Spotify
-
Re: Spotify
Viesti Kirjoittaja septic »
Väkisin tulee mieleen, että tekevätköhän ensin palvelusta suositun persnetolla, jonka jälkeen rupevat lätkimään mainoksia niin tiheästi, että on melkeinpä pakko maksaa jäsenmaksu...
Ihan loistavaltahan tämä kyllä vaikuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Harmi. Jotenkin olen vain vähän skeptinen että näinköhän tuosta enää noustaan.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »

Jokos olette "collaborative playlistejä" kokeilleet

-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Itse olen kyllä toiveikas, ja tässä tänään soitellessani on tullut vain muutamia raitoja jota ei suomessa pysty soittamaan.atheos kirjoitti:Tosin näyttäisi siltä että levy-yhtiöt ovat suuressa viisaudessaa tuominneet Spotifylle saman kohtalon kuin Pandorallekin: http://www.spotify.com/blog/archives/20 ... catalogue/
Harmi. Jotenkin olen vain vähän skeptinen että näinköhän tuosta enää noustaan.
"A number of the tracks that you’ve listened to previously will no longer be available for streaming, these tracks have already been removed from the search function."
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Musiikissa on niin paljon ihmisiä leivän syrjässä kiinni, että parilla hassulla mainoksella ei kaikkea musiikkia jakoon saa. Toivotaan kuitenkin, että palvelu pysyy pystyssä ja jonkunlainen sopu säilyy. Itse uskon Nokian Comes with music -palvelun kaltaisten palveluiden nousevan vielä tämän vuoden aikana suosioon. Siitä ei päästä yli eikä ympäri, että jos raha musiikkiteollisuudessa vähenee niin joku saa kenkää. Kenen pussille sitten mennään, sitä on vaikea sanoa.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Siis kyllä tässä varmaan tulee menemään tulevaisuudessa niin, että kun beta-vaihe loppuu niin sitten varmasti tämä maksulliseksi palveluksi tulee muuttumaan täysin. Ei tuollainen voi muussa tapauksessa kannattaa kenellekään eikä missään tapauksessa ole ainakaan artistien etu jos eivät tuosta mitään korvauksia saa. Kyllähän tuo sen verran nerokas konsepti kuitenkin on, että kyllä itse olisin valmis siitä maksamaan jos artisti valikoima olisi jotain iTunes storen luokkaa edes.Pbman kirjoitti:Kyllähän se niin menee, että ilmaista lounasta ei ole.
Musiikissa on niin paljon ihmisiä leivän syrjässä kiinni, että parilla hassulla mainoksella ei kaikkea musiikkia jakoon saa. Toivotaan kuitenkin, että palvelu pysyy pystyssä ja jonkunlainen sopu säilyy. Itse uskon Nokian Comes with music -palvelun kaltaisten palveluiden nousevan vielä tämän vuoden aikana suosioon. Siitä ei päästä yli eikä ympäri, että jos raha musiikkiteollisuudessa vähenee niin joku saa kenkää. Kenen pussille sitten mennään, sitä on vaikea sanoa.
-
Viesti Kirjoittaja kuimu »
Suurin osa kokeiltu tästä urlista sekä googlesta ensimmäiset 20 sivua, no luck.
Voisiko joku laittaa minulle koodin joko yv:llä tai maililla: [edit], arvostaisin todella paljon!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: Gotcha!
-
Viesti Kirjoittaja Macco »

-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Itse annoin spotifylle luvan ottaa minkä tahansa yhteyden ikuisesti. Ei sen jälkeen valitellut.Macco kirjoitti:Oli pakko ottaa Little Snitch pois päältä, musiikin kuuntelusta kun ei tullut mitään, kun oli pakko koko ajan klikkailla allow connectionia
En tiedä onko noita tässäkin ketjussa mainittuja maarajoituksia/poistoja jo missä määrin tehty, mutta ei tuo valikoima ihan niin mainio ollut kuin olin lukemani perusteella kuvitellut. Radioiden genret ovat kyllä ihan liian väljiä, ainakin kokeilemassani tuli melkein mitä sattuu. Mutta ihan kiva palvelu kyllä ja saattaisin tuosta maksaakin ainakin jos/kun artistivalikoima on suurempi.
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Niin tein minäkin ja käynnistin sen perään vielä koneenkin uudelleen. Silti kyseli koko ajan tyhmiä.gramdel kirjoitti:Itse annoin spotifylle luvan ottaa minkä tahansa yhteyden ikuisesti. Ei sen jälkeen valitellut.Macco kirjoitti:Oli pakko ottaa Little Snitch pois päältä, musiikin kuuntelusta kun ei tullut mitään, kun oli pakko koko ajan klikkailla allow connectionia
-
Toivottavasti tässä mennään Googlen kaavalla. Mulle täysin ilmaisia palveluita, mutta firma repii fyffeä hirvittävät määrät, oli lama tahi ei.Cathi777 kirjoitti:Siis kyllä tässä varmaan tulee menemään tulevaisuudessa niin, että kun beta-vaihe loppuu niin sitten varmasti tämä maksulliseksi palveluksi tulee muuttumaan täysin. Ei tuollainen voi muussa tapauksessa kannattaa kenellekään eikä missään tapauksessa ole ainakaan artistien etu jos eivät tuosta mitään korvauksia saa. Kyllähän tuo sen verran nerokas konsepti kuitenkin on, että kyllä itse olisin valmis siitä maksamaan jos artisti valikoima olisi jotain iTunes storen luokkaa edes.
Ja kun Googlesta puhutaan, niin toivottavasti mennään muullakin tavalla sen mukaan. Eli pysyisi tällaisena Betana aina
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Ikävä kyllä ihmisten musiikkimieltymyksillä ei taida olla samaa kaupallista arvoa kuin sähköpostien sisällöillä.Macco kirjoitti:Toivottavasti tässä mennään Googlen kaavalla. Mulle täysin ilmaisia palveluita, mutta firma repii fyffeä hirvittävät määrät, oli lama tahi ei.Cathi777 kirjoitti:Siis kyllä tässä varmaan tulee menemään tulevaisuudessa niin, että kun beta-vaihe loppuu niin sitten varmasti tämä maksulliseksi palveluksi tulee muuttumaan täysin. Ei tuollainen voi muussa tapauksessa kannattaa kenellekään eikä missään tapauksessa ole ainakaan artistien etu jos eivät tuosta mitään korvauksia saa. Kyllähän tuo sen verran nerokas konsepti kuitenkin on, että kyllä itse olisin valmis siitä maksamaan jos artisti valikoima olisi jotain iTunes storen luokkaa edes.
Ja kun Googlesta puhutaan, niin toivottavasti mennään muullakin tavalla sen mukaan. Eli pysyisi tällaisena Betana aina
-
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Kyllä niitä aina jostain löytyySkarsnak kirjoitti:Eipä löydy invitejä enää. Surullista.

-
Viesti Kirjoittaja Erño »

![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Turha ohjelma, ei kannata, ei saa mistään. ;> No. kannattaa ettii invite ja kannattaa kokeilla.Erño kirjoitti:Mikäs se tämä on? Kannattaako kokeilla? Mistä invitejä?
![]()
![]()
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Mikä tekee ns "invitoidusta", eli kutsutusta käyttäjästä kelpoisemman, kuin sellaisesta joka rekisteröityy itse ilman kavereiden kutsua. Kysynpähän vaan? Jotenkin retkuunvetämisen makua taas, eikö muka?
No okei. Tää invitesysteemi valtaa alaa. Kannattasiko mun nyt perustaa joku palvelu, joka välittää eri saiteille "invitejä"? Tottakai tekisin sen ilman maksua, ja ilmaiseksi käyttäjälle (mutta ei mainostajille, jotka yhä julkeampia flashejaan saitille pukkaa):
invitebookers

Ja sitten panisin mainoksia maksulla toki, että saisin serverillä ylläpidon saitille. Ja ehkä vähän omaakin liksaa. Katos, ollaan taas ratkaistu oman ja ehkä muutaman muunkin reaalielämän ylläpito hetkeksi. Eikä tartte paljon tehä.
No niin. Anteeksi skeptisyyteni. Varmaankin helevetin hieno palvelu ja sillain. En tiedä, kun ei huvita invitejä ruinailla joka paikkaan.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Näitä on jo nähtymikastus kirjoitti:No okei. Tää invitesysteemi valtaa alaa. Kannattasiko mun nyt perustaa joku palvelu, joka välittää eri saiteille "invitejä"? Tottakai tekisin sen ilman maksua, ja ilmaiseksi käyttäjälle (mutta ei mainostajille, jotka yhä julkeampia flashejaan saitille pukkaa):
invitebookers

-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Kuitenkin jostain last.fm foorumin ketjusta oman inviteni löysin. Kyllähän tämä hirvittävän kivalta vaikuttaa. Pitääpi tutkia löytyykö oma musiikki kirjasto tuolta ainakin lähes kokonaisuudessaan, kyllä tuosta helposti sen 10e kuussa maksaa jos sieltä kaikki itselle oleellinen löytyy. Toisaalta, AirTunes on itsellä aika kovassa käytössä, joten varmaan sitä... mikäliesofta olikaan pitäisi sitten käytellä. (Maksullinen sekin

Osaatteko sanoa millä bitratella noi biisit tuolla on?
Tää vaatis muuten ehdottomasti iPhonelle "Spotify Remote.ipa":n, a'la Apple Remote.ipa.
-
Jostain luin, että bitrate olisi "up to 256 kbps", eli vissiin kai dynaaminen. Kattoo varmaan myös vähän nettiyhteyden nopeutta, ehkä.Matti Niemelä kirjoitti:Osaatteko sanoa millä bitratella noi biisit tuolla on?
Tää vaatis muuten ehdottomasti iPhonelle "Spotify Remote.ipa":n, a'la Apple Remote.ipa.
iPhonelle on tulossa versio myöskin, kuulemma.
-
Enhän minä mikään kultakorva ole, mutta kyllä äänenlaatu on tuon palvelun heikoimpia lenkkejä. MP3 sukupolvelle se varmaan kelpaa, kuunteleehan porukka musiikkia youtube:stakin ja monesä pätkässä vielä mainostetaan hyvää äänenlaatua. Yeah right!TheKraken kirjoitti:Jostain luin, että bitrate olisi "up to 256 kbps", eli vissiin kai dynaaminen. Kattoo varmaan myös vähän nettiyhteyden nopeutta, ehkä.Matti Niemelä kirjoitti:Osaatteko sanoa millä bitratella noi biisit tuolla on?
iPhonelle on tulossa versio myöskin, kuulemma.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Tuo nyt on vähän tyhmää mielestäni vaatia tällaiselta palvelulta jotain FLAC laatua. Tarvetta saattaisi olla kuitenkin ehkä vain noin 0,5% palvelun käyttäjistä. Miksi siis satsata tällaiseen?Pbman kirjoitti:Enhän minä mikään kultakorva ole, mutta kyllä äänenlaatu on tuon palvelun heikoimpia lenkkejä. MP3 sukupolvelle se varmaan kelpaa, kuunteleehan porukka musiikkia youtube:stakin ja monesä pätkässä vielä mainostetaan hyvää äänenlaatua. Yeah right!
-
Olet aivan oikeassa, että olisi tyhmää vaatia tuollaiselta palvelulta jotain FLAC-laatua ja sitähän en ole tehnytkään. Juttujen mukaan bitrate pyörii 160 kbps:n paikkeilla, mikä nyt on.. noh.. siedettävä. Jotain kummaa tuossa äänessä kuitenkin on eikä laatu ainakaan minun kokeiluni mukaan vastaa 160 kbps laatuista MP3-biisiä. Biiseillä on eroa myös keskenään ja osa on paremman kuuloisia kuin toiset. En tiedä streamauksen tekniikkaa niin hyvin, että osaisin lähteä arvausta mistä moinen sitten johtuu.Matti Niemelä kirjoitti:Tuo nyt on vähän tyhmää mielestäni vaatia tällaiselta palvelulta jotain FLAC laatua. Tarvetta saattaisi olla kuitenkin ehkä vain noin 0,5% palvelun käyttäjistä. Miksi siis satsata tällaiseen?Pbman kirjoitti:Enhän minä mikään kultakorva ole, mutta kyllä äänenlaatu on tuon palvelun heikoimpia lenkkejä. MP3 sukupolvelle se varmaan kelpaa, kuunteleehan porukka musiikkia youtube:stakin ja monesä pätkässä vielä mainostetaan hyvää äänenlaatua. Yeah right!
Kannattaa muuten jättää prosenttiluvut rauhaan jos ei ole yhtään mitään taustaa mistä niitä lukuja heittelee.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Se on muuten kanssa jännä tuossa, että toiset biisit tulevat selkeästi kovemmalla äänenvoimakkuudella kuin toiset. Mistähän tämäkin voisi johtua? Joo, ei tuo äänenlaatu tosiaan mitään priima ole, mutta välttää kuitenkin. Itse lähinnä tuota olen käyttänyt nyt uusiin artisteihin tutustumiseen niin tietää sitten kenen levyt kannattaa ihan virallisesti käydä hakemassa.Pbman kirjoitti:Olet aivan oikeassa, että olisi tyhmää vaatia tuollaiselta palvelulta jotain FLAC-laatua ja sitähän en ole tehnytkään. Juttujen mukaan bitrate pyörii 160 kbps:n paikkeilla, mikä nyt on.. noh.. siedettävä. Jotain kummaa tuossa äänessä kuitenkin on eikä laatu ainakaan minun kokeiluni mukaan vastaa 160 kbps laatuista MP3-biisiä. Biiseillä on eroa myös keskenään ja osa on paremman kuuloisia kuin toiset. En tiedä streamauksen tekniikkaa niin hyvin, että osaisin lähteä arvausta mistä moinen sitten johtuu.Matti Niemelä kirjoitti:Tuo nyt on vähän tyhmää mielestäni vaatia tällaiselta palvelulta jotain FLAC laatua. Tarvetta saattaisi olla kuitenkin ehkä vain noin 0,5% palvelun käyttäjistä. Miksi siis satsata tällaiseen?Pbman kirjoitti:Enhän minä mikään kultakorva ole, mutta kyllä äänenlaatu on tuon palvelun heikoimpia lenkkejä. MP3 sukupolvelle se varmaan kelpaa, kuunteleehan porukka musiikkia youtube:stakin ja monesä pätkässä vielä mainostetaan hyvää äänenlaatua. Yeah right!
Kannattaa muuten jättää prosenttiluvut rauhaan jos ei ole yhtään mitään taustaa mistä niitä lukuja heittelee.
-
Eiköhän se ihan siitä ole kiinni mille tasolle ne on säädetty. Ei vain ole mitään tasausta kirjoitettu softaan, niin se kai tuon aiheuttaa.Cathi777 kirjoitti:Se on muuten kanssa jännä tuossa, että toiset biisit tulevat selkeästi kovemmalla äänenvoimakkuudella kuin toiset. Mistähän tämäkin voisi johtua? Joo, ei tuo äänenlaatu tosiaan mitään priima ole, mutta välttää kuitenkin. Itse lähinnä tuota olen käyttänyt nyt uusiin artisteihin tutustumiseen niin tietää sitten kenen levyt kannattaa ihan virallisesti käydä hakemassa.
Varsinkin vanhemmat levyt on usein paljon pienemmällä volalla tehtyjä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka