Kaupankäynnistä ja kauppapaikan moderoinnista
-
Re: Muutosehdotuksia
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Mitä taas tulee tuohon SMF vs. phpBB kisaan, niin itse olen pyöritellyt SMFää kohtalaisen paljon SMFnä etuna pidän nopeutta ja sen skaalautuvuutta mobilaitteille, joka on suoraan koodissa, kun taas phpBB:ssä on selkeästi paremmat välineet jäsenten väliseen keskusteluun. Molemmille on käyttötarkoituksensa ja käyttäjänsä, sen enempää en ota kantaa.
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
Re: Kaupankäynnistä ja kauppapaikan moderoinnista
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Luulenpa, että jos myyjä on niinkin valvelutunut, että tulee laittamaan ruksin kohtaan myyty, niin hän sillä samalla vaivalla muokkaa otsikkoa ja kirjoittaa sinne M:n tilalla Myyty:. Eli ongelma ei mielestäni ole niinkään foorumisoftassa vaan sen käyttäjissä - kaikki eivät vaan osaa tai halua noudattaa simppeleitä ohjeita.S_Matas kirjoitti:Joo, toihan on ihan ok jos jaksaa vaan etsiä. Ajoin vaan lähinnä takaa sitä, että nyt ekalla (omppu) myyntisivulla on aika runsaasti jo mennyttä kamaa joiden seasta pitää tonkia vielä myynnissä olleet, eikä ole mitään varmuutta siitä onko vanhemmilla sivuilla vielä myynnissä olevaa. Lievää ärripurri-oirehdintaa tuo aiheuttaa annetaan/vaihdetaan ostolla, kun pitää vielä katsella ilmoituksia joihin ei ole kerennyt ajoissa reagoimaan.
lisäys: toi viestin kirjoittajan itse ruksima myyty-ilmoitus olisi kyllä hyvä ratkaisu, jos vaan foorumisofta/modet jaksavat, parempihan se on että kirjoittajat itse merkkaavat omat viestinsä eikä moden tarvitse metsästellä iltapuhteina arkistoitavia ketjuja.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?p=742423#p742423adjpg kirjoitti:Sellainen muutosehdotus olisi mielessä, että voisiko noissa osto- ja myyntipalstoissa olla sellainen alahakemisto kuin esim. Tehdyt kaupat, jonne siirretään kaikki tehdyt kaupat ilmoitukset. Tällä hetkellä voi ensimmäinen sivu olla pelkkiä myytyjä tai ostettuja tuotteita, eikä se mielestäni pitäisi palstan tarkoitus olla. Se helpottaisi myös tietyn tuotteen hakua aikaslailla, kun voi jo valmiiksi sulkea hausta pois ne tuotteet, joista on kaupat tehty.
Tuolla naapuritopicissa on aiheesta käytykin jo pidemmälti juttua. Selvityksen alla on asian toteutus. Suoraan kun ei työkaluja tuohon ole tarjolla.
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Laitoin viestini kuitenkin tähän, koska se on selkeä muutosehdotus.
Eikö modeilla ole oikeuksia siirtää yhtä keskustelua toiselle alueelle?
RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Varmasti, mutta onhan siitä vaivaa.adjpg kirjoitti:Eikö modeilla ole oikeuksia siirtää yhtä keskustelua toiselle alueelle?
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
gramdel kirjoitti:Varmasti, mutta onhan siitä vaivaa.adjpg kirjoitti:Eikö modeilla ole oikeuksia siirtää yhtä keskustelua toiselle alueelle?
/---
ap

Joo on todellakin. Oli muuten iso homma löytää näiden viestien viemiseen passaava väline. No Modelan aitan nurkassahan oli onneksi toi tuohike, täsä siis ollaan.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
*köh köh glims köh*Anniel kirjoitti:Sen kun alat kirjoittaa niin haku tulee näkyviin sivun ylälaitaan.heikkipekka kirjoitti:Miten tämän saa kytkettyä päälle?MVi kirjoitti:Safarissahan ei tarvitse erikseen naputella omppu-F:ää, vaan se hakee heti.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Ohhoh...kallekilponen kirjoitti:*köh köh glims köh*Anniel kirjoitti:Sen kun alat kirjoittaa niin haku tulee näkyviin sivun ylälaitaan.heikkipekka kirjoitti:Miten tämän saa kytkettyä päälle?MVi kirjoitti:Safarissahan ei tarvitse erikseen naputella omppu-F:ää, vaan se hakee heti.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/34506
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Modelassa keksivät yhden hyvän pikasäädön asiaan: Ilmoituksien nostoaikaa lyhennetään (ks. alueiden ohjeet kohtapuoliin). Tämän luulisi ainakin hieman auttavan ongelmaan. Aktiiviset myyjät voivat upata ilmoaan tiheämmin, ja siten myydyt tippuvat nopeammin pois etusivulta. Toivotaan että auttaa, muilta osin keskustelu ja miettiminen jatkukoon.S_Matas kirjoitti:..nyt ekalla (omppu) myyntisivulla on aika runsaasti jo mennyttä kamaa joiden seasta pitää tonkia vielä myynnissä olleet, eikä ole mitään varmuutta siitä onko vanhemmilla sivuilla vielä myynnissä olevaa. Lievää ärripurri-oirehdintaa tuo aiheuttaa annetaan/vaihdetaan ostolla, kun pitää vielä katsella ilmoituksia joihin ei ole kerennyt ajoissa reagoimaan.
-
-
No ei sitä joka päivä sallitaankaan. Ja pakko ei ole tietenkäänNeliX4 kirjoitti:jaa-a. Ainakaan meikäläinen ei ihan jokapäivä jaksa olla omaa ilmoitusta nostamassa.

-
JaaNeliX4 kirjoitti:jaa-a. Ainakaan meikäläinen ei ihan jokapäivä jaksa olla omaa ilmoitusta nostamassa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Muut asiat ovat toki mietinnässä myös. Itse henkilökohtaisesti olen lähinnä ajatellut että siirrot tulisi saada käyttäjän itse operoitavaksi, jos se erillinen myyty-alue tehtäisiin. Vai olisiko se joku automaatt?. Esimerkiksi jos ei myynti toteudukaan, niin takaisinsiirto vai uusi ketju? Siirtely ei normaalisti käyttäjältä onnistu, joten joudutaan huutamaan modea apuun. Uusi ketju taas voi aiheuttaa hämmennystä, ja aiemmassa ketjussa ollut keskustelu käydään ehkä taas uusiksi. Parempi siksi olisi että käyttäjät itse operoisivat myyntiketjujaan mielestäni (jos osaavat). Tämä siis omaa yksipuolista pohdintaani keskustelun jatkamiseksi.
-
mikastus kirjoitti:JaaNeliX4 kirjoitti:jaa-a. Ainakaan meikäläinen ei ihan jokapäivä jaksa olla omaa ilmoitusta nostamassa.![]()
Muut asiat ovat toki mietinnässä myös. Itse henkilökohtaisesti olen lähinnä ajatellut että siirrot tulisi saada käyttäjän itse operoitavaksi, jos se erillinen myyty-alue tehtäisiin. Vai olisiko se joku automaatt?. Esimerkiksi jos ei myynti toteudukaan, niin takaisinsiirto vai uusi ketju? Siirtely ei normaalisti käyttäjältä onnistu, joten joudutaan huutamaan modea apuun. Uusi ketju taas voi aiheuttaa hämmennystä, ja aiemmassa ketjussa ollut keskustelu käydään ehkä taas uusiksi. Parempi siksi olisi että käyttäjät itse operoisivat myyntiketjujaan mielestäni (jos osaavat). Tämä siis omaa yksipuolista pohdintaani keskustelun jatkamiseksi.
NeliX4 kirjoitti:... Sehän vasta patentti olisikin, että kaikki tuotteet muuttuvat myydyiksi automaattisesti 2 vko kuluessa mikäli myyjä ei reagoi vaikka sähköpostiin.
-
Ei tämä mikään huuto.net ole, jossa on jotain takarajoja myyntien toteutumiselle.
-
Tämä ei kuitenkaan siivoa alkupään sivuja automaattisesti, vaikka se kyllä mahdollisesti VOI niinkin toimia. Toki noita vanhoja myyntejä on, joita ei koskaan suljeta. Toisaalta tänä vuonna on mennyt ainakin kerran kaupaksi noin vuoden myynnissä ollut tuote.NeliX4 kirjoitti:NeliX4 kirjoitti:... Sehän vasta patentti olisikin, että kaikki tuotteet muuttuvat myydyiksi automaattisesti 2 vko kuluessa mikäli myyjä ei reagoi vaikka sähköpostiin.
Tuo sääntö toki poistaisi näitä tärppimyyntejä, jotka unohdetaan taakse katsomatta.
-
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=39&t=127378
Jos erillinen myyty-alue olisi olemassa tämä myyntiviesti olisi siirretty myyty-alueelle liian aikaisin, ja sitten taas ostajan peruessa takaisin myytäviin. Ihan sama onko kyseessä automaatti tai moderaattorin tekemä toimenpide, niin turhaa vatvomista/työtä mielestäni. Näitä ketjuja on enemmän kuin tämä yksi, ei ehkä aivan valtavasti mutta arvioisin että melko yleisiä ovat ostajasta johtuvat myynnin peruuntumiset.
Nykyisellä toimintatavalla myyjä itse pystyy hoitamaan asian kaikkien ymmärtämällä tavalla ilman moderaattoriapua tai automaatteja. Mielestäni tämä on tärkeämpää kuin selailun helpottaminen myyntialueella, joka sekin on toki silti tärkeää. Tärkeysjärjestys on minun mielestäni kuitenkin tämä ilmikäyvä. Vai onko?
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
pah.mikastus kirjoitti:Erillistä MYYTY-aluetta vastaan puhuu esim. tämä minin myyntiketju:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=39&t=127378
Jos erillinen myyty-alue olisi olemassa tämä myyntiviesti olisi siirretty myyty-alueelle liian aikaisin, ja sitten taas ostajan peruessa takaisin myytäviin. Ihan sama onko kyseessä automaatti tai moderaattorin tekemä toimenpide, niin turhaa vatvomista/työtä mielestäni. Näitä ketjuja on enemmän kuin tämä yksi, ei ehkä aivan valtavasti mutta arvioisin että melko yleisiä ovat ostajasta johtuvat myynnin peruuntumiset.
Nykyisellä toimintatavalla myyjä itse pystyy hoitamaan asian kaikkien ymmärtämällä tavalla ilman moderaattoriapua tai automaatteja. Mielestäni tämä on tärkeämpää kuin selailun helpottaminen myyntialueella, joka sekin on toki silti tärkeää. Tärkeysjärjestys on minun mielestäni kuitenkin tämä ilmikäyvä. Vai onko?
Systeemin (automaatin) voisi rakentaa niin, että kun ketjun otsikossa on sana MYYTY, niin se siirtyy myydyt-osastolle, mutta jos otsikkoa sen siirron jälkeen vielä muokataan vaikka takaisin alkavaksi "M:":llä, niin se siirtyisi takaisin alkuperäiselle paikalleen myynnissä oleviin -alueelle.
Kivempi tuo olisi kuin nykyinen, missä on sekaisin myytyjä ja myynnissä olevia.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Hah?Xaeron kirjoitti:pah.
Systeemin (automaatin) voisi rakentaa niin, että kun ketjun otsikossa on sana MYYTY, niin se siirtyy myydyt-osastolle, mutta jos otsikkoa sen siirron jälkeen vielä muokataan vaikka takaisin alkavaksi "M:":llä, niin se siirtyisi takaisin alkuperäiselle paikalleen myynnissä oleviin -alueelle.
Et ehkä usko mutta tätäkin vaihtoehtoa on jo mietitty. Itse en kuitenkaan ole niin perillä asioista että osaisin sanoa jotain tuon kuormittavuudesta tai teknisestä toteutuksesta ylipäätään. Oletko muuten ajatellut että ilmoitusten pomppinen edestakaisin ei sekään ole ehkä täysin loogista kaikkien lukijoiden mielestä. Itse tosin voisin tätä tapaa mahdollisesti kannattaa, ja toistan: asia on ollut jo esillä.
-
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
Juu, ei siis sillä, en minäkään tuota toteuttaa osaisi. Vaatii varmaan aika huolellista koodin puukotusta ja esim. phpbb:n päivittäminen voi vaatia erityistä huolellisuutta ettei jo koodattu koodi hajoa siinä samalla.mikastus kirjoitti:Hah?Xaeron kirjoitti:pah.
Et ehkä usko mutta tätäkin vaihtoehtoa on jo mietitty. Itse en kuitenkaan ole niin perillä asioista että osaisin sanoa jotain tuon kuormittavuudesta tai teknisestä toteutuksesta ylipäätään. Oletko muuten ajatellut että ilmoitusten pomppinen edestakaisin ei sekään ole ehkä täysin loogista kaikkien lukijoiden mielestä. Itse tosin voisin tätä tapaa mahdollisesti kannattaa, ja toistan: asia on ollut jo esillä.
Eikä tuo myyntipaikka nyt NIIN sekava ja suuritrafikkinen ole, kyllä sieltä haluamansa tarvittaessa löytää. Nää on vaan näitä pieniä juttuja, joita sanalla sanoen EHKÄ voisi kehittää ja parantaa, sikäli mikäli jollakulla ylläpitäjällä siihen halua, tietotaitoa ja aikaa on. Mutta käyttökelvoton tuo nykyinenkään ei missään nimessä ole. Suoraan sanottuna en minä ole tuollaista automaattista siirtojuttua millään foorumilla myyntipalstoilla nähnytkään, kyllä ne muutkin aika pitkälti hompun tavalla toimii.
Tuo 3 päivän nostorajoitusmuutos oli kyllä hyvä.
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Ahaa eli Glims pitäisi ensin asentaa. Mielellään ei asentelisi selaimeen ylimääräisiä liitännäisiä, joten Cmd+F entiseen malliin.MVi kirjoitti:Ohhoh...kallekilponen kirjoitti:*köh köh glims köh*Anniel kirjoitti:Sen kun alat kirjoittaa niin haku tulee näkyviin sivun ylälaitaan.heikkipekka kirjoitti: Miten tämän saa kytkettyä päälle?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/34506
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Tässä taidettiin pyrkiä siihen ettei Myydään-palstalla olisi ollenkaan jo myytyjä kohteita häiritsemässä selausta. Mielestäni ihan harkinnan arvoinen ajatus. Huomautettu jo myyty/myydään sittenkin -pallottelun vaaroista, mutta jos käyttäjä ottaa ruksin pois ja ilmoitus siirtyy takaisin Myydään-palstalle niin kaikki keskustelutkin säilyisivät, ja kun tuote taas myydään niin ruksi Myyty-kohtaan ja ilmoitus siityy Myyty-palstalle.Miklu kirjoitti:Luulenpa, että jos myyjä on niinkin valvelutunut, että tulee laittamaan ruksin kohtaan myyty, niin hän sillä samalla vaivalla muokkaa otsikkoa ja kirjoittaa sinne M:n tilalla Myyty:. Eli ongelma ei mielestäni ole niinkään foorumisoftassa vaan sen käyttäjissä - kaikki eivät vaan osaa tai halua noudattaa simppeleitä ohjeita.S_Matas kirjoitti:lisäys: toi viestin kirjoittajan itse ruksima myyty-ilmoitus olisi kyllä hyvä ratkaisu -- parempihan se on että kirjoittajat itse merkkaavat omat viestinsä eikä moden tarvitse metsästellä iltapuhteina arkistoitavia ketjuja.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Tämän lisäksi toki tehtäisiin kirjoitysvihreitä (MYTY), jätettäisiin otsikoita korjaamatta välinpitämättömyydestä ja muista eri syistä (mode hoitaa nämä kuten nytkin), ja ehkä keksittäisiin vielä joku uusi glitchi tai kaksi jota emme ole osanneet huomioida päissämme.
Kunnollinen testauskin varmaan tulisi järjestää ennenkuin tuommoista otettaisiin suinpäin käyttöön. Vapaaehtoisia? Epäonnistuneen virityksen purkamisessa kuitenkin lienee oma vaivansa. Tästä asiasta sitten tietääkin varmasti joku muu enemmän kuin minä.
^ Huomioita omalta osaltani. Asioille voi silti aina olla joku simppeli ratkaisu, joka löytyy kun ongelmat tuodaan esiin.
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka