Foorumin template-systeemiä on jälleen uudistettu. Rekisteröityneet käyttäjät voivat halutessaan vaihtaa uusimpaan versioon (omista asetuksista -> "HopeinenOmena2007") tai pitäytyä vanhassa.
Uudistuksen tavoitteena oli parantaa hakukonenäkyvyyttä ja parantaa sivujen latausaikoja, sekä poistaa mahdollisimman suurelta osin taulukkotaitto käytöstä. Aika näyttää, miten uudistus onnistui.
Bugit, ihmeellisyydet ja muut toiveet voi postata tähän viestiketjuun.
Miinuskommentteina:
- Hakutuloksista ei pääse viimeiseksi kirjoitettuun viestiin kuten perinteisessä ulkoasussa.
- Tekstin kirjoittamisen jälkeen pitää itse toimia johonkin suuntaan, oletuksena ei mennä minnekään.
- Kuinka viesti poistetaan, tarkoittaako se tekstin pyyhkimistä?
- Hakutuloksia on hankalampi lukea, koska tuloksilla ei ole minkäänlaista rivitystä tai viivastoa.
- Hakutulosluettelo ei reagoi näytön leveyteen.
Sitten vielä yksi ehdotus:
Viestin kirjoittamisen jälkeen olisi vaihtoehtona linkki viimeisimpiin hakutuloksiin. Koska itse olen lähes aina tällä sivulla, niin viestin kirjoittamisen jälkeen joutuu klikkailemaan useamman kerran päästäkseen takaisin viimeisimpiin hakutuloksiin, siis tarkoitan foorumin viimeisimpiä viestejä.
Viimeksi muokannut wanders, 24.7.2007 klo 18.55. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Sivun alareunasta ei löydy tuota samaa foorumin hakemistopuuta, mikä löytyy yläreunasta. Tämä aiheuttaa ylimääräistä rullaamista jokaisessa topicissa takaisin ylös, että pääsee vaihtamaan sivua..
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Tällä hetkellä kummastuttaa vain se, miksi mainos/linkki -palkki on myös viestiketjuissa tässä vasemmalla puolella. Vie vähän liikaa tilaa ja tuntuu ahtaalta.
Näin lyhyen testaamisen jäljiltä ei vielä oikein muuta kommentoitavaa.
Edit:
Ja nyt viiden minuutin testaamisen jälkeen lisää kommentteja:
Ei näy viimeisen viestin kirjoittaja, kun katselee Katso viime käyntisi jälkeen tulleita viestejä.
Viimeksi muokannut KinZZa, 24.7.2007 klo 19.04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
Minä katselen tätä foorumia melkein pelkästään näiden viime käynnin jälkeisenä lajitteluna. Edellisessä versiossa näkyi kuka on viimeisimmän vastauksen kirjoittanut, nyt ei. Mielestäni puute.
amanita kirjoitti:Tekstinhän saa suuremmaksi myös yhdistelmällä omppu+Plus-merkki.
Kiitos, kyllä tuli totakin kokeiltua jo aiemmin, mutta ei oo hyvä sekään Sekä tota isompaa Large fontia, mutta sitten tuleekin jo tunne, että lukee suurennuslasin avulla jo Ja saa rullailla sivua sitten tässä eestaas. Ja mulla on melko hyvä näkö vielä.
Entinen on vaan sopivampi mun silmille, no tää on vissiin sitten tottumiskysymys.
Muuten kiva, mutta:
- Topic-listassa saisi olla joka toisen rivin tausta vaikka himpun verran harmaa, niin erottaisi rivit toisistaan paremmin.
- Linkeissä pistää silmään pahasti tuo alleviivaus. Aiheuttaa rivien vilinää silmissä. Jos vaikka "1px dotted #ccc;" tai jotain?
- Kaipaan sitä nappulaa, josta pääsee suoraan topicin viimeiseen viestiin. Nyt täytyy rullailla sinne manuaalisesti.
- Viimeisin kirjoittaja olisi kans kiva olla näkösällä.
- Leipiksen koko saisi olla 12px. Nyt ottaa vähän silmiin tuolla 11px koolla. Ja mulla pitäis olla ihan ok näkö.
Mutta muuten oikein kivan oloinen ja hyvännäköinen.
Musta yläpalkki voisi noudattaa Applen uutta sivustolookia. Siis jos saa jotain ehdottaa. Mielestäni tuo yläpalkki on aika ruma. En kyllä tosin tykkää tosta omenalogostakaan et laittaisin niin paljon uusiksi. Logon tekstiosa on hyvä mut toi omppu on vähä tollane amatöörimainen 3d-räpellys
+ Kevyempi ilme ja selkeämpi ulkoasu
+ "Merkitse kaikki foorumit luetuksi" on nyt kivasti tuossa ylhäällä ettei aina tarvitse kelata sivun loppuun
- Viestiketjuista tosin puuttuu se keltainen merkki uuden viestin alusta, otsikossa se on mutta ketjua lukiessa joutuu etsimään mitkä viestit ovat tulleet viime lukemisen jälkeen.
- Allekirjoituksen italic häiritsee hieman
- Automaattiset siirtymät käyttöön kiitos (sillä olen laiska enkä jaksa painella nappuloita )
Edit. Sivun alareunassa voisi olla samanlainen navigointipalkki kuin tuossa yläreunassa, siis esim. "Hopeinen Omena Foorumin päävalikko > Foorumin ylläpito"
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu