitusajasta sen verran, että nyt näyttää Storessa olevan että 24 tuntia menis lähetykseen. Tämä siis perusmallille. Mutta jos liität tilaukseen vaikka isomman kovalevyn tai muuta tavaraa, toimitus saattaa venyä. Joka tapauksessa tilausvahvistusmaili kyllä kertoo mikä on odotettavissa oleva toimitusaika. Rahti tietysti kestää muutaman päivän.
Eikä peruskaupoissakaan aina ole tavaraa hyllyssä, ainakaan juuri sitä mallia jonka haluaisit. Voi tietysti ollakin.
Ajattelin tässä kysyä nyt tälläistä, kun olisin varmaankin elämäni ensimmäistä maccia ostamassa ja varmaankin tuolta apple storesta sen tilaisin. Eli, miten tuo maksaminen tapahtuu tuolla? Antavatko he sieltä minulle sähköpostissa jonkun tilinumeron minne maksaa se suoraan, vai?
Ps. Kysymyksiä kyllä riittäisi lisää maceista, mutta taidan vielä yrittää opiskella jostain netin kautta lisää...
Maksutapoja on kaksi. Joko maksat luottokortilla tai pankkisiirrolla. Mitään laskua ei pankkisiirtoa varten tule, vain Order acknowledgement sähköposti. Siinä on sitten eriteltynä mitä olet tilannut ja sen alapuolella teksti:
Bank Name: Nordea Bank Finland Plc
Account Number: 120030-15255
Beneficiary Name: Bibit Internet Payment Service
Please ensure to quote the following reference number 1234567890 on your payment.
Tuo reference number on tietysti toinen. Eli pankki on Nordea, tilinumero tuo ja saaja tuo Bibit. Reference numberin pistät sitten pankkisiirron Viesti-kenttään, se ei ole Suomessa käytetty viitenumero. Lisäksi kannattaa pistää se W-alkuinen tilausnumero siihen viestikenttään myös.
Siitä vaan tilaamaan ja seuraamaan tilauksen edistymistä.
Ja jos on kiireinen sielu, kannattaa huomioida, että tilisiirrolla maksettaessa tilaus viivästyy muutamalla päivällä. Apple tarkistaa tilisiirron perillemenon manuaalisesti.
Testasin ekaa kertaa Applen takuun toimivuutta. Sain uuden iMacin mukana kuolleen Mighty Mousen. Soittelin Applen puhelintukeen ja siellä sitten selviteltiin ongelmaa. Lopulta tultiin siihen ratkaisuun, että Apple lähettää mulle uuden hiiren. Kun se saapuu, laitan paluupostissa rikkinäisen Applelle.
Suomea puhuvia asiakaspalvelijoita ei ollut silloin vapaana, niin homma hoidettiin sitten intian-englannilla.