.mkv. Paljonko tarvitsee potkua?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
.mkv. Paljonko tarvitsee potkua?
Viesti Kirjoittaja blues »
Tuli kokeiltua HD-videopätkiä jotka ovat muotoa .mkv ja vievät sen gigan verran. MBP jaksaa sitä vaivatta pyörittää mutta tuo 1,5ghz Core solo Mini yskii pahasti. Tarvitseeko nuo .mkv-tiedostot paljonkin lisäpotkua koneesta? Kellään kokemusta Mini+HDTV-yhdistelmästä jolloin ei tulisi nykimistä?
-
Re: .mkv. Paljonko tarvitsee potkua?
Viesti Kirjoittaja HTV »
Tuohan riippuu ihan täysin käytetystä kodekista ja bittivirrasta. Yleensä nuo .mkv tiedostot pitävät sisällään h.264 tai x.264 kodekilla pakattua tavaraa. Noista jälkimmäisen pyörittäminen vaatii ainakin toistaiseksi enemmän konetehoa. Kovin paljosta tuo ei sinullakaan varmaan jää kiinni, oma 1,83 GHz ensimmäisen sukupolven core duo kun noita jaksaa pyörittää myös softilla, jotka eivät käytä kuin toista ydintä. Asentamalla koneeseen xp:n ja siihen core avc:n voisi pyöriä tuolla sinunkin koneellasi. Ainakin omassa käytössäni core avc + mediaplayer classic on vienyt tehoa kymmeniä prosentteja vähemmän kuin esim vlc, sekä os x, että xp ympäristöissä.blues kirjoitti:Tuli kokeiltua HD-videopätkiä jotka ovat muotoa .mkv ja vievät sen gigan verran. MBP jaksaa sitä vaivatta pyörittää mutta tuo 1,5ghz Core solo Mini yskii pahasti. Tarvitseeko nuo .mkv-tiedostot paljonkin lisäpotkua koneesta? Kellään kokemusta Mini+HDTV-yhdistelmästä jolloin ei tulisi nykimistä?
Macbook Pro 1,83 GHz
-
Viesti Kirjoittaja Robinson Crusoe »
Olisko kellään linkkiä heittää tai ohjeistusta miten OSX:n saa viritettyä parhaiten erilaisten videofilujen toistoon?
Mulla on melko out-of-the-box säädöt ja ensimmäinen Mac, joten kokemusta suuntaan tai toiseen ei juuri ole
Mulla on suurimpia ongelmia juuri toistettaessa Matroska-filuja (.mkv) VLC:llä.
Mulla on melko out-of-the-box säädöt ja ensimmäinen Mac, joten kokemusta suuntaan tai toiseen ei juuri ole

Mulla on suurimpia ongelmia juuri toistettaessa Matroska-filuja (.mkv) VLC:llä.
-
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Itse käytän VLC playeriä minissä median toistoon. Ei ole ollut ongelmia videon tai audion suhteen.
Mini antaa telkulle 1080P signaalia ja kuva toistuu ns. pixel perfectinä.
Full-hd matsku tahmaa riippuen codekista. 1080I tavara ja 720P toistuu hienosti. Itselläni ajaa median toiston kaikin puolin hienosti. Tulevaisuudessa kaveriksi BlyRay soitin niin se on siinä.
Mihin tuota Periania edes tarvitsee??
Full-hd matsku tahmaa riippuen codekista. 1080I tavara ja 720P toistuu hienosti. Itselläni ajaa median toiston kaikin puolin hienosti. Tulevaisuudessa kaveriksi BlyRay soitin niin se on siinä.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jos haluaa jostain syystä käyttää quicktimeä eksoottisempien formaattien toistoon. Itse en näe sinällään tuohon mitään syytä, koska vlc tahmaa kyllä omien kokemuksieni mukaan paljon vähemmän kuin QT.zuki kirjoitti: Mihin tuota Periania edes tarvitsee??
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Robinson Crusoe »
Ahaa, onkohan mulla mennyt jossain bitti poikittain? Mulla on Mini 1,83 GHz, 2GB RAM ja 7200rpm kovo. Ja esim. Prison.Break.S03E01.720p.HDTV.x264-CTU.mkv ei pyöri sulavasti..zuki kirjoitti:Itse käytän VLC playeriä minissä median toistoon. Ei ole ollut ongelmia videon tai audion suhteen.

Toistimena viimeisin VLC.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Quicktimea käytetään mm. Front Rowssa ja iMoviessa, joita käyttäville Perian tuo formaattitukea mukavasti.gramdel kirjoitti:Itse en näe sinällään tuohon mitään syytä, koska vlc tahmaa kyllä omien kokemuksieni mukaan paljon vähemmän kuin QT.zuki kirjoitti: Mihin tuota Periania edes tarvitsee??
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Eikä sovi unohtaa myös finderin palstanäkymän esikatselua ja kaikkea muuta kätevää.joonahe kirjoitti:Quicktimea käytetään mm. Front Rowssa ja iMoviessa, joita käyttäville Perian tuo formaattitukea mukavasti.gramdel kirjoitti:Itse en näe sinällään tuohon mitään syytä, koska vlc tahmaa kyllä omien kokemuksieni mukaan paljon vähemmän kuin QT.zuki kirjoitti: Mihin tuota Periania edes tarvitsee??
-
-
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka