Joskus kauan sitten ihastelin Kottaraispönttöjä, aikakauden kannettavia tietokoneita. Sitten työympäristössä oli vain PC-koneita. Eläkeläisenä innostuin linuxiin. Nyt jouduin ikämiehenä ympäristöön, mistä ei ollut kokemusta.
Olen joutunut kysymään täältä vastausta sekä yksinkertaisiin tyhmiin kysymyksiin että hankaliin erityisongelmiin koskien OS 9.2 ja 10.4.11 että PageMaker 7 ja CS 2 ohjelmistoa. Olen hyvin kiitollinen vastauksista. Lisäksi yhden ongelmavaiheen ratkaisuksi sain ilmaiseksi vanhan iMac 17" koneen (OS 9.2), joka klassikkona on hauska omistaa vaikka ei jäänytkään ystävälleni.
Minulla on kokemusta keskusteluista suomalaisilla ja ulkomaisilla linux- ja BSD-Unix- sivustoilla. Kotimaisilla sivustoilla olen joskus saanut tylyn vastauksen: "Opiskele linux:n perusteet (ja tule vasta sitten kysymään täältä ...)!" tai jotain vastaavaa. Vastauksetkin ovat monesti olleet ylimalkaisia.
Tällä Hopeinen Omena - sivustolla ovat vastaukset olleet asiallisia. Niitä olen myös saanut siihen asti, että ongelma on ratkennut.
Kiitos teille 8)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)