Sherukka kirjoitti:NeoOffice:lla väännät vain sopivan template:n kolmesta textbox:sta niin se on siinä!
Comiclifesta ei oikein apua hommaan.
Olen sen verran laiska, että en ole "jaksanut" NeoOfficea käyttää.
Taidan kuitenkin olla pakotettu tuohon hommaan.
Eipähän tarvi käyttää aikaa ohjelman etsimiseen.
Jotakin yksinkertaisia pohjia OO:hon löytyy täältä:
Sherukka kirjoitti:NeoOffice:lla väännät vain sopivan template:n kolmesta textbox:sta niin se on siinä!
Comiclifesta ei oikein apua hommaan.
Olen sen verran laiska, että en ole "jaksanut" NeoOfficea käyttää.
Taidan kuitenkin olla pakotettu tuohon hommaan.
Eipähän tarvi käyttää aikaa ohjelman etsimiseen.
Miksei ollut ComicLifesta apua? Seuraamalla polkua File/Page Format/Media/DVD Cover olet jo hyvinkin lähellä DVD-kannen tekoa, varsinkin kun ComicLife tukee iLifen mediaselainta. Tästäkään huolimatta tietokone ei tee sinulle automaattisesti elokuvaa saati oheismateriaalia vaan kaikki tämmöinen olisi hyvä huomioida jo käsikirjoituksessa. Mac sitten vasta tekee tekemisestä nautittavan kokemuksen.
Miksipäs ei osaava tekisi NeoOfficella tai vaikkapa iWork Pagesillakin DVD-kannet!
iMac G4 1,25 Ghz 17"(Late 2003, Leopard+YellowDog Linux)
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
Kokeilemalla En nyt enää muista, miten olen tuon pohjan saanut aikaiseksi mut nykyään tuo on kätevää, heittää vain oikean kuvan vanhan tilalle, tekstit oikeiksi ja printtaa - se on siinä!
Olen aivan tuore iMacin käyttäjä. Harrastuksekseni talletan elokuvia - printtaan romppuihin leffan kuvan ja teen niille myös oikeat kannet. Windowsissa käytin DVD-kansien tulostamiseen ilmaisohjelmaa nimeltään CoverXP, mutta en tiedä, mikä olisi hyvä ohjelma macissa vastaavaan hommaan. Ymmärsin, että Discus on hyvä ohjelma ainakin noiden romppujen printtaamiseen, mutta voiko sillä printata myös DVD-kansia?
Etsin ohjelmaa, jolla voisin tulostaa cd-koteloon kannet. Ohjelmassa tarttis olla tulostuspohjavalikoima, josta löytyisi ainakin joku Suomessa yleisesti myytävistä cd-korttipohjista.
Kun tuo Toast tarvinnee jossain vaiheessa joka tapauksessa ostaa, niin ajattelin josko siitä löytyisi myös tuo tulostuspuoli. Toastin kotisivuilta en kuitenkaan löytänyt tietoa asiasta. Osaisko joku kertoa onko tämä toiminto Toast 10:ssä tai Toast 10 Titaniumissa?
Toastin mukana tosiaan tuli tuo Disc Cover RE. Siitä puuttui kuitenkin omien lomakepohjien käyttömahdollisuus, joten piti upgreidata se vielä SE:hen (19 euroa). Kalliiksi tuli kaiken kaikkiaan, mutta nyt onnistuu kansien tulostaminen.
Olisiko jollain tietoa, millä ohjelmalla voisin tehdä hienot kannet dvd koteloihin? Minulla on Roxion toast 10 tianium ohjlema, mutta sen mukana tuleva Disc Covert- ohjelmasta en mielestäni löytänyt mahdollisuutta tehdä kuin normaalien cd koteloiden kansia. DVD koteloiden kuvataskut ovat suurempia (13x19). Haluaisin tehdä sekä itselle että ystävilleni näyttävät kannet koteloihin, joten neuvoja tähän ongelmaan ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Bemu kirjoitti:Olisiko jollain tietoa, millä ohjelmalla voisin tehdä hienot kannet dvd koteloihin? Minulla on Roxion toast 10 tianium ohjlema, mutta sen mukana tuleva Disc Covert- ohjelmasta en mielestäni löytänyt mahdollisuutta tehdä kuin normaalien cd koteloiden kansia. DVD koteloiden kuvataskut ovat suurempia (13x19). Haluaisin tehdä sekä itselle että ystävilleni näyttävät kannet koteloihin, joten neuvoja tähän ongelmaan ottaisin kiitollisuudella vastaan.
en ny pikaisella googlauksella vasituista ohjelmaa löytänyt, mutta onnistuu kai tuo ihan omalla mieli-kuvankäsittely- tahi piirto-ohjelmalla, kun mitat on tiedossa:
Bemu kirjoitti:Olisiko jollain tietoa, millä ohjelmalla voisin tehdä hienot kannet dvd koteloihin? Minulla on Roxion toast 10 tianium ohjlema, mutta sen mukana tuleva Disc Covert- ohjelmasta en mielestäni löytänyt mahdollisuutta tehdä kuin normaalien cd koteloiden kansia. DVD koteloiden kuvataskut ovat suurempia (13x19). Haluaisin tehdä sekä itselle että ystävilleni näyttävät kannet koteloihin, joten neuvoja tähän ongelmaan ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Mitat nyt heti alkuun kuntoon!!! (alla), ja sitten: "KVG: DVD cover"
Ja mikä tahansa ohjelma, jossa voit sijoittaa tekstiä ja grafiikkaa ja josta voit tulostaa kelpaa tehtävään, kuhan päätät, kumpaa noista mitoituksista käytät ja teet itsellesi arkille leikkuu ja taittomerkit ENNEN kuin alat sijoittelemaan aineksia.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.