Safari 5.0.1 kaatuilee/jumittaa
-
Re: Safari 5.0.1 kaatuilee/jumittaa
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
Latasin jo safarinkin uudestaan mutta ei auttanut.
Yhetydessäkään ei liene vikaa kun jotkut sivut toimii ja jotkut ei. Olen kokeillut sekä langatonta että langallista, mutta molemmissa toimii yhtä huonosti.
PC kyllä toimii samassa verkossa ihan OK.
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
No aika johdonmukainen aavistus tulee siitä, että akrobaatti siellä temppuilee, tai nuo kaksi eivät osaa leikkiä kiltisti keskenään.Omppu-ukko kirjoitti:M
Safarin kanssa ei ole tätä ennen ollut mitään ongelmia reilun kahden vuoden yhteiselon aikana. Onko kellään aavistusta johtuisiko ongelma Safarin uudesta versiosta vai Acrobatista?
Omalla kohdalla ei moisia ongelmia ole esiintynyt koskaan eikä viimeisimmän päivityksen jälkeen, mutta enpä ole vielä vaivautunut mokomaa Adobe readeriakaan asentelemaan, kun se ei ole mitenkään pakollinen. pdf-tiedostot kyllä aukeavat ja tulostuvat normikäytössä ilman sitäkin.
Ei tuo tosiaan ole mikään käyttäjätiliongelma, vaan itse ainakin lähtisin purkamaan ongelmaa hankkiutumalla eroon siitä Acrobatista ja yrittämällä sitten uudestaan. Huom: ne Adobe Readerin mahdolliset .plist -tiedostot olisi hyvä hävittää myös, jos siihen hommaan lähdet. TS. palataan OS X:n oletusasetuksiin pdf-tiedostojen osalta.
Toivottavasti tosiaan tulee readeristakin uusi versio, joskus.
-
Viesti Kirjoittaja pete82 »
En vain ymmärrä sitä, että jos vika olisi Flashissä, miksi se vaivaa vain Safaria, ei muita selaimia... Koska siis Firefox toimii samoilla sivuilla ihan nätisti, eikä tuulettimet koneessa huuda hoosiannaa.
iPhone 3GS 16Gt
iPhone 4S 32Gt
-
Tuesta kerrottiin uusi DNS-osoite, joka kyllä vaikutti siihen että sivut aukeavat nopeammin ja sivun lataus ei pysähdy puolitiehen.
Mutta ratkaisua siihen että Safari näyttää joillakin sivuilla kuvien tilalla sinistä neliötä, jonka keskellä on kysymysmerkki, ei löytynyt. Tyhjensimme cachen, resetoimme Safarin, poistimme .plist-tiedostoja, poistimme Internet plug-inejä etc., mutta mikään ei auttanut. Lupasivat palata myöhemmin asiaan.
PS. Asensimme myös FireFoxin ja se tuntui toimivan hyvin.
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minulla toimii siis myös Windows XP:llä ilman kaatumisia. Ei ole kertaakaan kaatunut ja koko ajan käytössä.pete82 kirjoitti:5.0.2 ei Windowsin puolella helpottanut kaatuilua yhtään. Liekö sitten syy Flashissä (on uusin) vai missä mutta käyttökelvoton tuo on edelleen. Jatkuvaa tahmailua, prossukäyttö aivan tapissa, muistia syö kuin hevonen ja kaatuu vähintään kerran päivässä. Macilla toimii huomattavasti paremmin, joskaan ei aivan täydellisesti sielläkään. Windows-puolella kannattaa kyllä toistaiseksi pitäytyä vaikkapa Firefoxissa tai Chromessa.
En vain ymmärrä sitä, että jos vika olisi Flashissä, miksi se vaivaa vain Safaria, ei muita selaimia... Koska siis Firefox toimii samoilla sivuilla ihan nätisti, eikä tuulettimet koneessa huuda hoosiannaa.
-
Viesti Kirjoittaja pete82 »
Erikoista. Kai minun Xp-työkoneeni ei sitten vain tykkää Safarista. Käyttö on jotenkin kamalan tahmaista ja raskasta. Kun vaihtaa selainta, huomaa kuinka kevyesti kaikki toimii. En ymmärrä mikä tuota vaivaa. Koti-Macilla ei liiemmin ole ollut ongelmia, mitä nyt välillä jää ihmettelmään kun koettaa kirjoittaa jotakin osoite- tai hakupalkkiin. Pitäneepä asennella Safari tuohon vähällä käytöllä olleeseen pöytä-pc:hen ja katsoa kuinka siinä skulaa.Sherukka kirjoitti: Minulla toimii siis myös Windows XP:llä ilman kaatumisia. Ei ole kertaakaan kaatunut ja koko ajan käytössä.
iPhone 3GS 16Gt
iPhone 4S 32Gt
-
Minulla oli ongelmia Safari 4:en(?) kanssa PC:ssä, itse tulin siihen tulokseen että jotenkin johtui mäpättyihin asemiin jotka eivät olleet saatavilla. Tosin en paljon flash -siteillä enää seikkaile (tietty pakostakin niitä tulee pienessä muodossa eteen).pete82 kirjoitti:Erikoista. Kai minun Xp-työkoneeni ei sitten vain tykkää Safarista. Käyttö on jotenkin kamalan tahmaista ja raskasta. Kun vaihtaa selainta, huomaa kuinka kevyesti kaikki toimii. En ymmärrä mikä tuota vaivaa. Koti-Macilla ei liiemmin ole ollut ongelmia, mitä nyt välillä jää ihmettelmään kun koettaa kirjoittaa jotakin osoite- tai hakupalkkiin. Pitäneepä asennella Safari tuohon vähällä käytöllä olleeseen pöytä-pc:hen ja katsoa kuinka siinä skulaa.Sherukka kirjoitti: Minulla toimii siis myös Windows XP:llä ilman kaatumisia. Ei ole kertaakaan kaatunut ja koko ajan käytössä.
-
No, kotona PC toimii normaalisti samassa langattomassa verkossa, mutta päätin kuitenkin testata langatonta yhteyttä. Päivitin A-Linkin boksiin uuden softan, loin uuden SSID:n ja lopuksi tein uuden WPA-suojauksen ja kas kummaa, myös mac alkoi toimia ?? En tiedä mikä vian loppujen lopuksi korjasi, mutta nyt on pelittänyt ainakin viikonlopun.
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Mikä plugari puuttuu jos näkyy kysyinen kysymysmerkki? Finnkinon sivut + Safari...Sailor_40 kirjoitti:Tänään olin yhteydessä Applen puhelintukeen n. 1,5 tuntia tuloksetta.
Tuesta kerrottiin uusi DNS-osoite, joka kyllä vaikutti siihen että sivut aukeavat nopeammin ja sivun lataus ei pysähdy puolitiehen.
Mutta ratkaisua siihen että Safari näyttää joillakin sivuilla kuvien tilalla sinistä neliötä, jonka keskellä on kysymysmerkki, ei löytynyt. Tyhjensimme cachen, resetoimme Safarin, poistimme .plist-tiedostoja, poistimme Internet plug-inejä etc., mutta mikään ei auttanut. Lupasivat palata myöhemmin asiaan.
PS. Asensimme myös FireFoxin ja se tuntui toimivan hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja inkaa »
Kertoilkee jos on ratkaisuja löytyny!
iPhone 3GS 32 GB/TF
-
-
iPhone 3GS 32 GB/TF
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Älkää kysykö miksi, mutta mulla on jotenkin sellainen olo tai tunne, että ongelma liittyy jostain syystä verkkoon. Periaatteessa se ei kai Safarille kuulu, mutta Safari siitä oirehtii. En tiedä. Ehkä Safari kaatuili enemmän tuolla maalla, kun äitee on iiimäkkinsä kanssa netissä jolloin netti on varatumpi, ja kun tuolla maalla saattaa olla välillä pientä lagia ja viivettä ennenkuin alkaa sivut lataantua tai kesken lataamisen netti jumahtaa sekunniksi-kahdeksi, alkaen sitten taas tiputtamaan sivua.
Ehkä epäilykseni verkonkäsittelyongelmasta liittyy siihenkin, että äidin Safari ei kaadu, mutta se on langalla modeemissa, kun taas mä olen WLAN:ssa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Mulla toimii Firefox ja Opera ongelmitta, joten ihmettelen tota verkkoteoriaa.
iPhone 3GS 32 GB/TF
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Minulla ei ole plugineja eikä Safari ole kaatunut todella pitkään aikaan. Intel MacBook jotain v 2007 käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka