Minulla alkaa ilmainen kokeilukausi päättyä ja pitäisi ratkaista, jatkaako satasella vuodessa dotmäkkiä vai hommaako jonkin muun systeemin varmuuskopiointia jne varten. Kovalevyjä saa aika edullisesti ja Firewire on nopea.
Heittäkää noviisille hyviä vinkkejä puolesta ja vastaan! Mitä vaihtoehtoisia palveluita ja näkökohtia pitäisi päätöstä tehdessä ottaa huomioon?
.Mac
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: .Mac
Viesti Kirjoittaja wanders »
Jos sinua ei haittaa, että tunnus pitää vaihtaa ja kaikki nykyiselle tunnukselle tallennetut tavarat menevät bittiavaruuteen, ota uusi kokeilutunnus.puakki kirjoitti:Minulla alkaa ilmainen kokeilukausi päättyä ja pitäisi ratkaista, jatkaako satasella vuodessa dotmäkkiä vai hommaako jonkin muun systeemin varmuuskopiointia jne varten. Kovalevyjä saa aika edullisesti ja Firewire on nopea.
Heittäkää noviisille hyviä vinkkejä puolesta ja vastaan! Mitä vaihtoehtoisia palveluita ja näkökohtia pitäisi päätöstä tehdessä ottaa huomioon?
Ei ole tullut sanomista, vaikka nimi on joka kerta sama. Käytän .macia osoitteiden, kalenterin ym. synkkaamiseen, en muuhun.
---
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lueppa tuosta, oli sama juttu mielessäni aikoinaan:puakki kirjoitti:Minulla alkaa ilmainen kokeilukausi päättyä ja pitäisi ratkaista, jatkaako satasella vuodessa dotmäkkiä vai hommaako jonkin muun systeemin varmuuskopiointia jne varten. Kovalevyjä saa aika edullisesti ja Firewire on nopea.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... highlight=
On siitä jossain muussakin ketjussa puhuttu, enpä vaan löydä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT: olen ollut .Maciin erittäin tyytyväinen, aion jatkaa seuraavaksikin vuodeksi tilaamista
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viimeksi muokannut amanita, 25.10.2006 klo 8.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Juuri oli tarjouksessa 99 LaCien 250 gigainen USB-kovis.puakki kirjoitti:Minulla alkaa ilmainen kokeilukausi päättyä ja pitäisi ratkaista, jatkaako satasella vuodessa dotmäkkiä vai hommaako jonkin muun systeemin varmuuskopiointia jne varten. Kovalevyjä saa aika edullisesti ja Firewire on nopea.
Joten yhden vuosimaksun hinnalla saat hieman enemmän varmuuskopiointitilaa. Jos se on pääasiallinen tarpeesi. Tietenkin .Mac:issa on muitakin palveluita.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Puoli vuotta nyt ollut käytössä, aluksi pidin ihan pelleilynä, nyt keksinyt kaikenlaista hyvää (pientä) käyttöä palvelulle. Mutta nopeutta lisää, nopeutta - .mac ei toimi minään lennosta synkkaajan ratkaisuna, vaikka palveluun on sisäänrakennettuna kaikki mahdollisuudet siihen, sillä Applen serverit ovat vain liian hitaita...MacFinn kirjoitti:Mulla on ollut .mac siitä lähtien kun se on ollut mahdollista. Ja tyytyväinen olen ollut, rahalle on tullut vastinetta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Kertokaa nyt ihmeessä viisaammat tässä ketjussa, mitä ne hyödyt ovat jos katsotte .mac palvelun vastaavan 99 eskon vuosimaksua.
Jos sähköposti on, Google Picasa kuvapalveluun saa 25 taalalla 6GB tilaa, weppisivuja ei tarvitse, yksi macci joten syncci eri koneiden välille ei tarvita.
Onko siinä palvlussa jotain näiden päälle mitä kenties en ole tajunnut?
Jos sähköposti on, Google Picasa kuvapalveluun saa 25 taalalla 6GB tilaa, weppisivuja ei tarvitse, yksi macci joten syncci eri koneiden välille ei tarvita.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tuossahan ne luettelit. Kyse on siitä, jos .mac-palvelut natsaa eikä ole ostanut niitä muualta. Haluaa käyttää @mac.com-osoitetta, haluaa weppisivut samaan osoitteeseen, tarvitsee päivityspalveluja kahden tai useamman koneen välillä...Molto bene kirjoitti:Kertokaa nyt ihmeessä viisaammat tässä ketjussa, mitä ne hyödyt ovat jos katsotte .mac palvelun vastaavan 99 eskon vuosimaksua.
Itse maksan mieluummin 132 euroa vuodessa domainhotellille. Sähköposti, websivut, ei kaikkia hienouksia. Mutta olen valmis maksamaan omasta domainista sähköpostiosoitteessa, joka ei viittaa mihinkään olemassaolevaan (kaupalliseen) palveluun. Kukin tavallaan.
---
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, mulla on muutamia syitä:
1) .mac sähköposti joka toimii missä tahansa ja miten tahansa. Eli kenen verkossa vaan, ei tarvii kysellä, että mikäs se on se lähtevän postin palvelimen nimi tai muuta. .Mac mailitili tyttärellä ja pojalla.
2) Backup DVD:lle, ulkoiselle kovolle, iDiskille. iDisk on pariin kertaan pelastanut mut.
3) .Macin Group, iWeb sivut, iDisk tiedostojen siirtelyyn, iCal julkaisut
4) .Macin pienet lahjat: ohjelmat, käyttöoppaat jne.
1) .mac sähköposti joka toimii missä tahansa ja miten tahansa. Eli kenen verkossa vaan, ei tarvii kysellä, että mikäs se on se lähtevän postin palvelimen nimi tai muuta. .Mac mailitili tyttärellä ja pojalla.
2) Backup DVD:lle, ulkoiselle kovolle, iDiskille. iDisk on pariin kertaan pelastanut mut.
3) .Macin Group, iWeb sivut, iDisk tiedostojen siirtelyyn, iCal julkaisut
4) .Macin pienet lahjat: ohjelmat, käyttöoppaat jne.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka