iPhoto '09
-
Re: iPhoto '09
Viesti Kirjoittaja Anniel »

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Millä työkalulla sitä nastaa pitää liikuttaa?Soundwise kirjoitti:Places: Ihan kiva, mutta tosiaan vaatii siitä kamerasta sen GPS:n, että saa kunnolla iloa irti. Et pysty määrittelemään manuaalisesti kuin kaupungin tarkuudella sijainnin (tai ainakaan itse en löytänyt tapaa). Et myöskään voi kopioida geotageja muista kuvista (eli et voi esim. ottaa iPhonella yhtä kuvaa tagin kanssa ja sitten näpsiä kameralla läjää samassa sijainnissa ja myöhemmin kotona näitä merkata samalla tagilla).
Hyvinhän tuo toimii ilman kepsiäkin. Valitset vain tagattävät kuvat, painat alakulman i-nappia jostain kuvasta, valitset "uusi paikka", haet vaikka kaupungin Google Mapsista ja nastaaa siirtämällä halutun tarkan sijainnin ja täggäät kuvat tuohon sijaintiin. Annat sille nimen, niin se ilmestyy "omat paikat" listaan ja sieltä voit sitten valita sen suoraan seuraaviin samassa paikassa otettuihin kuviin.

Kokeilin nimittäin varmasti toistakymmentä kertaa, ennen kuin uskoin itsekin että sitä tosiaan ei muka voisi itse siirrellä.
Mutta hienoa. Tuo helpottaa paljon elämää. Vielä kun iPhonelle pystyisi noita "markkereita" tekemään ja sen mukaan geotageja lätkimään, niin olisi täydellistä. Uskoisin, että tuo on silti ominaisuus jonka pystyy joku plugarinakin toteuttamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »

Samoin koitin hakea Krabia, mutta se näkyy nyt thaimaalaisilla kirjaimilla. Ao Nangia puolestaan en löytänyt tuolta lainkaan, vaikka maps.google.fi:n kautta nuo kaikki toimivat hienosti. Kuinkas nuo saa parhaiten korjattua?
Eikö iPhoton kautta muuten saa mitenkään koordinaatteja käsin syötettyä? Täytynee perehtyä illalla hieman tarkemmin tuohon toimintoon...
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Itselläni on suurinpiirtein 14 000 kuvaa iPhotossa, eikä se ainakaan vielä ole pahemmin hyytynyt MB:ssä. Ongelmana on enemmänkin käyttöliittymä. Tapahtumia olisi mukava saada jotenkin järjestettyä hierarkisesti, kun 9 vuoden tapahtumista kertyy aika moinen läjä ruudulle skrollattavaksi.Machist kirjoitti:Mitäs olette mieltä siitä että kuinka suuren kuvakokoelman iPhoto jaksaa?
Tällä hetkellä 8000kpl jpg ja nyt uudet tulevat sitten NEF muodossa.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iLife molskahti hyvin koneeseen, hieman hakusessa kasvotunnistus ajoittain iPhotossa.

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Itse itselleni vastaten: Pitää klikata siitä "uusi paikka", niin sitten voi muokkailla.TheKraken kirjoitti:Millä työkalulla sitä nastaa pitää liikuttaa?Soundwise kirjoitti:Places: Ihan kiva, mutta tosiaan vaatii siitä kamerasta sen GPS:n, että saa kunnolla iloa irti. Et pysty määrittelemään manuaalisesti kuin kaupungin tarkuudella sijainnin (tai ainakaan itse en löytänyt tapaa). Et myöskään voi kopioida geotageja muista kuvista (eli et voi esim. ottaa iPhonella yhtä kuvaa tagin kanssa ja sitten näpsiä kameralla läjää samassa sijainnissa ja myöhemmin kotona näitä merkata samalla tagilla).
Hyvinhän tuo toimii ilman kepsiäkin. Valitset vain tagattävät kuvat, painat alakulman i-nappia jostain kuvasta, valitset "uusi paikka", haet vaikka kaupungin Google Mapsista ja nastaaa siirtämällä halutun tarkan sijainnin ja täggäät kuvat tuohon sijaintiin. Annat sille nimen, niin se ilmestyy "omat paikat" listaan ja sieltä voit sitten valita sen suoraan seuraaviin samassa paikassa otettuihin kuviin.
Kokeilin nimittäin varmasti toistakymmentä kertaa, ennen kuin uskoin itsekin että sitä tosiaan ei muka voisi itse siirrellä.
Mutta hienoa. Tuo helpottaa paljon elämää. Vielä kun iPhonelle pystyisi noita "markkereita" tekemään ja sen mukaan geotageja lätkimään, niin olisi täydellistä. Uskoisin, että tuo on silti ominaisuus jonka pystyy joku plugarinakin toteuttamaan.
-

Sammuuko muilla muuten iPhoto punasesta ruksista klikkaamalla?
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Re: iPhoto 09 kasvontunnistus
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kunhan ei tunnista naapurin einariksi...tgynther kirjoitti:Tällästä kirjotin toisessa ketjussa:
"iPhoto sekottaa vaimon ja 2-vuotiaan tyttären kasvot keskenään. Onhan se toisaalta hyvä että on samaa näköä Samaan syssyyn menee serkukset keskenään jne."
Tähän voi vielä lisätä että iPhoto ei ymmärrä tyttären ja pojan kasvojen eroaja omat kasvonikin se tunnistaa välillä tyttäreksi. Nyt olen reilu 1000 kuvaa käynyt manuaalisesti tagittamassa mutta ei tunnista siltikään kunnolla. Paljon on vielä parannettavaa että ominaisuudesta olisi oikeasti hyötyä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
http://developers.facebook.com/news.php ... &story=188
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
-
Julkaisu näyttäis toimivan ok. Mutta muistanko väärin, että iPhoto '08:n Facebook-pluginissa sai valita mihin olemassa olevaan hakemistoon kuvia lisää?TheKraken kirjoitti:Julkaisua kyllä. Toimii oikein mainiosti.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Tuossahan tuo onnistuu minun järkeilyni mukaan niin, että nimeät sen facebook-julkaisun siinä sivupalkissa yhteneväksi jo jonkun olemassaolevan kansion kanssa. Ja niitähän voi olla siinä useampia. Sitten voi vaan raahailla niihin kuvia.Crimson kirjoitti:Julkaisu näyttäis toimivan ok. Mutta muistanko väärin, että iPhoto '08:n Facebook-pluginissa sai valita mihin olemassa olevaan hakemistoon kuvia lisää?TheKraken kirjoitti:Julkaisua kyllä. Toimii oikein mainiosti.
-
Puhutkos nyt tuosta '08-pluginista? Mun '09 kun näyttää tämmöseltä:TheKraken kirjoitti:Tuossahan tuo onnistuu minun järkeilyni mukaan niin, että nimeät sen facebook-julkaisun siinä sivupalkissa yhteneväksi jo jonkun olemassaolevan kansion kanssa. Ja niitähän voi olla siinä useampia. Sitten voi vaan raahailla niihin kuvia.Crimson kirjoitti:Julkaisu näyttäis toimivan ok. Mutta muistanko väärin, että iPhoto '08:n Facebook-pluginissa sai valita mihin olemassa olevaan hakemistoon kuvia lisää?TheKraken kirjoitti:Julkaisua kyllä. Toimii oikein mainiosti.

Eipä tuosta saa mitään valittua ja jos kuvaa siirtää Facebookin kautta toiseen hakemistoon, iPhoto-synkkaus menee tietenkin pieleen. Jotenkin olis kiva jos kuvia sais vaan lisättyä Facebookkiin ilman noita "turhia" synkkauksia. Tai ainakin tuo pitäisi olla valittavissa.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Siis kun valitset vaikkapa yhden kuvan vietäväksi Facebookkiin, niin se julkaisee sen tapahtuman nimiseen kansioon. Tämän jälkeen nimeää sen sinne sivupalkkiin ilmentyvän Facebook-synkkauksen miksikä tahtoo, niin se synkkaa sen saman nimiseen kansioon.Crimson kirjoitti:Eipä tuosta saa mitään valittua ja jos kuvaa siirtää Facebookin kautta toiseen hakemistoon, iPhoto-synkkaus menee tietenkin pieleen. Jotenkin olis kiva jos kuvia sais vaan lisättyä Facebookkiin ilman noita "turhia" synkkauksia. Tai ainakin tuo pitäisi olla valittavissa.
Eli siis jos minulla on kuva1 tapahtumassa X. Valitsen kuva1:n ja painan Facebook-nappia. Se kysyy millä oikeuksilla tahdot julkaista ja tämän jälkeen luo sinne sivupalkkiin X nimisen synkkauksen. Sen nimeä kun vaihtaa, niin vaihtuu myös kansion nimi Facebookissa. Ja jos valitset sen nimeksi jotain, joka on jo kansion nimenä, niin ne synkkautuu sinne. Tai näin minä ymmärsin tämän toiminnan.
-
No prkl. Tuohan kuulostaa varsin loogiselta. Ajattelin taas asiaa hieman liian monimutkasesti.TheKraken kirjoitti:Siis kun valitset vaikkapa yhden kuvan vietäväksi Facebookkiin, niin se julkaisee sen tapahtuman nimiseen kansioon. Tämän jälkeen nimeää sen sinne sivupalkkiin ilmentyvän Facebook-synkkauksen miksikä tahtoo, niin se synkkaa sen saman nimiseen kansioon.Crimson kirjoitti:Eipä tuosta saa mitään valittua ja jos kuvaa siirtää Facebookin kautta toiseen hakemistoon, iPhoto-synkkaus menee tietenkin pieleen. Jotenkin olis kiva jos kuvia sais vaan lisättyä Facebookkiin ilman noita "turhia" synkkauksia. Tai ainakin tuo pitäisi olla valittavissa.
Eli siis jos minulla on kuva1 tapahtumassa X. Valitsen kuva1:n ja painan Facebook-nappia. Se kysyy millä oikeuksilla tahdot julkaista ja tämän jälkeen luo sinne sivupalkkiin X nimisen synkkauksen. Sen nimeä kun vaihtaa, niin vaihtuu myös kansion nimi Facebookissa. Ja jos valitset sen nimeksi jotain, joka on jo kansion nimenä, niin ne synkkautuu sinne. Tai näin minä ymmärsin tämän toiminnan.

Vaan olishan se kiva jos sais jo viedessä valita jo olemassa olevista kansioista. Kuten ainakin Picasa plugin tekee.
Vaan ootteko saanu kuvaesityksiä toimimaan Front Row:n kautta? Siis ilman että tekee joka tapahtumalle erikseen omaa kuvaesitystä.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mulla toimii tosi johdonmukaisesti: kaikki ovat "unknown face".kallekilponen kirjoitti:Vähän vaihtelevasti tuo tunnistus tosiaan tuntuu pelaavan.
-
- Ylläpitäjä
-
Kato ku eka pitää tietty kertoa sille edes yhden ihmisen nimiPis kirjoitti:Mulla toimii tosi johdonmukaisesti: kaikki ovat "unknown face".kallekilponen kirjoitti:Vähän vaihtelevasti tuo tunnistus tosiaan tuntuu pelaavan.

-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Lähinnä itsestäni mulla on kuvia. Ei muilla ole niinkään väliä. Tekis mieli sanoa macille "Etsä tiiä kuka mä oon?". Mihinkä tuollaiset kysymykset syötetään? Terminaaliin? Vai voiko huutaan suoraan mikrofoniin?egoste kirjoitti:Ootko ottanut ihan pelkästään tuntemattomista kuvia ?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
No tottakai mä oon syöttänyt nimiä. Mun naamaa se ei millään opi. Vaikka olis kaksi lähes identtistä kuvaa niin ei sittenkään.TheKraken kirjoitti:Kato ku eka pitää tietty kertoa sille edes yhden ihmisen nimiPis kirjoitti:Mulla toimii tosi johdonmukaisesti: kaikki ovat "unknown face".kallekilponen kirjoitti:Vähän vaihtelevasti tuo tunnistus tosiaan tuntuu pelaavan.Sitten toisen ja sitten kolmannen jne
"Disclaimer: face recognition not applicable on unbelievably handsom creatures of nature"
-
Muutakin "tunnistusta" kuin kasvot?
Viesti Kirjoittaja papparazi »
(Kohtaha tuon kyllä voep ihan itekkii kokkeilla, vuen heräs jonniinlaene ennakoeva utelijaesuus)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka