Mä laitoin tuosta heti "bugiraporttia" (se oikeanpuoleisin nappi vakio tool-baar:lla). On tosi hankalassa paikassa nyt. Applen linja on nykyään tuo että se mikä on toimivaa muutetaan huonoksi ja katotaan tykkääkö kuluttaja. Ihan takapuoli sanon minä.
Toivonen kirjoitti:Jaahas... ei näytä sitten nämäkään videot aukeavan Safarilla: Jääkiekon MM 2009, Sedät jaksaa heilua
Firefoxilla toimii. Avaa videon QuickTimeen.
Kun object-tägeillä yrittää esittää äänitiedostoja, Safari 4 ei löydä tiedostoja, joiden nimet sisältävät ääkkösiä. Oliko tämmöisiä ongelmia kolmosversiossa? En haluaisi käyttää iframea, vaikka sillä asian voi ratkaista.
Latasin tuon safari 4, mutta en saa sitä suomenkieliseksi?
Kait sen jotenkin saa ja jos saa niin miten
Toivottavasti joku viisaampi pelastaa päiväni 8)
Betasta tuli uusi versio, *.17 on viimeiset numerot. Latasin ja boottasin. Ohjelmiston päivitys tarjoaa tätä kuitenkin ladattavaksi yhä ja uudelleen. Ajelin OnyXillä oikeuksien korjaukset sun muut, mutta eipä auta. Siellä se itseään tyrkyttää.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Maza kirjoitti:Betasta tuli uusi versio, *.17 on viimeiset numerot. Latasin ja boottasin. Ohjelmiston päivitys tarjoaa tätä kuitenkin ladattavaksi yhä ja uudelleen. Ajelin OnyXillä oikeuksien korjaukset sun muut, mutta eipä auta. Siellä se itseään tyrkyttää.
Latasin myös suoraan Applen sivuilta tämän uusimman. Ohjelmiston päivitys ei sitä mulle tarjoa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Mulla oli ennen beta asennusta et safari veti koneesta älyttömästi tehoja.. joskus kävi iha normisti mut yleesä se huusi enemmänkö 80% tehoilla.. eli tuuletin huus koko ajan ja safari piti sammutta pakottamalla et se loppu. Nyt ku beta nii tämä ongelma poistu mut ehkä pikkusen raskaammalta vaikuttas.. ainaki tuntuu et tuuletin pyörii herkemmin..
MacBook 2,1
Intel Core 2 Duo
2 GHz
Intel GMA 950 64 Mt
512 Mt DDR2
Mac OS X 10.4.11
kermit kirjoitti:Safari on Applen IE, pultattu liian syvälle käyttöjärjestelmään.
Ei kun oikeasti?
Safari on sairaan hyvä selain verrattuna johonkin IEiin, mutta mikä matikka tässä käynnistyksessä on?
Se että Safarin toiminta on sidoksissa niin voimakkaasti OS X -käyttöjärjestelmään, että päivitys pystyy asentamaan itsensä vain kun koko käyttöjärjestelmä käynnistetään uudestaan. Eli Safari on pultattu SYVÄLLE käyttöjärjestelmään, mielestäni ei kuitenkaan liian syvälle.
adjpg kirjoitti:Mikä osa siinä on nii-in syvälle pultattu? Cover Flow vai?
WebKit? Jota käyttää Safari ja puoli tusinaa muuta selainta, sekä moni muu ohjelma, kuten vaikka Mail. Itse Safari-ohjelma ei siis kai ole pultattu systeemiin.
Tuossa näkyy mitä Safari 4 betan asennus on pistänyt talteen edellisestä versiosta (palautusta varten). "Tarrapallo" löytyy /Library/Application Support/Apple/.Safari4PreviewArchive.tar.gz
Eli ts. kun päivität Safaria, päivität myös käyttöjärjestelmää.
Onko Applella nyt liikaa Windows koodereita, kun Windowsin ohjelmointi kulttuuri on päässyt saastuttamaan tuon OS X puolen jo. Eikö tuota WebKit päivitystä voisi hoitaa silloin kun tehdään käyttikseen muitakin päivityksiä?