^ X-Chat Aquasta mitään en tiedä (paitsi sen verran että kokeilin sitä ensin, mutta siirryin kaverin suosituksesta Colloquyyn). Tästä, uh, Colloquystä miulla olisikin kysyttävää.
Se on toiminut oikein hyvin muuten, mutta en saa hailaitteja toimimaan. Preferences > Alerts > Highlight words -kohtaan olen näpytellyt kaikki lempinimeni (shai*, tiia* jne. olen laittanut myös noita ilman tähtiäkin, jos ohjelma ei semmoista tuekaan, mutta se ei ole muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan), mutta ohjelma korostaa vain viestit, joissa mainitaan koko nimimerkkini. En tykkää tästä, kun missailen nyt hailaitteihin tottuneena helposti miulle tarkoitetut yleiset viestit. Tyylinä on taas ihan vain Standard (väreiltään muokattuna tosin), eli kai sen pitäisi niitä tukea? Vai onko se joku näiden muiden valmiina valittavien tyylien ominaisuus? (Ihme ilmaus, mutta ymmärrätte kyllä.) Tai onko siellä jossain piilossa joku tyypillinen Enable highlighting -kohta, josta puuttuu vain raksi.
Ja tosiaan, Colloquyssä ei taida olla mahdollista laittaa erikseen hailait -ääniä ja säätää kuvaketta pomppimaan Dockissa tai tulemaan ilmoitusta, jos miut mainitaan? mIRCin kanssa olen tuommoiseen tottunut Windows -ympäristössä ja aika tärkeänä tuommoista pidän, kun otan herkästi idlailevan irkkaustapani huomioon.^^; Olisko jossain muussa täällä mainitusta irkkausohjelmasta tällaiseen oikein kunnon hailaittailuun? Ääniä nyt ei välttämättä tarvita, kun monesti näin yölläkin pidän niitä muutenkin pois päältä, mutta joku mikä saisi huomion takaisin irkkiin. (= Kuvakkeen pomppiminen Dockissa on ihan hyvä keino.)
Mä tykkään tosta. Mukavammin tosin toimii Xchatin kanssa, kun näkee mitä kanavilla puhutaan. Toimii mukavasti monen muunkin ohjelman kanssa (sivuilla on lista ja linkit).
Voisitteko antaa mac aloittelijalle vinkin miten x-chat aquassa saa ääkköset näkymään oikein ?
Olen mielestäni katsonut joka valikon, vaan ei löydy
Sulla on väärä merkistö käytössä. Kirjoitat "/charset utf-8" tai "/charset iso-8859-1" riippuen kanavalla käytettävästä merkistöstä.
#hopeinenomena.net -kanavalla esimerkiksi käytetään utf-8 merkistöä
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
katkarapu kirjoitti:Mitenkäs auto authaaminen tapahtuu X-chat aqua ohjelmalla quakenetin verkkoon?
Pistät sinne QuakeNetin Lisävalikkoon mihin pistät kanavien autojoinit niin siihen alempaan.
Tarkoitatko connect commands kohtaa mahdollisesti? Vai olenko ihan pihalla taas-
Et ole pihalla Sinne kirjoitat ilman kautta merkkiä
-----------------------------------------------
mode nick +xi
msg Q@CServe.quakenet.org AUTH käyttäjänimi salasana
------------------------------------------------
katkarapu kirjoitti:Mitenkäs auto authaaminen tapahtuu X-chat aqua ohjelmalla quakenetin verkkoon?
Pistät sinne QuakeNetin Lisävalikkoon mihin pistät kanavien autojoinit niin siihen alempaan.
Tarkoitatko connect commands kohtaa mahdollisesti? Vai olenko ihan pihalla taas-
Et ole pihalla Sinne kirjoitat ilman kautta merkkiä
-----------------------------------------------
mode nick +xi
msg Q@CServe.quakenet.org AUTH käyttäjänimi salasana
------------------------------------------------
En millään onnistu yhdistämään IRCnetiin. Quakenetiin tuo yhdistää aina, mutta ircnetiin en pääse vaikka olen kokeillut eri osoitteita. Uuden serverin lisääminenhän pitäisi olla hyvinkin simppeliä, tuolta plussasta vaan aukaista ja antaa soida. Aukeaahan ne, mutta kun ei yhdistä. Aina tulee vain tällainen:
Kai tuolla kuitenkin pitäisi voida olla useammalla serverillä samanaikaisesti? Neuvoja otetaan vastaan.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
En millään onnistu yhdistämään IRCnetiin. Quakenetiin tuo yhdistää aina, mutta ircnetiin en pääse vaikka olen kokeillut eri osoitteita. Uuden serverin lisääminenhän pitäisi olla hyvinkin simppeliä, tuolta plussasta vaan aukaista ja antaa soida. Aukeaahan ne, mutta kun ei yhdistä. Aina tulee vain tällainen:
Kai tuolla kuitenkin pitäisi voida olla useammalla serverillä samanaikaisesti? Neuvoja otetaan vastaan.