Kannattaako hankkia MobileMe?
-
Re: Kannattaako hankkia MobileMe?
Viesti Kirjoittaja Mr. Hyde »
Tarvitsen lähinnä tiedostonjakotoimintoa harrasteporukalle ja kalenterin synkkausta iphoneen. Kuvagallerioille ja nettisivuille löytyy tilaa muualtakin sen vähän minkä tarvitsen. Puhelimen jäljitystoiminto on kiva toiminto, mutta toisaalta taas en halua maksaa siitä 79e/v.
Ainoa joka MobileMe:tä puoltaa on tosiaan käytön helppous ja suhteellisen sulava integrointi iphoneen ja kotikoneeseen. Pientä kakomista noissa synkkauksissakin olen havainnut, ja osoitekirjani meni jotenkin sekaisin kun päätin MM kokeilutilini. Yhteystiedot oli triplana puhelimessa kun koitin säätää iTunesin synkkaamaan yhteystiedot tietokoneen kanssa eikä enää MM:stä.
Näillä näkymin en ole valmis maksamaan 79 euroa palvelusta. Jos hinta olisi vaikkapa 30e niin tuskin miettisin kauaa, mutta tuo on hiukan liian suolainen hinta minusta tällä hetkellä. Pitänee vielä katsoa tuo eBayn kuponkikauppias.
Mites tuo Dropbox toimii, pitääkö kaikilla joille omia tiedostojaan haluaa jakaa olla myös Dropbox tili / tunnarit? En oikein löytänyt vastausta Dropboxin sivuilta.
-
Viesti Kirjoittaja mkorkala »
kysyisinpä seuraavaa tähän MobileMe:hen liittyen. Olen luultavasti lähdössä vuodeksi ulkomaille ja ajattelin sieltä käsin pitää sukulaisteni ja ystävieni iloksi blogia jossa kertoa kuulumiset. iWeb ('08) tarjoaa tähän oikein fiksun oloisen työkalun jolla tehdä tyylikkäs julkaisufoorumi omille aivoituksilleen. Paketti on helppo julkaista ja itselleni iDisk nostaa pinnoja pykälän verran MobileMe:n puolelle.
Jos haluaa päästä ilmaiseksi bloggaamisen kanssa, FTP-clientillä tuotoksen voi siirtää ja päivittää minkä tahansa serverin ilmaisnurkkaan, mutta Applen supporttisivujen mukaan melko arveluttavilla rajoituksilla:
"The following features are not available when you publish your site to a host other than .Mac:
* Hit counter
* Password protection
* Comments and attachments
* Personal .Mac domains
"
Tuossa vielä puhutaan .Mac:stä ja sivu on päivitetty viimeksi maaliskuussa 2008.
Sivun URL: http://support.apple.com/kb/HT1108
Arveluttavaa ja kysymyksiä herättävää on tuo "Comments and attachments" rajoitus, joka tuntuu tarkoittavan sitä että senkun bloggaat mutta ilman että lisäät blogiisi kuvia tms. Onko tämä todellakin case tässä tapauksessa? Jos on, niin onko kyseessä joku mystinen tekninen rajoitus, vai pelkästään kromisen omenainen keskisormi Applen ansaintamallin vastaisesta pullikoinnista?
Tämä kyssäri voisi olla myös iWeb softaan liittyvä, mutta itse ajattelen asiaa MobileMe:n näkökulmasta koska koen tuon iDiskin tarpeelliseksi. Pahoittelut jos tätä kysymystä on käsitelty myös muualla!
-
Ei kai sellaista blogia voi pitää mihin ei voi kirjoitella mitään...
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyseessä eivät ole mitkään keinotekoiset rajoitukset. Apple vaan ei, ihme kyllä, voi tietää jokaisen maailman palvelimen asetuksia ja täten hoitaa noita skriptejä, joilla nuo toteutetaan, toimintaan. Moni ilmaispalvelin ei edes mitään php, mysql yms. tukea tarjoa, joten toteuttaminen olisi joka tapauksessa mahdotonta, vaikka Applella kristallipallo niitä asetuksia varten olisikin.mkorkala kirjoitti:"The following features are not available when you publish your site to a host other than .Mac:
* Hit counter
* Password protection
* Comments and attachments
* Personal .Mac domains
"
Tuossa vielä puhutaan .Mac:stä ja sivu on päivitetty viimeksi maaliskuussa 2008.
Sivun URL: http://support.apple.com/kb/HT1108
Arveluttavaa ja kysymyksiä herättävää on tuo "Comments and attachments" rajoitus, joka tuntuu tarkoittavan sitä että senkun bloggaat mutta ilman että lisäät blogiisi kuvia tms. Onko tämä todellakin case tässä tapauksessa? Jos on, niin onko kyseessä joku mystinen tekninen rajoitus, vai pelkästään kromisen omenainen keskisormi Applen ansaintamallin vastaisesta pullikoinnista?
Ei se sen monimutkaisempi homma ole.
Mutta jos blogia pitää pyörittää, niin helpoin on ottaa esim. ilmaiset blogger-tunnarit (tällöin voi päivittää vaikka matkapuhelimella). Sivun voi modata juuri sellaiseksi kuin tahtoo, eikä tartte uploadailla aina koko sivustoa uudestaan, kuten iWebin kanssa.
Jos taas tahtoo todella monipuolisen työkalun käyttöönsä niin suhteellisen tuote Squarespace tarjoaa rahaa vastaan (halvin setti muistaakseni joku n. 7 taalaa kuussa) käytännössä kaiken mitä blogaaja voi haluta ja vähän enemmänkin. Ja kaikki helpolla wysiwyg-editorilla höystettynä. Sinne olisi tarkoitus omat roinat tässä siirtää, kun muilta kiireiltä ehtii.
-
Viesti Kirjoittaja mkorkala »
Kiitos tarkennuksesta, kuulostaa loppujen lopuksi hyvinkin järkeenkäyvältä! Ja tattista vielä Squarespace-vinkistä. Pikaisen tutustumisen perusteella vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, eikä hintakaan ole turhan hurja.TheKraken kirjoitti: Kyseessä eivät ole mitkään keinotekoiset rajoitukset. Apple vaan ei, ihme kyllä, voi tietää jokaisen maailman palvelimen asetuksia ja täten hoitaa noita skriptejä, joilla nuo toteutetaan, toimintaan. Moni ilmaispalvelin ei edes mitään php, mysql yms. tukea tarjoa, joten toteuttaminen olisi joka tapauksessa mahdotonta, vaikka Applella kristallipallo niitä asetuksia varten olisikin.
-
Viesti Kirjoittaja jk »
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Reiko »
Mitenkäs teillä on iDisk toiminut Finderin kautta, minulla ainakin aivan tajuttoman hitaasti sujuu tiedostojen siirto, ehkäpä muutamia kilotavuja sekunnissa. Kuitenkin Safarin kautta upload on paljon paljon nopeampaa
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vhuuskonen »
Nyt viimeinen pisara taitaa olla, että Outlookia ja iPhonea synkatessa allakan kellon ajat siirtyvät minulle mystisellä tavalla kolme tuntia väärään aikaan. Synkkaaminen siirsi myös juhlapäivät edelliseen päivään.
Minulle allakan luotettava hallinta on yrittäjänä toimeentulokysymys, ei tämmöiseen ole hermoja tai varaa.
Jos jollakin on vinkkejä tilanteesta nousemiseksi, vannon ikuista kiitollisuutta apua antaneille.
Ja kysymykseen vastaukseni on EI!
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Edit: uups - taisin jo kerran KANNATTAA tuota. Eli tosi hyvä juttu
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Dafeyn »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Kyllä tuonne kohtuullisella nopeudella tuntuu tavaraa siirtyvän. Ainakin juuri testatessani nopeudet riippuivat enemmänkin omasta upload-nopeudesta kuin vastaanottavan pään nopeudesta.Reiko kirjoitti: Mitenkäs teillä on iDisk toiminut Finderin kautta, minulla ainakin aivan tajuttoman hitaasti sujuu tiedostojen siirto, ehkäpä muutamia kilotavuja sekunnissa. Kuitenkin Safarin kautta upload on paljon paljon nopeampaa
Kannattaa muuten huomioida, että eri ajankohtana voi verkoissa olla erilailla kuormaa ja amerikkalaiset palvelut toimivat täältä katsoen parhaiten silloin, kun USA:ssa on yö.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja hardflip »
Itse voin suositella tätä palvelua. Käytän MobileMe:n kaikkia tarjoamia toimintoja päivittäin. Erityisesti tykkään tuosta Galleriasta.

"Sun ajatukset ovat hyvin rajoitettua, PROXY Server is good think and life for cracker"
-Vuoden urpo
-
Viesti Kirjoittaja martsa »
Yks plussa mulle on myös tuo me.com-sähköpostiosoite. Onnistuin tuolta saamaan perinteisen etunimi.sukunimi-käyttäjätunnuksen. Mulla on sen verran yleinen nimi että joudun yleensä tyytymään joihinkin etunimi.sukunimi183482-versioihin. Niinpä tätä me.com-osoitetta voin käyttää esim. työnhaussa jne. Myös iDisk on ollut aika aktiivisessa käytössä, ei tarvi enää raahailla muistitikkua koko ajan mukana.
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Testailin palvelua lähinnä sillä mentaliteetilla, että siirtelen tuonne pilvidiskille työtiedostojani, joita säilytän
kotosalla Drobon uumenissa, mutta joita tarvitsen sitten mahdollisesti tien päällä tai työpaikallani tai landella,
missä nyt ikinä olenkin. En halunnut riskeerata ja laittaa FTP-jakoa päälle Droboon, sillä 40 gigaa työtiedostoja
jos katoaisi jotenkin mystisesti, olisin ns. kusessa.
Noh, iDisk toimii juuri kuten pitääkin. Aivan saakutti hyvä systeemi, ei tarvitse kantaa tikkua mukanaan ja
tilaa on aivan tarpeeksi, vaikka sinne lataisi pelkkää lööperiäkin kavereiden kanssa ihmeteltäväksi.
Kalenteri- ja yhteystietojen synkkauksen otin myös käyttööni iCaliin tutustuttuani. Systeemi toimii kuin junan vessa,
ne merkinnät mitä teen tien päällä iPhonella, ilmestyvät kotikoneelle ja vice versa, kuin taikaiskusta. Todella nerokas
tapa pitää yllä yhteystietoja ja kalenterimerkintöjä.
Ainut mikä on hieman ihmetyttänyt, on ollut tämä "back-to-my-mac" -palvelu, jota en ole osannut kytkeä toimintaan.
Olen tätä testannut työpaikalta ja tien päältä iPhonen (+Soneran perusdatapaketti) kanssa, mutta se ei tunnu
toimivan. Mitähän olen tässä tehnyt väärin, kun tämä kotikoneeni ei ilmaannu finderiin kirveelläkään?
-
Viesti Kirjoittaja Sannuli »

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sähköpostikin vaikutti ihan pätevältä ja yhteystietojen synkronointi vaivattomasti kotikoneelta sai minut taas hihkumaan riemusta. (Sivuhuomautuksena mainittakoon, että olen oikeastaan hihkunut riemusta lähes yhtäjaksoisesti kohta jo viisi kuukautta, eli siitä lähtien kun päätin siirtyä Mac-käyttäjäksi..)
Mutta sitä tässä vielä pähkäilen, ennen kuin olen valmis tekemään kauppoja MobileMe:stä, että mitenkähän ne kotisivut pelittää ko. palvelussa. Hitaudesta on jonkun verran näkynyt valittelua.. Onko sille asialle tapahtunut mitään positiivista käännettä? Jos joku vaan suinkin viitsii laittaa linkin omalle nettisivulleen, joka on MobileMe:ssä niin menisin ilomielin myös itse testailemaan mahdollista hitautta.
Ja mitenkähän onnistuu oman domainin siirtäminen toisesta web-hotellista MobileMe:hin? En ainakaan yhtäkkiseltään mitään kovin selkeää ohetta löytänyt tästä.
Kokemuksia kuulisin mielelläni näistä nettisivuasioista, samalla kun jatkan palvelun testailua kokeiluajalla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Itse olen ehdottomasti MobileMe:n kannattaja. Vaimon iPhonekin löytyi sen avulla taannoin HKI-Vantaan lentoasemalta 5 minuutissa. Back to my Mac on työkaytössä päivittäin etähommissa.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
masa kirjoitti:Tuossa on Applen palvelimella oleva harastussivumme http://www.2cv.fi/poho/
Itse olen ehdottomasti MobileMe:n kannattaja. Vaimon iPhonekin löytyi sen avulla taannoin HKI-Vantaan lentoasemalta 5 minuutissa. Back to my Mac on työkaytössä päivittäin etähommissa.
<ot>2cv <3</ot>
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mitäs sä Vesku tällä meinaat?vesku kirjoitti:masa kirjoitti:Tuossa on Applen palvelimella oleva harastussivumme http://www.2cv.fi/poho/
<ot>2cv <3</ot>
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
se on tuo <3 yhtä kuin Love;) 2CV on niiiiiin hieno, ja tuo teidän Mixte suorastaan upea. Ite ajelen Xantialla, mut joskus vielä harraste-2CV tulee taloon!masa kirjoitti:Mitäs sä Vesku tällä meinaat?vesku kirjoitti:masa kirjoitti:Tuossa on Applen palvelimella oleva harastussivumme http://www.2cv.fi/poho/
<ot>2cv <3</ot>
-
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
Jesh, hyvin pelittää, en tuossa ainakaan ollut huomaavinani mitään kummempia viitteitä. Ja lähdekoodista tiirailin että sivut on ilmeisesti tehty iWebillä? Ihan näpsäkältä näytti! Tämä rohkaisee minua kovasti harkitsemallani tiellä.masa kirjoitti:Tuossa on Applen palvelimella oleva harastussivumme http://www.2cv.fi/poho/
Hah hah! Hyvä selvennys!vesku kirjoitti:se on tuo <3 yhtä kuin Love;)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vaikka olishan toi <3 oikeesti pitänyt hokata kun sitä tulee itsekin usein viljeltyä.
-
Viesti Kirjoittaja emilkalliokoski »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tulee vain ilmoitus, että sun luottokortilta on veloitettu vuosimaksu ja homma jatkaa toimimistaan - eli peruuta hyvissä ajoin ennen määräaikaa, jos et halua jatkaa/maksaa...emilkalliokoski kirjoitti:Olen juuri rekisteröitynyt mobileme:hen vain kokeillakseni sit nämä 60 päivää. Mitä sitten kun ilmaisaikaloppuu? Kysytäänkö kinulta haluanko jatkaa mobileme:n käyttäjänä?
-
Viesti Kirjoittaja emilkalliokoski »
Miten se tapahtuu?egoste kirjoitti:Tulee vain ilmoitus, että sun luottokortilta on veloitettu vuosimaksu ja homma jatkaa toimimistaan - eli peruuta hyvissä ajoin ennen määräaikaa, jos et halua jatkaa/maksaa...emilkalliokoski kirjoitti:Olen juuri rekisteröitynyt mobileme:hen vain kokeillakseni sit nämä 60 päivää. Mitä sitten kun ilmaisaikaloppuu? Kysytäänkö kinulta haluanko jatkaa mobileme:n käyttäjänä?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka