iTunes 9 käytännössä...
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Re: iTunes 9 käytännössä...
Viesti Kirjoittaja Touho »
iTunes 9:lle on hiljattain tullut pikkupäivitys, jos joku ei ole sattunut vielä hoksaamaan. Kannattaa kokeilla Software Updatea, varsinkin jos jotain pikkuongelmaa on pukannut.
-
Viesti Kirjoittaja isojii »
En suosittele rippaamaan levyjä iTunesilla, jos haluat välttää ikäviä lukuvirheitä. Sen sijaan joku cdparanoiaa rippauksessa käyttävä softa toimii varmemmin. Itse käytän Maxia, mutta vaihtoehtoja löytyy toki muitakin.vilperi1 kirjoitti:Joo kiitos avusta! Päädyin siihen, että laitan loputkin cd:t AAC muodossa. Onko vielä jotain musiikin siirtämisestä tietokoneelle, jota minun tulisi tietää ennen kuin jatkan?
http://homepage.mac.com/machiavel/Text/ ... l#Paranoia
Sitten sellainen utelu: onko mitään tapaa konvertoida apple lossless-tiedostot häviöllisesti pakatuiksi niitä iPhoneen siirrettäessä? Itse haluan ehdottomasti pitää arkistoni häviöttömässä formaatissa, mutta mobiililaitteessa, jossa tilaan on todellakin erittäin rajallisesti, olisi mukava runnoa piisi pienempään tilaan.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Kumma juttu, kun mulla ei tuollaisia lukuvirheitä ole koskaan ollut ja iTunesia käyttänyt sen ekasta versiosta lähtien.isojii kirjoitti:
En suosittele rippaamaan levyjä iTunesilla, jos haluat välttää ikäviä lukuvirheitä. Sen sijaan joku cdparanoiaa rippauksessa käyttävä softa toimii varmemmin. Itse käytän Maxia, mutta vaihtoehtoja löytyy toki muitakin.
Oletko varma, että lukeva asema on kunnossa?
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Muuta iTunesin asetuksista CD:n tuontiasetukset haluamaasi formaattiin (vaikka AAC). Valitse muutettavat kappaleet ja klikkaa ylävalikosta Lisäasetukset/Luo AAC-versio.isojii kirjoitti:Sitten sellainen utelu: onko mitään tapaa konvertoida apple lossless-tiedostot häviöllisesti pakatuiksi niitä iPhoneen siirrettäessä? Itse haluan ehdottomasti pitää arkistoni häviöttömässä formaatissa, mutta mobiililaitteessa, jossa tilaan on todellakin erittäin rajallisesti, olisi mukava runnoa piisi pienempään tilaan.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Kovasti tuolla turuilla ja toreilla (lähinnä hifi-foorumeilla) tästä asiasta purnaavat. Pistämäni linkin takana on tyypillinen tilanne. Jotenkin tuntuu myös siltä, että virheenkorjaus-optio ei auta yhtään mitenkään.egoste kirjoitti:Kumma juttu, kun mulla ei tuollaisia lukuvirheitä ole koskaan ollut ja iTunesia käyttänyt sen ekasta versiosta lähtien.isojii kirjoitti:
En suosittele rippaamaan levyjä iTunesilla, jos haluat välttää ikäviä lukuvirheitä. Sen sijaan joku cdparanoiaa rippauksessa käyttävä softa toimii varmemmin. Itse käytän Maxia, mutta vaihtoehtoja löytyy toki muitakin.
Oletko varma, että lukeva asema on kunnossa?
Jeh, asema on kunnossa. Maxilla sujunut nyt melko reilu kasa levyjä ilman virheitä (joita olisin osannut huomata). Eikä niitä virheitä iTunesillakaan joka levylle tule. Homma vaikutti aika satunnaiselta kun itse rippailu-urakointia sattuneista syistä lähimenneisyydessä harrastin/harrastan. Mutta jos tarkoituksena on ripata levyt häviöttömästi ja sitten roudata ne ullakolle, niin kyllähän se puristi otsaa kun joutui satunnaista levyä lähteä penkomaan parin harmittoman, mutta erittäin ärsyttävän naksun vuoksi. Hiha-arviolla naksuja löytyi ehkä noin 5-10% levyistä, jos sitäkään ja usein heti ensimmäisen piisin ensimmäisten sekuntien aikana. Mutta kun levyjä rippailee sellaiset >1000 kappaletta, niin tuossa alkaa olemaan jo turhan paljon uusiksi ripattavaa.
Myös MAX (ja mitä ilmeisimmin muut vastaavat) osaavat lisätä ripatun tavaran iTunes-kirjastoon, joten sen vaivalloisemmasta puuhastelusta ei ole kyse, laadukkaammasta vain.
-
Tarkoitin siis sellaista ratkaisua, jossa konvertointi tapahtuisi automaattisesti raahatessani/synkatessani kipaleen iphoneen. Tuo yllä oleva tapa ei oikein istu pirtaan, jos vähänkään isommin aikoo mobiililaitteen sisältöä uudelleen sisustaa.Maza kirjoitti:Muuta iTunesin asetuksista CD:n tuontiasetukset haluamaasi formaattiin (vaikka AAC). Valitse muutettavat kappaleet ja klikkaa ylävalikosta Lisäasetukset/Luo AAC-versio.isojii kirjoitti:Sitten sellainen utelu: onko mitään tapaa konvertoida apple lossless-tiedostot häviöllisesti pakatuiksi niitä iPhoneen siirrettäessä? Itse haluan ehdottomasti pitää arkistoni häviöttömässä formaatissa, mutta mobiililaitteessa, jossa tilaan on todellakin erittäin rajallisesti, olisi mukava runnoa piisi pienempään tilaan.
-
Viesti Kirjoittaja vilperi1 »
Hei! Mulla on itunesin kanssa seuraavanlainen ongelma. Kun koitan laittaa albumikuvitusta esimerkiksi netistä hakemastani kuvasta, itunes automaattisesti huonontaa kuvan resuluutiota huomattavasti, vaikka alkuperäinen kuva olisi isompi kuin itunesissä näkyvä kuva. Käytössä on uusin versio ja on päivitetty. Voisiko toi liittyä jotenkin siihen, että itunes valmistaisi albumin siirtämistä ipodille, että kuva ei veisi siellä turhaa tilaa? Vielä muutama viikko sitten ei tätä ongelmaa esiintynyt.
-
Viesti Kirjoittaja nulkkis »
Helou. iTunes kotijaosta aloittelevalle mac-käyttäjälle vinkkiä?
Vista-pöytäkone ja MBP samassa verkossa, molemmissa kotijaot päällä, kaikki jaossa jne. Vista-koneessa näkyy MBP:n sisältö ja toisto pelittää mutta MBP:n iTunesin sivupalkissa ei näy edes koko jaettu-valikkoa.. Kun laitan kotijaon päälle macin iTunesissa niin valikko ilmestyy sivupalkkiin kirjautumisen ajaksi mutta kirjautumisen jälkeen se häviää pois
Vista-pöytäkone ja MBP samassa verkossa, molemmissa kotijaot päällä, kaikki jaossa jne. Vista-koneessa näkyy MBP:n sisältö ja toisto pelittää mutta MBP:n iTunesin sivupalkissa ei näy edes koko jaettu-valikkoa.. Kun laitan kotijaon päälle macin iTunesissa niin valikko ilmestyy sivupalkkiin kirjautumisen ajaksi mutta kirjautumisen jälkeen se häviää pois

Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka