Plex
-
Re: Plex
Viesti Kirjoittaja Marbo »

-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Oletko poistanut plexin asetustiedostot? En nyt muista missä ne sijaitsevat, jossain application data -hakemistossa muistaakseni...Marbo kirjoitti:Olkkarin Mac Minissä on ongelmana ettei pluginit näy ollenkaan.Eilen päivin Plexin uusimpaan versioon, mutta en kerenny vielä testata toimiiko nyt pluginit. Kun meni katsomaan Plexin Online plugin mestaa niin siellä näytti kyllä olevan asentuneet, muttei vaikka Video Plugins kansiossa ole mitään. :/ Makkarin iMacissä toimii moitteitta.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Joo oon postanu kaikki koneelta mikä edes liittyy Plexiin millään tavalla. Ei auta. Aika jännä juttu.jjari kirjoitti:Oletko poistanut plexin asetustiedostot? En nyt muista missä ne sijaitsevat, jossain application data -hakemistossa muistaakseni...Marbo kirjoitti:Olkkarin Mac Minissä on ongelmana ettei pluginit näy ollenkaan.Eilen päivin Plexin uusimpaan versioon, mutta en kerenny vielä testata toimiiko nyt pluginit. Kun meni katsomaan Plexin Online plugin mestaa niin siellä näytti kyllä olevan asentuneet, muttei vaikka Video Plugins kansiossa ole mitään. :/ Makkarin iMacissä toimii moitteitta.
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ai niin nythän mä vasta hokasin että mulla oli jossain välissä ongelmia että "movies" valintaa ei löytynyt päämenusta. Media Serverin buuttaaminen auttoi siihen. Ei ihan sama asia kuin sulla mutta jotain puuttui kuitenkinMarbo kirjoitti: Joo oon postanu kaikki koneelta mikä edes liittyy Plexiin millään tavalla. Ei auta. Aika jännä juttu.

iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Koneen oon myös buutannu ja mediaserverin. Ei auttanu mun tapauksessa.jjari kirjoitti:Ai niin nythän mä vasta hokasin että mulla oli jossain välissä ongelmia että "movies" valintaa ei löytynyt päämenusta. Media Serverin buuttaaminen auttoi siihen. Ei ihan sama asia kuin sulla mutta jotain puuttui kuitenkinMarbo kirjoitti: Joo oon postanu kaikki koneelta mikä edes liittyy Plexiin millään tavalla. Ei auta. Aika jännä juttu.
-
Viesti Kirjoittaja Suppaa »
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Minulla on myös kovalevylläni muutama jakso tv-sarjaa nimeltä Summer Height High. Jostain syystä Plexin media manager ei tunnista sarjaa lainkaan. Mistä mahtaa johtua?
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Delete Plex.app from your Applications folder and delete the following:Suppaa kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, että miten Plex:in saa poistettua täydellisesti?
/Users/[YOUR USER]/Library/Application Support/Plex Media Server
/Users/[YOUR USER]/Library/Application Support/Plex
/Users/[YOUR USER]/Library/Preferences/com.plexsquared.Plex.plist
/Users/[YOUR USER]/Library/Logs/Plex.log
/Users/[YOUR USER]/Library/Logs/Plex Media Server.old.log
/Users/[YOUR USER]/Library/Logs/Plex Media Server.log
/Users/[YOUR USER]/Library/Logs/Plex Media Scanner.old.log
/Users/[YOUR USER]/Library/Logs/Plex Media Scanner.log
/Users/[YOUR USER]/Library/Caches/com.plexsquared.Plex
-
Viesti Kirjoittaja onneton tunari »
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Hotspot Shieldillä tuo pitäisi saada kierrettyä.
http://hotspotshield.com/
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
-
Eli siis mistä mennään jamihinkä kansioon? Olen käyttänyt Wintoosaa vuodesta1998 ja olen ihan pihalla tämän minimac vehkeen kanssa! (kohta vehkeetkin pihalla)
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Tuo [YOUR USER] kansio on kotikansiosi (eli se kansio vasemmassa palkissa, jossa lukee käyttäjänimesi). Sen jälkeen oleva Library on suomeksi Kirjasto -nimellä, loput taitaakin olla samalla nimellä. Eli kotikansio/Kirjasto/Application Support/Plex Media Server jneonneton tunari kirjoitti:Osaako kukaan sanoa, että miten Plex:in saa poistettua täydellisesti? Delete Plex.app from your Applications folder and delete the following: /Users/[YOUR USER]/Library/Application Support/Plex Media Server /Users/[YOUR USER]/Library/Application ...
Eli siis mistä mennään jamihinkä kansioon? Olen käyttänyt Wintoosaa vuodesta1998 ja olen ihan pihalla tämän minimac vehkeen kanssa! (kohta vehkeetkin pihalla)
-
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
Edit: Mainittakoon vielä, että ongelma on suhteellisen uusi, vain pari viikkoa vanha. Tätä ennen kaikissa videoissa tarjottiin oletussoittimena vlc:tä, jolloin Plex tunnisti videot omassa soittimessaan. Nykyään oletussoittimena on tuo quick time. Tiedä sitten tuliko tuo kiusa jonkun päivityksen myötä. Edelleenkin leffat kyllä avautuvat Plexissä, jos valitsee "avaa ohjelmassa plex", mutta kirjasto ei siltikään päivity näiden videoiden osalta.
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Minulla näkyy tuolla elokuvalistassa tyhjiä elokuvia ja haluaisin päästä niistä jotenkin eroon. Nuo kaikki tyhjät arvat on ulkoisella kovalevyllä olevista elokuvista jonkunlaisia haamuja, tai ainakin oletan niin, koska kun klikkaan näytä finderissa nappulata, niin se näyttää jonkun elokuvan ulkoiselta kovalevyltä.
Poistin koko Plexin ja asensin uusiksi mutta ongelma ei hävinnyt mihinkään.
EDIT: Tarkennetaan vielä sen verran että kyseessä on verkkokovalevy.
EDIT2: Ongelma ratkaistu. Haamut oli .DS_store tiedostojen syytä. Poistin nuo tiedostot ja nyt toimii niinkuin pitääkin.
-
Saako Plexissä jotenkin valittua useampaa leffaa/sarjan jaksoa kerralla ja merkittyä katsotuksi?
-
Jälkimmäiseen kysymykseen ei ole kyllä tietoa.
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Nyt kysymys kuuluu, että saanko jotenkin täältä olohuoneesta käsin katsottua noita tuon vanhassa minissä pyörivän Plexin videotiedostoja? Vanhassa koneessa pyörii siis Plex Media Server, joten tarvitsisin oikeastaan vain clientin tähän uuteen miniin tänne olkkariin. Mitenkäs moinen onnistuu helpoiten?
-
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Modifier kirjoitti:Lataat Plexin ja jätät sen mediaserver osan asentamatta. Muistaakseni kysyykin, että asennetaanko tuo server osa. Plex näkee sen jälkeen kaikki samassa verkossa olevat kirjastot automaattisesti. Itselläni on olohuoneen minissä tuo server osa myös asennettuna ja talon kaikissa muissa maceissa ja ios laitteissa on pelkkä Plex asennettuna ja homma toimii hienosti. Muistaa jopa kohdan elokuvasta mihinkä on katselu jäänyt ja voit jatkaa samasta kohdasta eri laitteella.
Ai ku hienoa, minäpä sitten teen näin. Kiitos avusta!
EDIT:
Eipäs toimikaan näin. Plexiä installoidessa se käynnistää väkisin Media Serverin. Mitään valintaa pelkän clientin taikka pelkän serverin käynnistämisestä ei installoidessa ilmaannu. Nyt kaivattaisiin siis lisäapuja.
EDIT:
No häh, tämä alkoi toimia kun quittasin media serverin. Missään vaiheessa ohjelma ei ilmoittanut, että "juu, sieltä löytyy nyt media server toiselta koneelta, katellaas miten tää lähtee". Videofilet alkoivat pyöriä kun lopetin clienttikoneelta media serverin ja ajoin pelkkää clienttia. Hyvin toimii, mutta onpahan paskasti dokumentoitu softa

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka