On muuten kätevä paikka.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Viesti Kirjoittaja iCook »
Ei se kyllä mielestäni lisää kuvaa joka biisiin, kun teet sen tuossa edellä mainitsemallani tavalla.Thoth kirjoitti:Mutta ainakin noihin mp3-tiedostoihin iTunes käy lisäämässä sen kansitaiteen jokaiseen kappaleeseen, mikä tuhlaa turhaan levytilaa eikä ole muutenkaan kovin nättiä. Onko tuo ainoa tapa minkä iTunes osaa vai onko mahdollista myös lisätä kansitaide niin, että se on tallennettu vain kerran per levy eikä jokaiseen levyn kappaleeseen?
Kyse siis ei ole käytön helppoudesta vaan siitä, miten iTunes sen toimen oikeasti tekee. Siellä hakemistossa Music/iTunes on myös joku hakemisto "Album Artworks", tms.
Mutta huomasin, että iPod Touchissa se näyttää tuolla tavalla kuvan ihan hienosti silloin kun selataan albumeita, mutta sitten kun aletaan soittaa niitä kappaleita, niin ruudulla näkyy vain kysymysmerkki, muuten näkyisi melkein koko ruudun kokoinen kuva.iCook kirjoitti: Edit2. coverflow näyttää kansikuvan koko levylle, vaikka kuva olisi asetettu ainoastaan yhteen kyseisen levyn biisiin.
Jaa-a. Tuota Touchin systeemiäpä en tiedäkään. Minun vanha iPodini näyttää kansitaiteen ihan ok, vaikka kuva olisi iTunesissa lisätty vain yhteen albumin biiseistä. Voihan se olla, että iTunes hakee kannet storesta jotenkin erilaisella systeemillä, kuin jos itse lisäilee ne.Thoth kirjoitti:Mutta huomasin, että iPod Touchissa se näyttää tuolla tavalla kuvan ihan hienosti silloin kun selataan albumeita, mutta sitten kun aletaan soittaa niitä kappaleita, niin ruudulla näkyy vain kysymysmerkki, muuten näkyisi melkein koko ruudun kokoinen kuva.iCook kirjoitti: Edit2. coverflow näyttää kansikuvan koko levylle, vaikka kuva olisi asetettu ainoastaan yhteen kyseisen levyn biisiin.
Ei vain viitsisi käyttää 10 megaa levytilaa sen vuoksi, että saa jokaiseen yhden levyn biisiin kannen. Tuolla tavallako se hakee ne kannet myös iTunes-kaupasta?
Edit: Näyttäisi minusta siltä, että kun iTunes hakee kansia iTunes-kaupasta, niin se tallentaa ne vain yhteen paikkaan hakemistoon ~/Music/iTunes/Album Artowork (tms), mutta en tiedä, miten sinne voisi itse lisätä kansia.
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Minusta on erittäin nättiä, että kaikki biisiin liittyvä tieto (myös kansitaide) kulkee tiedoston mukana, eikä ole hujan hajan pitkin kiintolevyä. Levytila on tänä päivänä niin edullista, ettei siitä kannata muutaman kymmenen megan takia alkaa säästämään.Thoth kirjoitti:Mutta ainakin noihin mp3-tiedostoihin iTunes käy lisäämässä sen kansitaiteen jokaiseen kappaleeseen, mikä tuhlaa turhaan levytilaa eikä ole muutenkaan kovin nättiä.
Tottapa totta. Ajatella, melkein kuusi korppua täynnä pelkästään yhden levyn kansikuvia.Crimson kirjoitti:Minusta on erittäin nättiä, että kaikki biisiin liittyvä tieto (myös kansitaide) kulkee tiedoston mukana, eikä ole hujan hajan pitkin kiintolevyä. Levytila on tänä päivänä niin edullista, ettei siitä kannata muutaman kymmenen megan takia alkaa säästämään.Thoth kirjoitti:Mutta ainakin noihin mp3-tiedostoihin iTunes käy lisäämässä sen kansitaiteen jokaiseen kappaleeseen, mikä tuhlaa turhaan levytilaa eikä ole muutenkaan kovin nättiä.
Viesti Kirjoittaja Maza »
Eikä pelkästään näytä. Näin on. Minäkin olen tosin sitä mieltä, että kansitaide pitää olla jokaisessa tiedostossa mukana. Nämä iTunes Storesta haetut kannet saa ympättyä mp3-tiedostoon scriptillä. Ja tämän olen tehnytkin.Thoth kirjoitti:Edit: Näyttäisi minusta siltä, että kun iTunes hakee kansia iTunes-kaupasta, niin se tallentaa ne vain yhteen paikkaan hakemistoon ~/Music/iTunes/Album Artowork (tms), mutta en tiedä, miten sinne voisi itse lisätä kansia.
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Kyllä näin on. Meikäläinen on hoitanut tuon toistaiseksi ihan käsipelillä. 8)Maza kirjoitti:Eikä pelkästään näytä. Näin on. Minäkin olen tosin sitä mieltä, että kansitaide pitää olla jokaisessa tiedostossa mukana. Nämä iTunes Storesta haetut kannet saa ympättyä mp3-tiedostoon scriptillä. Ja tämän olen tehnytkin.Thoth kirjoitti:Edit: Näyttäisi minusta siltä, että kun iTunes hakee kansia iTunes-kaupasta, niin se tallentaa ne vain yhteen paikkaan hakemistoon ~/Music/iTunes/Album Artowork (tms), mutta en tiedä, miten sinne voisi itse lisätä kansia.
Viesti Kirjoittaja Juho85 »
Viesti Kirjoittaja miklodeon »
Viesti Kirjoittaja dasda »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja malhotra »
Viesti Kirjoittaja JaaNi- »
iTunesin kansivalikoima on melko suppea, hetken kokeilin tota CoverScoutin demoa ja nopeella kokeilulla näytti löytyvän hieman harvinaisempienkin lättyjen kansia. Itsellä kans ollu hakusessa ohjelma jolla noita sais helposti.malhotra kirjoitti:iTunes Storesta saa suoraan iTunesilla kansia, kirjaudu storeen ja täppää kohta "hae albumin kuvitus automaattisesti".
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Viesti Kirjoittaja Touho »
iTunesin kansivalikoima näyttää paranevan pikkuhiljaa koko ajan. Joskus se saattaa sanoa, että kantta ei löydy, mutta kenties jo muutaman päivän päästä se tupsahtaa sinne ihan vaivatta. iTunesilla ja Corripiolla on löydetty useimmat kannet, tosin parissa tapauksessa (harvinainen ei-mainstream levy) kannen suhteen on pitänyt tehdä pieni kompromissi. Levynkannen skannaukseen ei ole vielä ollut tarvetta ryhtyä.JaaNi- kirjoitti:iTunesin kansivalikoima on melko suppea, hetken kokeilin tota CoverScoutin demoa ja nopeella kokeilulla näytti löytyvän hieman harvinaisempienkin lättyjen kansia. Itsellä kans ollu hakusessa ohjelma jolla noita sais helposti.malhotra kirjoitti:iTunes Storesta saa suoraan iTunesilla kansia, kirjaudu storeen ja täppää kohta "hae albumin kuvitus automaattisesti".
Viesti Kirjoittaja dasda »
tolla tavalla tein, kiitos.malhotra kirjoitti:iTunes Storesta saa suoraan iTunesilla kansia, kirjaudu storeen ja täppää kohta "hae albumin kuvitus automaattisesti".
Viesti Kirjoittaja massmasa »