Variable Bit Rate MP3 oli jo iTunes 4.9:ssä, mutta Variable Bit Rate AAC on uusi lisäys iTunes 5:een.spiidi78 kirjoitti:Oli mahdollista jo 4.9:ssä.arky kirjoitti:Uutena ominaisuutena näyttäisi löytyvän myös mahdollisuus käyttää ripattaessa Variable Bit Rate -koodausta ACC- ja MP3- kodekeilla. En ainakaan muista, että tuo olisi 4.9 ollut jo mahdollista.
iTunes 5
-
Re: iTunes 5
Viesti Kirjoittaja wec »
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Itse täytyy myöntää, että vaihdoin jo tovin aikaa sitten tuon Brushed metallin pois juuri tällaiseksi miksi se on nyt muuttunut viitosessa. Olin aikaani edellä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Changty »
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Voi olla enemmän totta kuin uskotkaan. Luulenpa nimittäin että tässä naitetaan Aquaa Brushed Metalliin. Onhan se epäjohdonmukaista pitää kahta ulkoasua; Aquasta katoaa hiljalleen linjat ja harjatusta metallista struktuuri ---> yhtenäinen käyttöliittymä ja suuren sekoilun loppu. (Ellei Jobs sitten eräänä aamuna saa päähänsä jotakin muuta.) Joka tapauksessa on selvää että iTunes näyttää tässä tietä johonkin. Käytettävyyden ja estetiikankin kannalta suunta on hyvä. iTunes on ehkä parasta mitä tähän asti on nähty: selkeä, yksinkertainen ja funktionaalinen – sekä kaunis. Nää krumeluuriset metalli-imitaatiot ja raidotukset oli vähän kitsiä kyllä.spiidi78 kirjoitti: Itse taas koen nuo eri värit hyvänä vaihteluna silmälle. Kaikki ne sulautuu toisiinsa joka tapauksessa.
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Niihin voi lajitella soittolistoja, jos niitä alkaa olla liikaa ruudulla.Changty kirjoitti:En jaksanut alkaa applen sivuilta metsästämään niin kysynpä täältä, eli, mitä hyötyä näistä kansioista itunesissa no? Mikä niiden idea on?
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
jos nyt oikein sisäistin tuon niin folderiin eli kansioon voi luoda kopioida siirtää soittolistoja, eli jos sinulla on 200 erilaista soittolistaa niin voit lajitella ne eri kansioihin ja se selkeyttää tuota vasenta palkkia.Changty kirjoitti:En jaksanut alkaa applen sivuilta metsästämään niin kysynpä täältä, eli, mitä hyötyä näistä kansioista itunesissa no? Mikä niiden idea on?
-
Viesti Kirjoittaja R-Huge »
-
Viesti Kirjoittaja Changty »

-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
NO SEHÄN SE OLIKIN! Mä ihmettelin, että mistä ihmeestä mun kirjastossa lisääntyi biisien määrä kahdella tän päivityksen jälkeen. Nyt kun katsoin niin ne olikin podcasteja.R-Huge kirjoitti:Miksikäs mulla nyt näkyy podcastit musiikkikirjastossa? 4.9:n tapa pitaa podcastit pelkästään omassa osassaan oli parempi.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että ne näkyy tuossa kirjastossa oletusarvoisesti. 4.9. oli tosiaan tässä(kin) suhteessa parempi.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
poista se itunesin .plist asetus tiedostoAppleFarmer kirjoitti:Perkules, iTunes 5 jumittaa koko koneen... No pitää alkaa selvittelemään.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pontifex »
Olisikohan niin, että Applen omien ohjelmien ikkunoiden väritys on hivenen verran erilainen sen takia, että kun eri ohjelmat ovat auki, niin limittäisistä ikkunoista huomaisi heti, mikä on minkäkin ohjelman ikkuna, vaikka palkkia ei näkyisikään?kilotavu kirjoitti:Sitten värit, miksi v*ssa joka ikinen Apple ohjelma on erivärinen?
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Tuossa on hyvin paljon järkeä kun käytetään iPodeja. Meinaan nyt noita Podcastejä voi automatisoida siirrettaäväksi iPodiin. Aikaisemmin tämä ei oikein onnistunut.MacAntti kirjoitti:NO SEHÄN SE OLIKIN! Mä ihmettelin, että mistä ihmeestä mun kirjastossa lisääntyi biisien määrä kahdella tän päivityksen jälkeen. Nyt kun katsoin niin ne olikin podcasteja.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että ne näkyy tuossa kirjastossa oletusarvoisesti. 4.9. oli tosiaan tässä(kin) suhteessa parempi.
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Valitse muokkaus->näytä hakupalkki. Pääset valitsemaan, minkä lajisia tiedostoja haluat näytettävän.R-Huge kirjoitti:Miksikäs mulla nyt näkyy podcastit musiikkikirjastossa? 4.9:n tapa pitaa podcastit pelkästään omassa osassaan oli parempi.
-
Viesti Kirjoittaja ramses »
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Hieno juttu. Vielä kun ne saisi halutessaan esille biisin soidessa. Ehkä seuraavassa versiossa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
???? Mitä tarkoitat? Hyvinhän tuo onnistui. Sai valita halusiko iPodiin mukaan kaikki vai vain tietyt podcastit ja halusiko niistä kaikki, kuuntelemattomat vai vain uusimman. Halutessaan niitä pystyi vielä käsin lisäämään synkattavien listalle podcasts -näkymästä.BlueTide kirjoitti: Tuossa on hyvin paljon järkeä kun käytetään iPodeja. Meinaan nyt noita Podcastejä voi automatisoida siirrettaäväksi iPodiin. Aikaisemmin tämä ei oikein onnistunut.
Ei kait nyt sitten vitosen kanssa käy niin että kun sufflaa kirjastoaan läpi, niin se voi yhtä äkkiä ryhtyäkin soittamaan musiikin sekaan jotain podcastiä? Jos näin käy, niin haiskahtaisi siltä että kyseessä on pikemmin määritelyvaiheessa syntynyt ajatuskatkos kuin tarkoituksellinen uusi fiitseri. Miten vitonen muuten käyttäytyy noiden podcast-tiedostojen sijoittelun kanssa? Vanhahan keräsi siististi eri hakemistoon kuin missä musiikki oli. Ei käit vitonen sotke tiedostoja samaan hakemistorakenteeseen?
...ja juu, hänkään ei ole kauhean innostunut uuden iTunesin ulkonäöstä... Tuo volume-kontrollin sijoittelu on orvon oloinen ja haaskaa paljon tilaa...
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
jpn kirjoitti:???? Mitä tarkoitat? Hyvinhän tuo onnistui. Sai valita halusiko iPodiin mukaan kaikki vai vain tietyt podcastit ja halusiko niistä kaikki, kuuntelemattomat vai vain uusimman. Halutessaan niitä pystyi vielä käsin lisäämään synkattavien listalle podcasts -näkymästä.BlueTide kirjoitti: Tuossa on hyvin paljon järkeä kun käytetään iPodeja. Meinaan nyt noita Podcastejä voi automatisoida siirrettaäväksi iPodiin. Aikaisemmin tämä ei oikein onnistunut.
Voin toki olla väärässä, mutta en mä vaan osannut. Mulla on Shuffle, joten tiedä sitte johtuiko siitä. Käsin noita pystyin kyllä siirtämään, mutta en voinut tehdä "Smart Playlistejä" koska noi tauhkat oli eri lootassa. Kovasti yritin selvittää, mutta tuntuu että eivät osanneet netissä auttaa. Tai mä vaan en osannut. Mahdollista sekin.
Mulla on vielä yhdellä laitteella vanha iTunes, joten jos viitsit antee yksityiskohtaiset neuvot kuinka tuo tehdään, niin mielelläni vielä kokeilisin ihan sivistämistarkoituksessa että näkisin olinko mä vaan käsi ja kuvittelin asian.
Sotkee. En ole testannut miten käy tuon soittamisen kanssa.jpn kirjoitti:Miten vitonen muuten käyttäytyy noiden podcast-tiedostojen sijoittelun kanssa? Vanhahan keräsi siististi eri hakemistoon kuin missä musiikki oli. Ei käit vitonen sotke tiedostoja samaan hakemistorakenteeseen?
EDIT: Mä voin yhä edelleen olla käsi, mutta ei ainakaan Shufflessa tunnu olevan valintaa PodCastien siirtämiseksi kapulaan. Nyt 5:ssa (Windowsin alla) tuntuu olevan sentään mahdollista tuo Smart Listien luominen. Mutta mikä oikein on, että kun mä luon listan missä on uusimmat PodCastit ja sitten satunnaisesti valittua musiikkia ja valitsen, että Autofill ottaisi tuosta kokoelmasta tavarat, niin vain musiikki menee Shuffleen? Listalla kaikki on ok. Kun rahaa tuon playlistin sinne, niin Casitit menee, mutta ei näköjään Autfillillä. Enks mä taas osaa, vai onko tää rikki?
EDIT 2: Ilmeisesti seet on osittain rikki. Korjatkaa jos teoria on väärä, muta näyttää vähän siltä että iTunes ei suostu lataamaan noit PodCastejä koska ne ei ole AAC muodossa. Well, tuo "Conert Higher bitrate..." asetus ei hirveästi auta, koska noi PodCastit ei ole yli tuon 128kbit/s. Tosin tää ei vieläkään selitä, miksei mulla ole ollut ongelmia musan kanssa joka tulee muualta kuin ITMS:stä ja ei varmasti ole AAC:nä.
Eikä mulla ole vieläkään mitään automaagisia asetuksia saada noita PodCastejä jotenkin muuten kuin itse kikkailemalla tuohon suffeliin. Alkaa taas turhauttaa kun menee vaikeaksi.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Ongelma oli juuri se, että englanninkielisessä Windowsissa halusi väkisin kommunikoida mun kanssa suomeksi... no Macciin en ole edelleenkään ehtinyt asentaa, mutta toivottavasti on toisin siellä (käyttis myös englanniksi).Repe Ruutikallo kirjoitti:Eivätkös nämät Applen perussoftat eläydy käyttöliittymään valittuun kieleen? Jos siis vaihtaa systeemin puhumaan englantia, iTunes ja kumppanit seuraavat kaikki mukana. Mitään "englanninkielistä" tai "suomenkielistä" iTunesia ei siis voisikaan ladata.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mike: They’ve gone with someone else for iTunes 5. I thought you knew.
Brushed Metal: You’re my agent. How the fuck am I supposed to know if you don’t tell me?
Mike: This is not a big deal, Brushed.
Brushed Metal: How can you say this is not a big deal? It’s fucking iTunes! The most popular app in the world. It runs on Windows. Windows! Fuckfuckfuck!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jukkauuno »
C:\Program Files\iTunes\iTunes.Resources\en.lproj -kansiosta kaikki matsku kopioidaan kansioon C:\Program Files\iTunes\iTunes.Resources\fi.lproj. Ja tottakai korvataan kansion sisältö, kun se sitä vielä kysyy.
Ei vaikuta muihin kuin itunesiin, eli kellonaikojen ynnä muiden ei käy kuinkaan
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Sitä odotellessa voi kokeilla Sing That iTune wigdettiä.MacAntti kirjoitti:Ootteko muuten huomanneet, että vitosversiossa voi biiseihin lisätä nyt myös sanat valitsemalla Näytä tietoja --> Sanat.
Hieno juttu. Vielä kun ne saisi halutessaan esille biisin soidessa. Ehkä seuraavassa versiossa.
http://www.apple.com/downloads/dashboar ... itune.html
Se löytää yllättävän monien biisien sanat, ja näyttää albumin kannetkin, ainakin jos levy on ostettu iTunes -kaupasta.
Siitä vaan sitten laulamaan mukaan: "This monkey's gone to heaven..."
-
Viesti Kirjoittaja arky »
Lisäks valittaa aina käynnistettäessä jostain itunes-ajureiden cd-levyjen polttamiseen ja tuomiseen käyttämien rekisteriasetuksien puuttumisesta, mikä johtuu mahdollisesti jostain toisesta poltto-ohjelmasta tms. Tosin, kun ei oo ees polttavaa asemaa saati polttosoftaa [:S]. Pyytelee asentamaan itunesin uusiks. Käynnistyy kuitenkin ok-nappia painettaessa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka