Noinko sen koit? Minä näen YouTubeen liittyvät sivutoiminnot samanlaisina rönsyilyinä kuin Google Toolbar, joka lisää vain sekavuutta, ei selkeyttä. Ei sitä pidä ottaa itseensä.Macpoika kirjoitti: Voit tottakai ohittaa kommenttini hörhöilynä jostain GoogleToolbarista, mutta se on varsin loukkaavaa. Ensinnäkään en kehota ketään lataamaan GoogleToolbaria. Toiseksi, en itse käyttäisi sellaista. Kolmanneksi, voisit ottaa itse selvää, mitä GlimmerBlocker tekee koneellesi. Se on huomattavasti siistimpi ratkaisu, kuin muut Safarille tehdyt mainosblockerit (esim. AdBlocker).
GlimmerBlocker on selaimen ja nettisivun välissä. Selain lähettää pyynnön palvelimelle, joka kulkee GLimmerBlockerin läpi. GlimmerBlocker tarkistaa (jos niin haluat), jos osoitteessa on esimerkiksi avainsana "yt". Jos on, GlimmerBlocker muotoilee osoitteen YouTuben hauksi ja lähettää sen eteenpäin.
Palvelin vastaa. GlimmerBlocker tarkistaa, jos nettisivulla on tunnettujen mainossivustojen mainoksia ja karsii ne pois. Sitten se lähettää nettisivun selaimelle (Safari, Firefox, Opera, Fennec, Camino, ... mikä lie).
Toisin kuin AdBlocker, GlimmerBlocker EI ole hack. Toisin sanoen GlimmerBlocker ei riko Safaria päivityksen yhteydessä.
Apua tarjoavien ihmisten kommenteille voisi osoittaa arvostusta. En ole pitkään aikaan kirjoittanut foorumille, mutta jos avuntarjoamiseni otetaan vastaan samalla tavalla, kuin sinä teit, en ole erityisen kiinnostunut tarjoamaan apuani uudestaan.
Toisaalta en ole hakemassa apua, olen keskustelemassa mainosten ärsyttävyydestä ja niiden torjunnasta ihan yleisellä tasolla. Ei minulla ole aikomustakaan kokeilla ihan kaikkea mahdollista maailmalta löytyvää tai edes täällä ehdotettua, siihen ei aika yksinkertaisesti riitä. Puhumattakaan siitä että rupeaisin selvittämään jonkun ohjelman yksityiskohtaista toimintaa... eikun kaikkien ehdotettujen ohjelmien. (Milloin käyn töissä, milloin nukun?)
Tein ehdotuksen että jos kaiken liikkeen saa jäädytettyä kuvaruudulta, niin se on absoluuttinen ratkaisu kaikille nykyisille ja tuleville mainostavoille, jossa lukijan huomio kiinnitetään liikkeen avulla. Toisaalta kukaan Mac OS:n koodaaja tuskin lukee tätä foorumia, että siinä mielessä turha ehdotus. (Toisaalta täällä saattaa olla Firefoxin koodaajia .... )
Mainokset ja niitä vastaan toimivat sulkulistat on loputon noidankehä samaan tapaan kuin virukset ja virustorjunta. Aina jotain uutta pääsee läpi. (Jos surffaa päivän, niin saa blokata manuaalisesti aivan liian monta mainosta, vaikka sulkulistat olisivatkin parhaasta päästä.) Se ei ole kestävä ratkaisu. Tarvitaan parempaa. Esim. kuvaruudun pysäytys tai muuta vastaavaa lopullista ja ikuista.
Nykymainonta on niin agressiivista ja kaikenkattavaa ihmisten manipulointia ja vedätystä, että sitä vastaan olisi syytä jo alkaa kapinoida. HKL:n busseistakaan ei näe ulos, kun ikkunat on peitetty mainoksilla!
Kaikki animaatiot eivät ole mainoksia, vaan sivujen omaa materiaalia. Niidenkin liike pitäisi saada pysäytettyä.