Ihan pihalla DVD-leffojen poltosta...
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Viesti Kirjoittaja Shark »
Eikös suojaamattomasta cd:stä saanu itselleen ja lähipiirilleen (tulkittavissa vapaasti vissiin..) kopion tai pari tehdä.
Suojausta vaan ei missään tapauksessa passaa ohittaa.
Just näistä oli siinä sarjakuvassakin, joka jossain keskustelussa oli esillä. Luetaas nyt se oikein kökäs. Jos joku sen löytää...
Suojausta vaan ei missään tapauksessa passaa ohittaa.
Just näistä oli siinä sarjakuvassakin, joka jossain keskustelussa oli esillä. Luetaas nyt se oikein kökäs. Jos joku sen löytää...
Kännissä on kiva olla, henki haisoo ja kaatuuluttaa.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
eikös se mene jotensakin siten että teknisesti vaativan suojauksen purku on jo sinällään laitonta, mikä on teknisesti vaativa on taas tulkintakysymys, mutta jos kopiosuojattu musalevy aukeaa ilman mitään toimenpiteitä ei liene vaativa suojaus?
en mitään tiedä asiasta mutta muistelisin tuollaista nähneeni joskus jossain haastattelussa?
en mitään tiedä asiasta mutta muistelisin tuollaista nähneeni joskus jossain haastattelussa?
-
Viesti Kirjoittaja wwweikka »
takaisin aiheeseen
Tuossa selattuani todella vanhoja ketjuita, tuli esiin softa -Roxion Popcorn- , ja sitä kehuttiin vuonna-04. Koitin DVD2one 30pvm.än trialin, ja mielestäni pelitti kohtuulisen mukavasti, vaan en onnistunut ostamaan kyseistä softaa
Nyt koekäytössä on -fast DVD copy- joka tuntuu ainakin hitaalta, mutta aika selkeältä ohjelmalta tälläiselle vähä-älyiselle...lopputulos tosin on vielä taustalla.
Eli kyssä, Mikä on MacTheRipperin paras kaveri...ilmainen/kohtuu hintainen
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nyt koekäytössä on -fast DVD copy- joka tuntuu ainakin hitaalta, mutta aika selkeältä ohjelmalta tälläiselle vähä-älyiselle...lopputulos tosin on vielä taustalla.
Eli kyssä, Mikä on MacTheRipperin paras kaveri...ilmainen/kohtuu hintainen
-
Viesti Kirjoittaja Shark »
Tuolle Win-pohjalle kun nuota ohjelmia on helppo löytää. Kokonaisia ja silti ilmaisia (laillisia).
Oliskohan VPC:llä mahdollista vaikka jotain DVD Shrink:kiä pyöritellä?
Tyhmää tosin yhden ohjelman takia ruveta windoussia asentamaan. No, pohdin vain...
Oliskohan VPC:llä mahdollista vaikka jotain DVD Shrink:kiä pyöritellä?
Tyhmää tosin yhden ohjelman takia ruveta windoussia asentamaan. No, pohdin vain...
Kännissä on kiva olla, henki haisoo ja kaatuuluttaa.
-
Viesti Kirjoittaja at »
Ilman saivartelua ja välittämättä karpelasta
MacThe Ripper ohjelmalla tuot levyn kovalevylle.
Tee sille import kansio.
Sitten ostat ohjelman dvd2oneX joka muuttaa leffan levylle poltettavaan muotoon. Samalla suosittelen tekemään siitä imagen. Luo kansio export ja sen alle tmp jonne tuot siistityn leffan. Export kansioon tulee xxx.iso tiedosto
Itse poltan nuo imaget levylle tai sitten mountaat imagen ja katsot siitä. 6v Tyttön kaikki dvd:t on ulkoisella levylla ja se katselee niitä omalta G3 emäkiltä. Klikkaa kuvakkeen, se mountautuu ja käynnistää dvd-play ohjelman.
MacThe Ripper ohjelmalla tuot levyn kovalevylle.
Tee sille import kansio.
Sitten ostat ohjelman dvd2oneX joka muuttaa leffan levylle poltettavaan muotoon. Samalla suosittelen tekemään siitä imagen. Luo kansio export ja sen alle tmp jonne tuot siistityn leffan. Export kansioon tulee xxx.iso tiedosto
Itse poltan nuo imaget levylle tai sitten mountaat imagen ja katsot siitä. 6v Tyttön kaikki dvd:t on ulkoisella levylla ja se katselee niitä omalta G3 emäkiltä. Klikkaa kuvakkeen, se mountautuu ja käynnistää dvd-play ohjelman.
-
mika versio sulla -at- on tuosta dvd2onex? nyt oon koittanut 1,4,1 versiota, joka ei oikein tottele muo, eli en vissiin osaa käyttää, kun en saa "imagea" sillä aikaiseksi, tai ehkä kerran sain, mutta olin niin jurrissa etten muista miten...tai sit se oli joku muu ohjelma/niksi ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja OskuPetteri »
itse painin juuri kyseisten ongelmien kanssa. täältä saa ladattua kyseisiä ohjelmia jolla näitä dvd-rippauksia voi tehdä.
http://www.pure-mac.com/video.html
http://www.pure-mac.com/video.html
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Olikos Handbrakesta jo puhetta? Sillä minä olen noita muutellut... http://handbrake.m0k.org
-
Viesti Kirjoittaja at »
Versio 1.4.2wwweikka kirjoitti:mika versio sulla -at- on tuosta dvd2onex? nyt oon koittanut 1,4,1 versiota, joka ei oikein tottele muo, eli en vissiin osaa käyttää, kun en saa "imagea" sillä aikaiseksi, tai ehkä kerran sain, mutta olin niin jurrissa etten muista miten...tai sit se oli joku muu ohjelma/niksi
Kun avaat ohjelman niin melkein keskellä laatikkoa on rastin paikka. Create image. Sen perään kirjoitetaan nimi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ensiapukaappi »
dobermann kirjoitti:Mediaa avattaessa esiintyi ongelma.
Median tyyppi ei ole tuettu.
näin tapahtuu mulla jos valitsen esim PuuhaPete kansion enkä sen sisällä olevaa Video ts kansiota. Kunhan tuo ts on valittuna, aukeaakin dvd aivan samoin kuin olisi dvd asemassa. Ainiin ei ihan. Pitää vielä painaa play nappia.
-
Helppoa kuin heinän teko
Viesti Kirjoittaja Jopo »
Disk utility eli levytyökalu sekä rippaa että polttaa dvd:it...
- Jopo
- Jopo
-
MIKSEI LENNOSTA!!!!!!!!!
Viesti Kirjoittaja piedra »
Mikä piru siinä on (en oo kokeiillu!!!), että polttaa LENNOSTA; asemalta toiselle, eli esim: sisäiseltä DVD-asemalta (Powermac): ulkoiselle (vaikkapa Firewire) DVD-polttavalle?
Eikö onnistu?
Mitä ihmeen hilavitkuttimia tarvitaan levyn lukemiseen ja polttamiseen suoraan levyltä toiselle?
-Piedra-
Eikö onnistu?
Mitä ihmeen hilavitkuttimia tarvitaan levyn lukemiseen ja polttamiseen suoraan levyltä toiselle?
-Piedra-
-
Re: MIKSEI LENNOSTA!!!!!!!!!
Viesti Kirjoittaja masa »
Minä ainakin käytän tuohon Toast ohjelmaa (maksullinen)piedra kirjoitti:Mikä piru siinä on (en oo kokeiillu!!!), että polttaa LENNOSTA; asemalta toiselle, eli esim: sisäiseltä DVD-asemalta (Powermac): ulkoiselle (vaikkapa Firewire) DVD-polttavalle?
Eikö onnistu?
-Piedra-
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Tuota Masan mainitsemaa "Handbrake" on kokemuksen mukaan oivallinen ,tosin hemmetin hidas työkalu, nihin ongelmakarpelaan, jossa MacTheRipper,DVD2oneX jne. huutaa puuceetä,muuten en suosittele itse, juuri hitaudesta
Eräs uudehko nörtin haaste onnasi, tosin työtä teetti, kun ensin piti olla tarkkana Handin valikoista suunattomista, ja jotain 3h kesti mpg. härdelli (eka koitin jotain muuta,eikä onnannut) ja sitten poltto iDVD, joka kesti ehkä 3-5h, mut sehän koodailee, niin se on eri juttu.
Tämä kaikki tietysti ainoastaan testausmielessä ostetusta levystä, jonka tuhosin voitonjuhlissa (kopion) ja kovikselta luonollisesti
Nyt oon koklaillut DVD2oneX v1.4.1 versiota, joka on muuten ihan käyttis vehjes, mutta se ei polta suoraan, eli pitää vielä käydä levykalulla, ja sehän on aikakysymys
Kiitos kaikille aikaisemmille, kun en ole ehtinyt aijemmin kumartaan![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eräs uudehko nörtin haaste onnasi, tosin työtä teetti, kun ensin piti olla tarkkana Handin valikoista suunattomista, ja jotain 3h kesti mpg. härdelli (eka koitin jotain muuta,eikä onnannut) ja sitten poltto iDVD, joka kesti ehkä 3-5h, mut sehän koodailee, niin se on eri juttu.
Tämä kaikki tietysti ainoastaan testausmielessä ostetusta levystä, jonka tuhosin voitonjuhlissa (kopion) ja kovikselta luonollisesti
Nyt oon koklaillut DVD2oneX v1.4.1 versiota, joka on muuten ihan käyttis vehjes, mutta se ei polta suoraan, eli pitää vielä käydä levykalulla, ja sehän on aikakysymys

Kiitos kaikille aikaisemmille, kun en ole ehtinyt aijemmin kumartaan
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka