TheKraken kirjoitti:Ei se käyttöjärjestelmän vika, jos softissa on bugeja.
Ei toki. Mutta se ettei prosessia saa tapettua mielestäni on.
Kyseessä voi tietenkin olla joku käyttiksen kirjasto (ja sen väärin käyttö) jonka lukitsemaa resurssia ei saa vapautettua ja siksi itse prosessi kummittelee zombiena.
btw, Asiasta seitsämänteen tässä välissä. Mitä mieltä mestari on Zoom h2:sta? Harrasteluvideoiden ääniraidan nauhoittamiseen.
Asentelin siis rtorrentin suoraan käännetystä binääristä (jonka joku linkitti torrent-topicissa), mutta hämmästyksekseni huomaankin ettei softa toimikaan, vaan systeemi herjaa bus erroria. No, jätin ohjelman sen jälkeen kun ajattelin että mokoma ei sitten vain toimi. Nyt kuitenkin toista softaa testatessani (eräs beta-testi jota en tässä nyt kerro) herjaa myöskin bus erroria.
On tietenkin mahdollista että beta-koodissa on vain bugi, joka tuota bus erroria tuottaa, mutta kun muistan täältä aikoinaan lukeneeni bus errorin viittaavan hardisvikaan, niin ajattelin varmuudekseni kysäistä, että mikähän ihme mahtaa mättää?
Distributed Hash Table eli torrenttien tiivistetietokannan hajauttaminen Kademlia-tyyppisesti. DHT:tä tukevat asiakasohjelmat osaavat etsiä verkosta käyttäjiä pelkän .torrent-tiedostosta saamansa info_hash-tiivisteen avulla. Ohjelman etsii verkosta sellaisen palan tietokantaa, josta löytyy latauksessa olevan torrentin info_hash-tunniste ja tätä torrentia jakavien tai lataavien käyttäjien osoitteeet. Näin erillinen seurantapalvelin tulee tarpeettomaksi. Tekniikan ongelmana on vain latauksen hidas käynnistyminen, koska muita käyttäjiä voi olla vaikea löytää. Monet seurantapalvelimet kuitenkin haluavat käyttäjiensä hakevan tiedot toisista käyttäjistä pelkästään omalta palvelimeltaan, jolloin ne lisäävät itse tai pakottavat torrenteja sivustolle lisäävät käyttäjät lisäämään torrenteihin ns. private-lipun. Tämä kehottaa asiakasohjelmaa estämään DHT:n käytön tämän torrentin kohdalla.
suomeksi utorrentissa on muistaakseni yhteysasetuksissa DHT valintapainike.
Utorrent päälle, paina Omppu+pilkku (avaa asetukset), valitse BitTorrent. Ota pois täppä kohdasta Peers, Enable Distributed Hash Table network. Itsellä ei ole harmainta aavistustakaan mitä tuo tekee, mutta full selitti sitä tuossa yllä.
Minulla on käytössä Elisan laajakaista 24/1 + A-LINK RoadRunner 24AP(1+). Ongelma on verkkoselaimen ja Torrent ohjelman yhteiskäyttö (selain Firefox 3.0.5 ja torrent Transmission 1.22.). Kun Transmissionin laittaa päälle, hidastuu verkon käyttö lähes minimiin ja tuntuu, että Transmission ei löydä porttia mitä käyttää. Onko ideoita miten asian voisi ratkaista? Käyttis on OS X 10.5.6
Kannattaa kokeilla rajoittaa torrent-ohjelman lähetysnopeutta. Vaikka sinulla tuota download kaistaa on reilusti, niin lähetyskaistasihan on varsin rajoitettu. Mikäli torrent-ohjelma rohmuaa lähes koko lähetyskaistan, niin silloin netin surffaus hidastuu...
Ei taida johtua siitä, upit aika pieniä ollut. Ja aikasemmin (edellisessä asunnossa ja eri liittymällä) samalla kokoonpanolla (kylläkin eri WLAN-purkki) homma pelas hyvin.
Terve!
Mulla on ny ollu reilun kuukauden eka MacBook, se uus alu, muuten olen ollut ihan tyytyväinen, mutta kun Vuzea käyttää ja lataa jtn, nii netti katkeaa aina yhtäkkiä. Kertaakaan ei ole netti katkennut jos Vuze ei ole ollut päällä, eikä silloin kun käytin pc:n kanssa esim uTorrenttia.. Onko muilla samaa ongelmaa? Onko kiinni jostain säädöistä tms.?
Mulla käy monesti myymälästä näpistäessä niin että saalis jääkin kehnommaksi kuin olin suunnitellut. Noin kerran viikossa päätän vetästä sikserin kaljaa, jotain sisäfileetä ja mahdollisesti röökiä. Sitten saattaakin käydä niin että saan vain sen sikserin. Maailma ei aina ole reilu
Voihan tuota torrent-teknologiaa käyttää ihan laillisiinkin tarkoituksiin, riippuu pitkälti käyttäjästä eli periaatteessa ei saisi teilata heti, tietysti kaippa se suosituin käyttötarkoitus on jotain muuta kuin lailliset lataukset..
En osaa tuohon probleemaan ratkaisua sanoa, tulisi mieleen että palomuurin asetuksissa olisi jotain pielessä tai vastaavaa. It just works...or not.
Markus-- kirjoitti:Juuust no jos se noin on, nii varmaan vaan jtn yhteensopimattomuutta Vuzella ja Macillä. Onko olemassa muita vastaavia ohjelmia Macille?
Vastaavia eli haulla varustettuja on olemassa ainakin XTorrent, mutta jotkut trackerit eivät ilmeisesti siitä hirveämmin pidä, joten se voi muodostaa joskus ongelmia.
Mutta jos µTorrent on sinulle tuttu, niin kannattaa ladata sen Mac-versio. Tuntuu toimivan hyvin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Minä veikkaan reititintä, joka ylikuumenee ja täten pätkii yhteyksiä. Vuze ottaa aika tehokkaasti yhteyksiä maailmalle ja halvemmat reitittimet/modeemit eivät aina välttämättä menossa pysy mukana.
TheKraken kirjoitti:Minä veikkaan reititintä, joka ylikuumenee ja täten pätkii yhteyksiä. Vuze ottaa aika tehokkaasti yhteyksiä maailmalle ja halvemmat reitittimet/modeemit eivät aina välttämättä menossa pysy mukana.
Jep, tähän ongelmaan on tainnut aika moni törmätä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
TheKraken kirjoitti:Minä veikkaan reititintä, joka ylikuumenee ja täten pätkii yhteyksiä. Vuze ottaa aika tehokkaasti yhteyksiä maailmalle ja halvemmat reitittimet/modeemit eivät aina välttämättä menossa pysy mukana.
Kyllä. Itselläni oli vastaava ongelma vanhalla Welhon tarjoamalla THOMSON reitittimellä. Eli jos Vuze tai muu imee jatkuvasti netistä täydellä kaistalla, meni reititin kyykkyyn. Tähän toimii ratkaisuksi kaistan rajoittaminen Vuzesta. Itselläni oli silloin 10/1 yhteys, pysyi kiltisti pystyssä kun laittoi down/up rajat 900/85kb/s. Nyt uudella yhteydellä ja TimeCapsulella saa piiskoa miten tahtoo, eikä kaadu ikinä.
Kyllä. Itselläni oli vastaava ongelma vanhalla Welhon tarjoamalla THOMSON reitittimellä. Eli jos Vuze tai muu imee jatkuvasti netistä täydellä kaistalla, meni reititin kyykkyyn. Tähän toimii ratkaisuksi kaistan rajoittaminen Vuzesta. Itselläni oli silloin 10/1 yhteys, pysyi kiltisti pystyssä kun laittoi down/up rajat 900/85kb/s. Nyt uudella yhteydellä ja TimeCapsulella saa piiskoa miten tahtoo, eikä kaadu ikinä.
Itseasiassa kaistan rajoittamisen sijaan olisit todennäköisesti päässyt parempiin nopeuksiin rajaamalla yhteyksien määrää (eli moneenko seediin otetaan maksimissaan yhteyttä).
Se on se yhteyksien määrä mikä ne modeemit pistää kyykkyyn, ei niinkään kaistan leveys.
uTorrentissa on nyt sen kaltainen ongelma, että kaikki valmiit torrentit näyttävät olevan inactive, vaikka yritän laittaa start tai force to start. Seedauksesta on siis kyse. Myös muutama lataamaton torrent ei halua lähteä käyntiin vaan pitää vain ruksia punaisella. Torrent filut sijaitsevat oikeassa paikassa. Ongelma alkoi siitä kun kone kaatui ja ulkoinen kovalevy hetkellisesti sekosi. Kaikki tiedostot sijaitsevat tuolla ulkoisella levyllä. Onko kenelläkään ratkaisua ongelmaan?
Kokemukset aivan päinvastaiset. Transmission on sairaan nopea eikä jumita nettiä sen enempää kuin odottaa voi, vaikka kaistasta olisi käytössä 100% (pakkohan se on vähän tuntua). µTorrent taas pihtaa kaistaa vaikka portit on avattu ja rajoitukset poistettu. Nopeudet heittelevät melkolailla ja ovat pääasiassa sellaista 10–50 % luokkaa Transmissionin vastaavista.
Vaihdoin takaisin Transmissioniin, mutta testaan µTorrentia vielä joissain väleissä.