Kunnon taloushallintosoftaa?
-
Re: Laskutusohjelma?
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
-
Viesti Kirjoittaja Macsim »
iPod Nano 4GB
MB Pro 15" 2.4GHz
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Itse hiukan asiasta kiinnostuneena-kin-jopa miettiskelin joskus asiaa. Olisi vaan tietoa miten noiden pankkien kanssa pelataan yhteen noiden KTL-listojen yms. hakujen kanssa.MacAntti kirjoitti:Tässä olis muuten jollekin ohjelmointitaitoiselle kaverille hyvä markkinarako. Macillehän ei tää laskutusohjelma-tarjonta ole kovin runsasta ja mun mielestä yksinkertaiselle, helppokäyttöiselle, suomen oloihin mukautetulle softalle voisi olla kysyntää. Itse vaihtaisin mielelläni PC:n Passelin Mac-puolen vastaavaan, jos vaan olisi tarjolla, mutta kun ei samaan hintaan ole.
Noh, itseasiassa vietin aika tovin Googlessa hakiessani vinkkiä asian tiimoilta. Ja päädyin lopulta, olikohanse joku pankkiliiton tai pankkiyhdistyksen tai vastaavan sivuille, joilta löysin aivan käsittämättömän hankalan linkkikokoelman takaa itseasiassa dokumentoinnin (käsittämätön tarkoittaa sitä, että en pystynyt löytämään samoja dokumentteja toista kertaa

-
Viesti Kirjoittaja Mäggi »
Passeli pc-puolella on tullut käytettyä ja se on jotensakin selkä. Se vain täytyy jättää koska sitä myyvän yrityksen rahastuspolitiikka on omaa luokkaansa.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
Viesti Kirjoittaja Jape »
Ilmainen perus-osaltaan,joka sisältää paljon ..mm.palkatkin! (beta).
Asiakastiedot,luettelot,yritys-yksityisasiakkaat,yhteyshenkilöt,tehtävienhallinta,
laskutusperusteet,laskutettu,maksettu,hyvityslaskut,käteiskuitit,maksuhuomautukset,
postituslistat,ryhmälaskut,palkkalajit,palkansaajat,palkkatapahtumat/saldot-yhteenvedot .....
.... Vaik' mitä !
Laskupohja on ainoa miinus joka mieleen tulee,sitä ei voi muokata.
Muokattava pohja-versiokin kuulemma mahdollista saada (filemaker) erikseen pyydettäessä.
Hienoa että Macillekin on tällainen !
Windows pohjallekaan en parempaa noin heti keksi...
Onhan noita,muttei nuo satasen softat taida juuri parempia ainakaan olla ?
Sitten onkin jo harppaus ihan oikeasti jo maksaviin softiin ... onko tarvetta?
...Siis Vaihtokelpoinen backupfile Mac <-----> Windows !
En saa nyt kyllä rahnaa tästä ylistyksestä latiakaan ... pitäisi veloittaa kait .. ?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Syy tähän hehkutukseen ja tuohon pitkään epätäydelliseen luettelointiin ulkomuistista,
löytyy siitä,että juuri viikko sitten tuttavalleni (PC windows) etsiskelin pienyrityskäyttöön sopivaa vastinetta.
-
Viesti Kirjoittaja Henkka »
En ole tutustunut AppleWorksiin tarkemmin, mutta periaatteessa voitaneen olettaa, että siinä voisi käyttää samantapaista kaavaa. Eikö sen tietokantaosa olekin FileMakerin karvalakkiversio.
-
Viesti Kirjoittaja Mäggi »
Nyt olis jollekkin rahaa tarjolla. Toimiva laskutusohjelma Macille.
archimedes on valitettavan PC mäisen sekava. (Tosin lahjahevosta ei ole suuhun katsominen.)
Olen sitä kokeillut mutta valitettavan sekava ja jokainen toiminta avautuu uuteen ikkunaan, pian on työpöytä täynnä erilaisia ikkunoita jne..
-
Viesti Kirjoittaja Cajin »
eli Hansa,
voipi kohtuullisen hyvin osioiduista palikoista koota paketin tarpeeseen.
ei mikään hirveän halpa, mutta todellakin tutustumisen arvoinen.
aika monessa paikassa olen törmännyt tuohon ja itse kun käytin pari vuotta sitten niin oli tosi yksinkertaisen helppo käyttää ja sitäpaitsi kouluttajallakin oli iBook

-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Ja täällä sama Filemakerissa. Laskee eräpäivät, alvit ja viitteet. No prb. Minulla tilitoimisto hoitelee reskontran ja muut joten tämä riittää aivan mainiosti. Lomakkeen tulostan painattamalleni laskukaavakkeelle. Totean vaatimattomasti, että lopputulos voittaisi kaikki laskudesignkilpailut, jos sellaisia olisi.AppleFarmer kirjoitti:Mulla on AppleWorksissa tehty laskulomake, joka toimii ihan hyvin tarpeiseeni. .
Mihin tässä jotakin Passelia tarvittaisiin? Sitäpaitsi kokemukseni noista on semmoinen että niiden laskulomakkeen muokkausmahdollisuus on kovin rajallinen. Joskus olen Hansan kanssa vääntänyt.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mäggi kirjoitti:Tiedustelin asiaa Passelin as. palvelusta. Ei ole eikä tule. (toisaalta hyvä. Firma on käsittämättömän ylimielinen)
Nyt olis jollekkin rahaa tarjolla. Toimiva laskutusohjelma Macille.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
MySQL tietokannalla, myyntireskontra, asiakasrekisteri, laskujen tulostus pdf:ksi, ei viivakoodeja ainakaan vielä, reskontran "päivitys" uploadaamalla saapuvat viitemaksut saittiin, palkanlaskenta.. Voisihan tuota käyttää omassa Macissäkin..
No, taitaa kuitenkin jäädä oman porukan käyttöön.. Valmiina on vasta asiakasrekisteri
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei ole tarvinnut katua ostosta.
-
Kirjanpito-ohjelma Macciin?
Viesti Kirjoittaja Ievuska »
-
-
Re: Kirjanpito-ohjelma Macciin?
Viesti Kirjoittaja eskofot »
-
-
Viesti Kirjoittaja MacU »
http://www.hansaworld.fi/main/hwconvindex.htm
iPad 4 retina Cellular+WiFi
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Simppeli kirjanpito-softa Macille?
Viesti Kirjoittaja zooropa »
-
-
Toiminimen kirjanpito ja laskutus
Viesti Kirjoittaja miguli »
Olen Powerbookin käyttäjä, opiskelija ja kohta yrittäjä.
Yrittäminen tulee olemaan pienimuotoista keskeneräisten opintojen takia. Siitä syystä rahaakaan ei ole paljon.
Haluaisinkin vinkkejä toiminimen pyörittämiseen.
Haluan ylläpitää kirjanpitoa (yksi- tai kaksinkertaista) ja hoitaa laskutuksen Macillani.
Löysin jo laskutuspohjan osoitteesta http://www.persikka.net/tiedostot/ ja ajattelin mahdollisesti hyödyntää sitä kunhan löydän sopivan taulukkolaskentaohjelman.
Löytämäni kirjanpito-ohjelmat ovat liian arvokkaita tarkoitukseeni ja olen joka tapauksessa sitä mieltä että pienimuotoiselle yrittämiselle saisi olla tarjolla ilmainen ratkaisu vähintäänkin alkuunpääsyyn.
Siis; mitä vaihtoehtoja olisi maksullisille kirjanpitoohjelmille ja maksulliselle Office-ohjelmistolle? Tiedän openofficen mutta kokoemukset sen taulukkolaskennasta linuxilla 3 vuotta sitten ovat huonoja. Voiko yleensä kirjanpitoa tehdä taulukkolaskentaohjelmalla?
Kiitos vastauksista!
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Re: Toiminimen kirjanpito ja laskutus
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Siinähän ne tärkeimmät =) Onnea yritystoiminnalle!miguli kirjoitti:Terve,
Olen Powerbookin käyttäjä, opiskelija ja kohta yrittäjä.
Että toiminimi, ei varmaan huono vaihtoehto. Tuolloinhan kirjanpitovelvollisuus on jonkin verran kevyempi kuin yhtiöpohjaisilla yrityksillä.Yrittäminen tulee olemaan pienimuotoista keskeneräisten opintojen takia. Siitä syystä rahaakaan ei ole paljon.
Haluaisinkin vinkkejä toiminimen pyörittämiseen.
Haluan ylläpitää kirjanpitoa (yksi- tai kaksinkertaista) ja hoitaa laskutuksen Macillani.
Nuo Persikan excel-pohjat on hyviä. Aleksi (mies Persikan takana) on mun vanha luokkafrendi AMK:sta ja parikin koulutehtävää tuli hoidettua Aleksin mainioilla tiedostoilla. Tiedostoja kun tuli nettiin sitä mukaa mitä meidän opinnot eteni =) Kiitos Aleksille!Löysin jo laskutuspohjan osoitteesta http://www.persikka.net/tiedostot/ ja ajattelin mahdollisesti hyödyntää sitä kunhan löydän sopivan taulukkolaskentaohjelman.
Löytämäni kirjanpito-ohjelmat ovat liian arvokkaita tarkoitukseeni ja olen joka tapauksessa sitä mieltä että pienimuotoiselle yrittämiselle saisi olla tarjolla ilmainen ratkaisu vähintäänkin alkuunpääsyyn.
Itse en lämpiä tuohon asiakashallintoon Exelillä. Parikin pohjaa olen kokeillut, mutta homma vain ei toimi. Laskujen tekoon pohjat toimivat hyvin. Goole löytää useammankin ilmaisen excel pohjaisen ratkaisun asiakas- ja varastohallintoon.
Itse käytän hommissani Macbusines nimistä ohjelmaa. Ilmeisesti aika tuore tapaus ja kehityspotentiaalia on runsaasti. Tuo siis töiden hallintaan ja kellotukseen. Googlella löydät.
Kirjanpidon voi tehdä excelillä.. mutta on se aika rankkaa. Itse en tuohon lähtisi. Riippuu tietysti paljonko kirjauksia tulee ja kuinka laajaa tilikarttaa pitää hallita. Yhdistysten kirjanpitoja olen Excelillä pyörittänyt ilman mitään automaatioita 90-luvun puolella. Tietysti kun kyseessä on toiminimi niin homma voi olla hyvinkin kevyttä.Siis; mitä vaihtoehtoja olisi maksullisille kirjanpitoohjelmille ja maksulliselle Office-ohjelmistolle? Tiedän openofficen mutta kokoemukset sen taulukkolaskennasta linuxilla 3 vuotta sitten ovat huonoja. Voiko yleensä kirjanpitoa tehdä taulukkolaskentaohjelmalla?
Melkein suosittelisin netistä löytyviä ilmaisia Windows alustan kirjanpito-ohjelmia joko VPC:n kautta tai jollain vanhalla 200 euron tietokoneella ajettuna. Myös koulusi saattaa tarjota opiskelijalle ilmaiseksi käyttöön kirjanpito-ohjelman tai sellaisen käyttö saattaa olla mahdollista koululla.
Macille en ilmaista kirjanpito-ohjelmaa ole löytänyt.
Itse ostan yritykseni kirjanpitopalvelut tilitoimistolta: pystyn itse keskittymään siihen mitä osaan eikä tarvitse menettää yöunia taloushalinnon takia. Tulee myös tilinpäätöksen varmasti oikein.
-
Re: Toiminimen kirjanpito ja laskutus
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Tämä kannattaa, kun itsellä pitää olla parempaakin tekemistä töissä. Kun toiminta lähtee liikkeelle, tilitapahtumia on niin vähän, että kirjanpito ei maksa maltaita.Pbman kirjoitti:[Itse ostan yritykseni kirjanpitopalvelut tilitoimistolta: pystyn itse keskittymään siihen mitä osaan eikä tarvitse menettää yöunia taloushalinnon takia. Tulee myös tilinpäätöksen varmasti oikein.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka