iTunes hävisi – macOS Ventura
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
iTunes hävisi – macOS Ventura
Miten saan ladattua itunes macbook airiin ja macminiin joissa on uusin ohjelma 13.1. Ventura. Se näköjään hävisi. Nykyään on musiikki mutta se toimii luotettavasti ainoastaan jos lataa applen musiikkia. Missä voisi ladata itunes maciin . Kiitos
Re: itunes hävisi
Täältä voit yrittää mutta tokkopa toimii enää Venturassa https://support.apple.com/downloads/itunes. Kyllä sen Musiikki-appin pitäisi toimia musiikkiin niin kuin itunes ennen,
Re: itunes hävisi
Kyllä mun Musiikki toimii ihan yhtä hyvin sekä itse ripattujen kappaleiden että ostettujen kappaleiden kanssa. Ei iTunesia enää tarvita.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Re: iTunes hävisi – macOS Ventura
Eipä tuota Applen systeemin kautta jaa, muuten kuin käyttämällä samaa Apple ID:tä ja synkronoimalla kirjastoa sen käyttämiin laitteisiin.
Sama onnistuu vielä paremmin, jos on lisäksi iTunes Match tilaus ja käyttää samaa Apple ID:tä. Helpoin on Alle Music Family tilaus, niin ei tarvitse ripata mitään, mutta joitain levyjä ei sieltä taas löydy, mutta aika vähän on "kadoksissa"
Sama onnistuu vielä paremmin, jos on lisäksi iTunes Match tilaus ja käyttää samaa Apple ID:tä. Helpoin on Alle Music Family tilaus, niin ei tarvitse ripata mitään, mutta joitain levyjä ei sieltä taas löydy, mutta aika vähän on "kadoksissa"
Kytke se puhelin piuhalla Macciin, Finderissa valitset sen puhelimen ja sitten toimit ihan kuin iTunesissa. Mulla oli ennen iTunes Match mutta sen vaihdoin Apple Oneen. Ei tarvii musiikin olla syömässä puhelimen muistia ja kaikissa laitteissani soi. Apple Music-tilauskin hoitaa tuon.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
En Vain Osaa siis. Maailman heuristisin käyttöliittymä ei ole idioottivarma. No kiva silleen just nyt hoksata, kun tappelin vanhalla puhelimella muutaman ripatun levyn Foobarin avulla kuunteluun, mutta uuden luurin käyttöönotossa syystä tai toisesta Foobarin kansio ei kopioitunut.
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Eipä taida oikotietä onneen vieläkään olla. Apple Music Family ehkä hoitaisi homman mutta on hieman kallis muutaman kymmenen tallenteen yhteiskäyttöön - enemmän tai vähemmän ammattimaisesti taltioituja lasten ja lastenlasten musiikkiluokkien konsertteja, osallistumiensa kuorojen tai orkestereiden konsertteja ym. omia esityksiä - ja muutama julkaistukin tallenne.egoste kirjoitti: ↑24.1.2023 klo 8.37 Eipä tuota Applen systeemin kautta jaa, muuten kuin käyttämällä samaa Apple ID:tä ja synkronoimalla kirjastoa sen käyttämiin laitteisiin.
Piuhan kautta noita on silloin tällöin päivitetty mutta jonkin uuden esityksen saaminen samaan joukkoon useammalle henkilölle on se yksinkertainen tarve, joka toistuu vain 3-6 kertaa vuodessa.
Palaanpas tähän, kun n. neljännellä kerralla sain Mac Minin, Apple Musicin ja iPhonen yhteistyöhön. Ei riitä, että toimii kuin iTunesissa. Ensin pitää keksiä, miten saa ripatut levyt/biisit siihen kansioon, minkä kanssa kaikki em. laitteet suostuvat juttelemaan. Mä kun olen käyttänyt ulkoista levyä massamuistina, niin ei se ihan suoraviivaista ollut. Ensin piti löytää Ministä oman käyttäjänimen alta kansio "Liitä automaattisesti Apple Musiciin" tjsp. En nyt muista ulkoa, kun on Venturan päivitys rullamassa. Sen jälkeen homma menee noin, että kopsaa ne haluamansa musiikit tuohon kansioon ja vasta sitten voi ruveta Finderillä synkkaamaan kuten aina ennenkin iTunesin kautta.MacFinn kirjoitti: ↑24.1.2023 klo 9.38 Kytke se puhelin piuhalla Macciin, Finderissa valitset sen puhelimen ja sitten toimit ihan kuin iTunesissa. Mulla oli ennen iTunes Match mutta sen vaihdoin Apple Oneen. Ei tarvii musiikin olla syömässä puhelimen muistia ja kaikissa laitteissani soi. Apple Music-tilauskin hoitaa tuon.
Ja nyt pitkän taistelun jälkeen löysin sen "oikean tavan" lisäillä omia ripattuja levyjä Apple Musiciin, mistä ne voi sitten synkata luuriin. Piti siis tehdä vaimolle varuiksi offline-listaa, kun reissussa spotify meni jotenkin jumiin lentokoneessa, offline-lataukset eivät suostuneet väliaikaisesti toimimaan.
1. Avaa Music app
2. Klikkaa yläpalkista (ei siis appin sisällä, vaan koneen yläpalkista) "Arkisto" -> Tuo -> Valitse haluamasi kansiot ja sitten etene synkkaamiseen.
En nyt väitä winkkaria loogisemmaksi, mutta kyllä mua vielä kahden vuoden omppukäytön jälkeen ihmetyttää muutama asia tässä käyttiksessä. Nytkään en olisi löytänyt > -merkkiä ilman ruudun yläpalkkia ja näppäimistökarttaa. Käytössä siis win-näppäimistö ja merkit alitajunnassa. Paitsi että ne on välillä mun mielestä väärässä paikassa. Ton väkäsen pitäis olla z:n vasemmalla puolella, mutta onkin 1:n vasemmalla puolella.
1. Avaa Music app
2. Klikkaa yläpalkista (ei siis appin sisällä, vaan koneen yläpalkista) "Arkisto" -> Tuo -> Valitse haluamasi kansiot ja sitten etene synkkaamiseen.
En nyt väitä winkkaria loogisemmaksi, mutta kyllä mua vielä kahden vuoden omppukäytön jälkeen ihmetyttää muutama asia tässä käyttiksessä. Nytkään en olisi löytänyt > -merkkiä ilman ruudun yläpalkkia ja näppäimistökarttaa. Käytössä siis win-näppäimistö ja merkit alitajunnassa. Paitsi että ne on välillä mun mielestä väärässä paikassa. Ton väkäsen pitäis olla z:n vasemmalla puolella, mutta onkin 1:n vasemmalla puolella.
Joo ne väkäset on fyysisessä näppäimistössä juuri siinä tuttuun winkkarin tyyliin. Mutta ne pitäisi macissa mäpätä siihen, kun siitä napista tulee jotain ihan muuta oletuksena. Taisi olla pykälän merkki.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka