o/Tumpelo-1 kirjoitti:. Kaikki ihmiset eivät jostain syystä vaan halua käyttää ko. ohjelmaa.
Ei vaan jaksa kuunnella ihmisten lässytystä, mielummin tekstiä, se kun on helpommin jätettävissä huomiotta.
nimim. vastaan kun/jos huvittaa.
Viesti Kirjoittaja carnice »
o/Tumpelo-1 kirjoitti:. Kaikki ihmiset eivät jostain syystä vaan halua käyttää ko. ohjelmaa.
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ymmärrän kyllä mitä Repe ajaa takaa, mutta maailma nyt vain on sellainen että kaikilla ei syystä tai toisesta ole skypeä eikä tule olemaan. Minä hankin ICQ-tunnarit pelkästään yhden kaverin takia ja ymmärrän hyvin että moni ei viitsi asentaa ja pitää päällä ohjelmaa jota ei tarvitse ja jolle on myös vaihtoehtoja.Tumpelo-1 kirjoitti:Kiitokset Pbman vastauksestasi.
ensin otan sen verran kantaa tuohon Skypestä aiheutuneeseen keskusteluun. Kaikki ihmiset eivät jostain syystä vaan halua käyttää ko. ohjelmaa. Itse sitä pyrin pääsääntöisesti käyttämään, mutta kun sillä ei kerran tavoita kaikkia niin sillä ei tavoita kaikkia. Yhtä hyvin voisi kysyä että miksi kaikki eivät ole ottaneet käyttöönsä sähköpostia? miksi edelleen täytyy lähettää joillekin ihmisille kirjepostia. Ainakin toistaiseksi suomessa on toiminut valinnan vapaus ja kukin on saanut itse päättää mitä ohjelmia käyttää ja mitä ei.
No takaisin siihen Adium ongelmaan. Kyllä olen luonut tunnukset ja saanut jopa käyttöön otto vaiheessa sen toimimaan, mutta sitten ajoin tähän koneeseen tuoreemman käyttiksen koska kone niin ehdotti ja sitten ei enää toiminutkaan tuo Adium. Joskin nyt täytyy todeta, että tätä kirjoittaessani olen toisaalla, en siis kotiverkossani tai tarttisko sanoa kotimodeemin päässä ja kas kas... johan aukes adium. Eli voisinko näin noviisina vetää sellaisen johtopäätöksen, että syy toimimattomuuteen löytyy kuitenkin tavallaan yhteydestäni? en tosin muista että millainen modeemi kotoa löytyy, mutta Elisan liittymän liiteenä sellainen kotiin taannoin lähetettiin.
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei Skypeä tai yleensä mitään ohjelmaa kannata asentaa, jos sitä ei mihinkään tarvitse. Eikös tämä ole päivänselvää? Eikä tästä ollut alun perin lainkaan kysymys.Pbman kirjoitti: Ymmärrän kyllä mitä Repe ajaa takaa, mutta maailma nyt vain on sellainen että kaikilla ei syystä tai toisesta ole skypeä eikä tule olemaan. Minä hankin ICQ-tunnarit pelkästään yhden kaverin takia ja ymmärrän hyvin että moni ei viitsi asentaa ja pitää päällä ohjelmaa jota ei tarvitse ja jolle on myös vaihtoehtoja.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eli jäi vähän päselväksi että ovatko iChatilla yhdynnässä PC-vammaisiin kuitenkin? Eikös se vaadi toiseen päähän AIMin ja siinä se?MacFinn kirjoitti:Mä en juurikaan käytä Skypeä enkä myöskään tue sen käyttöä lähipiirissäni. Ehkä syy on vaan siinä, että mun 80-vuotiaat vanhemmat olen saanut opetettua iChatin käyttöön ja PC puolen suvun ja tuttavien kanssa yhteyteen Skype olisi hankala opeteltava iChatin lisäksi.
Jotenkin tuo iChat on niin yksinkertainen, että vanhempani sen kanssa hyvin pärjäävät.
Viesti Kirjoittaja masa »
Siskon pc läppärissä Trillian tuntuu pelaavan mun iChattiin päin oikein hyvin. Itsekin käytän sätteihin pääasiassa ichattia ja 3:n kaverin takia adiumilla MSN:nää. Videosätit Skypellä tai iChatilla.Repe Ruutikallo kirjoitti:Eli jäi vähän päselväksi että ovatko iChatilla yhdynnässä PC-vammaisiin kuitenkin? Eikös se vaadi toiseen päähän AIMin ja siinä se?MacFinn kirjoitti:Mä en juurikaan käytä Skypeä enkä myöskään tue sen käyttöä lähipiirissäni. Ehkä syy on vaan siinä, että mun 80-vuotiaat vanhemmat olen saanut opetettua iChatin käyttöön ja PC puolen suvun ja tuttavien kanssa yhteyteen Skype olisi hankala opeteltava iChatin lisäksi.
Jotenkin tuo iChat on niin yksinkertainen, että vanhempani sen kanssa hyvin pärjäävät.
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
Minulla taas on kokemus että juuri "vanhemmat" sukulaiset ja tuttavat ovat ottaneet Skypen helppoutensa vuoksi aktiiviseen käyttöön osin suosituksestani.MacFinn kirjoitti:Mä en juurikaan käytä Skypeä enkä myöskään tue sen käyttöä lähipiirissäni. Ehkä syy on vaan siinä, että mun 80-vuotiaat vanhemmat olen saanut opetettua iChatin käyttöön ja PC puolen suvun ja tuttavien kanssa yhteyteen Skype olisi hankala opeteltava iChatin lisäksi.
Viesti Kirjoittaja Tumpelo-1 »
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Joku uuden käyttäjän tietopaketti olisi paikallaan, ainahan kysellään myös MS Officen (mahdoton ajatus että sen saisi macillekin) ja Paintin (vaikea kuvitella että joku kaipaa sitäkin, paitsi ehkä gallerian Hannu_O) korvaajia.Crimson kirjoitti:Olisiko syytä yhdistää nämä kaikki eri Mese-ketjut ja laittaa "stickyksi"? Tuntuu olevan yleisin kysymys tulevien/uusien käyttäjien keskuudessa.
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
dogmulder kirjoitti:Joku uuden käyttäjän tietopaketti olisi paikallaan, ainahan kysellään myös MS Officen (mahdoton ajatus että sen saisi macillekin) ja Paintin (vaikea kuvitella että joku kaipaa sitäkin, paitsi ehkä gallerian Hannu_O) korvaajia.Crimson kirjoitti:Olisiko syytä yhdistää nämä kaikki eri Mese-ketjut ja laittaa "stickyksi"? Tuntuu olevan yleisin kysymys tulevien/uusien käyttäjien keskuudessa.