Taitaa nyt olla uuden otsikon aihe. Nimittäin tämänkin aamun lehdissä uutisoidun pahannäköisen iPhone-notkahduksen jälkeen Applen kurssi ampui heti kvartaalituloksen julkistamisen jälkeen rakettimaiseen nousuun, joka päätyi jälkikauppojen sulkeutuessa arvoon $ 150,18. Se on hirveen paljon se. Market cap yli 45 % Mikkiksestä.
Kolme vuotta sitten Mikkiksen arvo oli 17 kertaa Apple, nyt enää reippaat tuplat. Mihkä tää mailma on menos? Ei kyl vituta pahemmin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ihan 150$ asti ei taida kurssi jaksaa kavuta tänään.
Tulosten julkaisun yhteydessä oli mielenkiintoista raotteula tulevaisuuden laitejulkaisuista. Taitaa iMac ja iPod kanta uudistua ennen lomakauden päättymistä. Oma veikkaus.
Voisiko joku minulle - asiasta vähemmän tietävälle - kertoa, mitä tämä merkitsee normaalikäyttäjälle? Eli mitä väliä näillä pörssiuutisilla loppujen lopuksi on?
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
KinZZa kirjoitti:Voisiko joku minulle - asiasta vähemmän tietävälle - kertoa, mitä tämä merkitsee normaalikäyttäjälle? Eli mitä väliä näillä pörssiuutisilla loppujen lopuksi on?
Suunnilleen sama kuin formula-, futis- tai jääkiekkotuloksilla.
KinZZa kirjoitti:Voisiko joku minulle - asiasta vähemmän tietävälle - kertoa, mitä tämä merkitsee normaalikäyttäjälle? Eli mitä väliä näillä pörssiuutisilla loppujen lopuksi on?
Suunnilleen sama kuin formula-, futis- tai jääkiekkotuloksilla.
Aika hurja heitto... kyllä sijoittaminen kannattaa pienemmälläkin pääomalla kuin kuusinumeroisilla summilla. Daytrade on toki oma lukunsa - siinä positiivisen kurssimuutoksen täytyy olla melkoisen suuri, että piensijoittajan kannattaa vaivautua hötkyilemään.
Nordealla taisi hinta olla 24 tai 26 euroa per toimeksianto, Amerikkalaisila osakkeilla. Kyllä tällä nosteella pienestäkin sijoituksesta on ollut iloa.
On maailma muuttunut! 90-luvulla mulle tarjottiin kehystettyä Applen osakekirjaa, muistaakseni Nykissä (vai olikohan se Bostonissa peräti) johonkin $20 paikkeille. Oli hiukan ylihintainen, en ostanut edes seinäkoristeeksi. Laskin että kehykset olivat aika kalliisti hinnoiteltu. Apple oli silloin alamaissa, Jobs ei ollut tehnyt vielä comebackia.