Kysymys: oletko tyytyväinen MacBook hankintaasi?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Kysymys: oletko tyytyväinen MacBook hankintaasi?
Viesti Kirjoittaja weeti »
Eli jos ei katsella asiaa omenanmallisten lasien takaa...
Kysymys heräsi kun olen mielestäni törmännyt kyseistä laitetta koskeviin "ongelmia ompun kanssa" viesteihin useammin kuin esim. vuosi kaksi sitten iBook/PB.
Vai johtuuko asia esim. että koneita ostetaan enemmänkuin ennen?
Varmasti kaikille olisi hyötyä ihan kiihkottomista rehdeistä vastauksista...
Kysymys heräsi kun olen mielestäni törmännyt kyseistä laitetta koskeviin "ongelmia ompun kanssa" viesteihin useammin kuin esim. vuosi kaksi sitten iBook/PB.
-
-
Re: kysymys: oletko tyytyväinen macbook hankintaasi?
Viesti Kirjoittaja JHA »
Binääriajattelu soveltuu joihinkin ongelmiin mutta tälläisessä kyselyssä voisi ehkä olla suotavaa se että ääripäiden välissä olisi muitakin vaihtoehtoja...weeti kirjoitti:Eli jos ei katsella asiaa omenanmallisten lasien takaa...
Kysymys heräsi kun olen mielestäni törmännyt kyseistä laitetta koskeviin "ongelmia ompun kanssa" viesteihin useammin kuin esim. vuosi kaksi sitten ibook/pb.
Nimimerkillä pääasiallisesti tyytyväinen mutta pienin varauksin*
*) ainoana varsinaisena kantona kaskessa lähinnä se että ilmanvaihdossa ja koneen lämmönsiirrossa muoto on ajanut ohi funktionaalisuuden ja hiljaisuuden...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Täydellisen tyytyväinen matkakumppaniini. ![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei mitään ongelmaa. Nykyään edes Superduperdriven puuttuminen ei oo haitannut
Pirun mahtava peli, kun kestää yli 80 asteen lämmöt eikä takkua
Ja arkikäytössä tosi cool vehje 8)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Pirun mahtava peli, kun kestää yli 80 asteen lämmöt eikä takkua
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja arkikäytössä tosi cool vehje 8)
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Minulla on ollut macbook puolisentoista kuukautta ja olen ollut pääosin erittäin tyytyväinen. Pari pikkuongelmaakin tietty on ollut ja on: minun MB:ssani ilmenee tätä "display flicker" -ilmiötä. Olen ollut Apple Caren kanssa yhteydessä asian tiimoilta ja se on vielä kesken.
Toinen asia mikä oli minulle vasta Mac -maailmaan astuneena järkytys, nimittäin se että Mac ei osaa lukea multisession DVD -levyjä. Minulla kun sattuu olemaan sellaisia melko paljon. Noh, jouduin joka tapauksessa muutenkin asentamaan BootCampin avulla WinXP:n.
Ja vielä yksi asia on minua kummastuttanut: tuo Finderin päivitys tapahtuu vähän niin ja näin. No onneksi tähän pulmaan löytyi pieni scripti jolla voi hoitaa 'refreshauksen' hiiren klikkauksella (Refresh Finder).
Muutoin ei ole valittamista. Ja täytyypä sanoa että tuota winukkaa tulee käynnisteltyä enää vain pakosta - mieluummin käytän mac osx:iä.
Toinen asia mikä oli minulle vasta Mac -maailmaan astuneena järkytys, nimittäin se että Mac ei osaa lukea multisession DVD -levyjä. Minulla kun sattuu olemaan sellaisia melko paljon. Noh, jouduin joka tapauksessa muutenkin asentamaan BootCampin avulla WinXP:n.
Ja vielä yksi asia on minua kummastuttanut: tuo Finderin päivitys tapahtuu vähän niin ja näin. No onneksi tähän pulmaan löytyi pieni scripti jolla voi hoitaa 'refreshauksen' hiiren klikkauksella (Refresh Finder).
Muutoin ei ole valittamista. Ja täytyypä sanoa että tuota winukkaa tulee käynnisteltyä enää vain pakosta - mieluummin käytän mac osx:iä.
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja enrique »
miltä osin ei ollut yhtä hyvä kuin PB 12? eikös se kuitenkin periaatteessa ole tehokkaampi kuin PB ja siinä on isompi ja kirkkaampi näyttö? tarkoitat varmaan että se on raahattava, muovisempi, kökkö näppis etc etc... analyyttisyyttä kehiin kiitosjonesb kirjoitti:Ostin tyttöystävälle moisen. Ok-värkki. Ei ollut yhtähyvä kuin 12"PB, mutta ihan hyvä laite kuitenkin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MBA 13" 2013, Mac Mini i5 2011, MBP 13" 2010, iPad 3, etc.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
PB oli enemmän työkalu, Macbook on käyttäjälaite. Pb on jämäkkä, macbook nitisevä ja muovinen. Mutta toinen onkin pro-sarjan laite, toinen käyttäjä-sarjan. Sen mitä olen käyttänyt, niin ihan ok laite macbook on, mutta ei sykähdytä samalla tavalla.enrique kirjoitti:miltä osin ei ollut yhtä hyvä kuin PB 12? eikös se kuitenkin periaatteessa ole tehokkaampi kuin PB ja siinä on isompi ja kirkkaampi näyttö? tarkoitat varmaan että se on raahattava, muovisempi, kökkö näppis etc etc... analyyttisyyttä kehiin kiitosjonesb kirjoitti:Ostin tyttöystävälle moisen. Ok-värkki. Ei ollut yhtähyvä kuin 12"PB, mutta ihan hyvä laite kuitenkin.
Niin ja toi meidän kohdalla oleva macbook on pysynyt kunnossa, ei ongelmia tähän asti.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ketunhäntä kainalossa. Mies on myymässä PB-konettaan...jonesb kirjoitti:PB oli enemmän työkalu, Macbook on käyttäjälaite. Pb on jämäkkä, macbook nitisevä ja muovinen. Mutta toinen onkin pro-sarjan laite, toinen käyttäjä-sarjan. Sen mitä olen käyttänyt, niin ihan ok laite macbook on, mutta ei sykähdytä samalla tavalla.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=54365633
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Hehee, arvasin että joku ottaisi esille. Ei, puhehan oli tosta 12" mallista. 15" ja macbookia ei kannata mielestäni vertailla hirveästi, isommalla näytöllä monet työt nimittäin luonnistuvat paljon paremmin kuin pienemmältä, sopivampi verrokki on 14" ibook.Lare kirjoitti:Ketunhäntä kainalossa. Mies on myymässä PB-konettaan...jonesb kirjoitti:PB oli enemmän työkalu, Macbook on käyttäjälaite. Pb on jämäkkä, macbook nitisevä ja muovinen. Mutta toinen onkin pro-sarjan laite, toinen käyttäjä-sarjan. Sen mitä olen käyttänyt, niin ihan ok laite macbook on, mutta ei sykähdytä samalla tavalla.![]()
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=54365633
12" pb puolestaan on matkatöiden kingi. Tehollisesti se pyörittää edelleen lähes kaikkea tarpeeksi nopeasti. Intel-megahertist eivät vielä ole säväyttäneet esim tekstin käisttelyssä tai toimisto-ohjelmissa yleensä niin paljoa että ne tekisivät macbookista paremman. Näyttökin on vähän niin ja näin. Vaikka valoa on enemmän, on näkyvyys silti omien kokemuksieni mukaan parhaimmillaan samaa tasoa pb:n kanssa (siis 12"). 12" näyttö sai aikanaan paljon kritiikkiä laaduttomuudesta, mutta silti se toimii mielestäni paremmin hajavalossa ja etenkin silloin kun kirkasta valoa tulee sivulta tai takaa. Mutta makukysymyksiä kaikki tyyni. Tietysti powerbook omaa edelleen sen wow-faktorin ja jonkinmoisen kulttilaitteen maineen, joka on tietty kivajuttu.
Korostan kuitenkin että laite on kuitenkin ollut ihan ok (macbook siis), ja palvellut tarkoituksessaan ihan hyvin. Meillä se ei ole työkone vaan "viihde"/vapaajan laite, jollaiseksi se kelpaa mielestäni mallikkaasti.
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Vaihdoin sigun MacBookkiin PowerBook G4 15" 1,67GHz -koneesta, ihan vain päästäkseni testaamaan uutta ja ihanaa Intel-konetta. Voi sitä ihmetystä, kun täysin hiljaisen PowerBookin jälkeen käynnistin Firefoxin ja surffasin ensimmäiselle Flash sivulle. Tuulettimet alkoivat huutaa, kuin viimeistä päivää... Se siitä mukavuudesta. Akkukeston on kyllä mahtava, mutta en ikinä olisi uskonut noin suurta pudotusta jokasuhteessa PowerBookista MacBookkiin siirtyessä.TheKraken kirjoitti:Miksei nuo tyytymättömät kirjoittele tänne mitään?
Noh... sitä se on, kun pitää saada aina uutta ja jännää testiin. Eiköhän tuo MacBook pian mene taas vaihtoon.

-
-
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No, tarpeeksi vikoja kun kertyy niin kohta saat MacBook Pron joko ilman tai muodokasta korvausta vastaan...masiaro kirjoitti:Uusia vikoja ilmestyy kokoajan. Kohta pitää viedä huoltoon kunhan ehdin - onneksi applecare löytyy.Viizei kirjoitti:Perusteluja, syyt?masiaro kirjoitti:Ja mä en PowerBook 15":een :S
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka