”Tyhmät kysymykset” ohjelmista
-
iPhoto '11 ja book-toiminto
Viesti Kirjoittaja serious damage »
Neuvokaa nyt joku kädestä pitäen miten tämän kuuluisi toimia. Opetusvideossakin vain hypätään kirjan luomisen jälkeen editoimaan sitä....... arggh!
Syy: Ketjut yhdistetty
-
Re: "Tyhmät kysymykset" ohjelmista
Viesti Kirjoittaja Kohmassa »
Kohmassa kirjoitti:Onko tämä iCal ominaisuus vaiko puute
Miten avata useampi ikkuna ko. ohjelmasta. Eli yksi ikkuna työkalenterille ja toinen tarvittaessa vaikka kodille. Perusmoodissahan kaikki on samassa ikkunassa, josta niitä saa sitten sammuteltua tai tuotua näkyviin.
Yhtä hyvä juttu on se, että Macin kalentereissa ei ole viikkonumerointia. Sama homma iCal:ssa kuin Outlook 2011. Löysin keinon ja kävin tilaamassaviikkonumerot Ical:iin.
Vinkki löytyi ja voi todeta, että tekee sen minkä lupaa eli useampi ikkuna iCal:sta.
http://www.mactricksandtips.com/2008/12 ... indow.html
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Mutta, mutta... kun teen toisen ikkunan iCaliin, en voi siinä toisessa (alkuperäisessä) ikkunassa poistaa näkyvistä määrättyjä kalentereita ja näyttää vain haluamani kalenterin/t. Ne poistuvat näkyvistä myös siinä alkuperäisessä ikkunassa. Ei hyvä.Kohmassa kirjoitti:Vinkki löytyi ja voi todeta, että tekee sen minkä lupaa eli useampi ikkuna iCal:sta.
http://www.mactricksandtips.com/2008/12 ... indow.html
-Harri
-
Miten Firefoxin oikuluku veks?
Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Mistä halvarista tällaisen saa pois? View -valikossa on Character encoding ja siellä Auto-detect mutta se ei taida tähän vaikuttaa..
Syy: Ketjut yhdistetty
-
Re: Miten Firefoxin oikuluku veks?
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Anteeksi vaivaaminen ja hyvää päivänjatkoa!
-
Re: Miten Firefoxin oikuluku veks?
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Ah kas, ehditkin jo itse

-
Viesti Kirjoittaja Kohmassa »
-
Re: iPhoto '11 ja book-toiminto
Viesti Kirjoittaja serious damage »
No päivitys näköjään korjasi (senkin) ongelman. Kaikenlaista...serious damage kirjoitti:Siis miten ihmeessä tulee toimia kun yrittää iPhotossa editoida bookia eli valokuvakirjaa? Kirjan luominen onnistuu suoraviivaisesti mutta kun painan create, kirja vain ilmestyy Projects-otsikon alle vasempaan palkkiin mutta sitä ei pääse muokkaamaan mitenkään ja muuta ei sitten tapahdukaan. Applen opetusvideon mainitsemaa 'all pages'-näkymää en löydä sitten mistään.
Neuvokaa nyt joku kädestä pitäen miten tämän kuuluisi toimia. Opetusvideossakin vain hypätään kirjan luomisen jälkeen editoimaan sitä....... arggh!
Syy: Lainaus lisätty ketjujen yhdistämisen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja Firebay »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Valitse kappale iTunesissa. Paina cmd+I ja poista ylimääräinen kuva kuvitus kohdasta.Firebay kirjoitti:Minulla todellakin tyhmä kysymys itunesista. Kun Albumeissa on ne kuvat niin minulla oli jostain syystä oletusarvoisesti väärä kuva siinä ja kun vedin siihen sitten sen oikean niin nyt minulla on kaksi kuvaa joita voin katsella sitä pikkuruista nuolta painelemalla, mutta iphonessani näkyy tämä "väärä" kuva joka tuntuu oletusarvoisesti siinä.. Miten saan sen kokonaan pois?
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Tyyppiesimerkkinä vaikkapa Arvo Pärtin "Litany", jossa on kolme kappaletta koko levyllä, Album List ei näytä tälle kansitaidetta lainkaan, vaikka
kansitaide onkin tiedostoihin embedattu kun niitä klikkaa.
Todella ärsyttävää!
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Motiivina on ollut luultavimmin tilan säästäminen.Spacelord kirjoitti:Mistä johtuu, että iTunes 10:n "Album list" -näkymässä ei näy kansitaiteet niiden albumien kohdalla, joissa ei ole kuin muutama kappale?
Rajana taitaa olla 5 kappaletta.Spacelord kirjoitti:Tyyppiesimerkkinä vaikkapa Arvo Pärtin "Litany", jossa on kolme kappaletta koko levyllä, Album List ei näytä tälle kansitaidetta lainkaan, vaikka
kansitaide onkin tiedostoihin embedattu kun niitä klikkaa.
No klikkaa sitten View-valikosta iTunes näyttämään kannet aina.Spacelord kirjoitti:Todella ärsyttävää!
-
-
Tämä ei tietysti tälle alueelle kuulu, mutta Mac Minini on toisinaan erittäin hidas ja tahmainen, varsinkin Aperture 3 käytettäessä. Asensin koneeseen 2gt muistia aikoinaan sen hankittuani (2v sitten), mutta kuulemani mukaan tähän ei enää saisi lisää, joten joudun mahdollisesti vaihtamaan uudempaan malliin. Onko jotain poppakonstia nopeuttaa tätä vanhaa miniä, esim. muistin lisäämisellä tai kovalevyjen vaihdolla nopeampiin tms? Auttaisiko tämä mahdollisesti myös iTunesin nopeusongelmissa?
-
Viesti Kirjoittaja Otoko »
onko muita ohjelmia jolla leikkaa mp4 yhtä nopeasti kuin avidemuxilla? (tyyliin 5sek)
toinen ratkaisu olisi se että saisin virtualdubilla avattua mp4 tiedostoja, se olisi aika jumalaista.
E: Koitin saada virtualdubissa toimimaan mp4 videot, tein kaiken täsmälleen niin kuin tässä tutovideossa, vaan ei onnistunut kokonaan. ( video näkyi mutta playta painaessa ei tapahtunut mitään) auttakaa jos osaatte! kyse on varmaan codeceista tai jostain...
-
Ööm mulla on PC.. Olisko commandia vastaa sitten control.. :S Pitääpä testatakallekilponen kirjoitti:Valitse kappale iTunesissa. Paina cmd+I ja poista ylimääräinen kuva kuvitus kohdasta.Firebay kirjoitti:Minulla todellakin tyhmä kysymys itunesista. Kun Albumeissa on ne kuvat niin minulla oli jostain syystä oletusarvoisesti väärä kuva siinä ja kun vedin siihen sitten sen oikean niin nyt minulla on kaksi kuvaa joita voin katsella sitä pikkuruista nuolta painelemalla, mutta iphonessani näkyy tämä "väärä" kuva joka tuntuu oletusarvoisesti siinä.. Miten saan sen kokonaan pois?
-
Tod. näk. Tai sitten klikkaat oikealla napilla ja valitset "Näytä tietoja" tjsp.Firebay kirjoitti:Ööm mulla on PC.. Olisko commandia vastaa sitten control.. :S Pitääpä testatakallekilponen kirjoitti:Valitse kappale iTunesissa. Paina cmd+I ja poista ylimääräinen kuva kuvitus kohdasta.Firebay kirjoitti:Minulla todellakin tyhmä kysymys itunesista. Kun Albumeissa on ne kuvat niin minulla oli jostain syystä oletusarvoisesti väärä kuva siinä ja kun vedin siihen sitten sen oikean niin nyt minulla on kaksi kuvaa joita voin katsella sitä pikkuruista nuolta painelemalla, mutta iphonessani näkyy tämä "väärä" kuva joka tuntuu oletusarvoisesti siinä.. Miten saan sen kokonaan pois?
-
Viesti Kirjoittaja Tusge »
Kysyisin tämmöistä että voiko Itunes apple storessa maksaa mitenkään visa electron kortilla? Verkkopankkitunnuksilla?
Kiitos
- Juhani
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Itse käytän Visa Electronia iTunesin kanssa. Valitset Visan ja tunget tiedot sinne. Jos ei toimi, vika kortissa/pankissa.Tusge kirjoitti:Moro!
Kysyisin tämmöistä että voiko Itunes apple storessa maksaa mitenkään visa electron kortilla? Verkkopankkitunnuksilla?
Kiitos
- Juhani
-
Tuolla ainakin electronin käytöstä on vihjeitä:Tusge kirjoitti:Moro!
Kiitos
- Juhani
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 66#p978166
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Ohjeita http://www.apple.com/fi/ilife/uptodate/IIIMacci kirjoitti:Eilen ostetusta iMacista ei löytynyt iLife 11sta. Apple sysää vastuun jälleenmyyjälle (Expert)... miten on, eikö toi kuulu pakettiin osti sen mistä vaan?
-
-
mitä itse olen seurannut niin ilife '11 tulee nyt suoraan esiasennettuna vaan uuden sukupolven macbook air - koneisiin, muuten pitää käyttää tota edellisissä viesteissä mainittua applen päivitysohjelmaa. Tulee varmaan sitten seuraavan sukupolven koneissa esiasennettuna tai jotain vastaavaa...?IIIMacci kirjoitti:Eilen ostetusta iMacista ei löytynyt iLife 11sta. Apple sysää vastuun jälleenmyyjälle (Expert)... miten on, eikö toi kuulu pakettiin osti sen mistä vaan?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olisi uudenlainen käytäntö. Arvaan että menee kuten aiemminkin, eli että varastossa olevat koneet sisältää vanhat softat ja tehtaalta tulevat sisältää uudet.Firebay kirjoitti:mitä itse olen seurannut niin ilife '11 tulee nyt suoraan esiasennettuna vaan uuden sukupolven macbook air - koneisiin, muuten pitää käyttää tota edellisissä viesteissä mainittua applen päivitysohjelmaa. Tulee varmaan sitten seuraavan sukupolven koneissa esiasennettuna tai jotain vastaavaa...?IIIMacci kirjoitti:Eilen ostetusta iMacista ei löytynyt iLife 11sta. Apple sysää vastuun jälleenmyyjälle (Expert)... miten on, eikö toi kuulu pakettiin osti sen mistä vaan?
Katso vaikka http://store.apple.com/fi/browse/home/s ... TAyNTQzNjA
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka