Meinasin ihan HD:lta playlistiin tuomista, siinä iTunes tuntuu tekevän vaikka mitä. Mutta kiitti näistä, Ircle vaikuttaa ihan hyvältä joskin kovin paljon ikkunoita.matteus/2 kirjoitti:Nämä nyt ei kuulu tänne topicciin, mutta jos PC ja Winamp rippaa normaalipituisen biisin audio-CD:ltä AAC / MP3 -muotoon viidessä sekunnissa niin täytyy nostaa hattua, iTunesissa siinä kestää kauemmin. iTunesin asetuksista voi toki halutessaan ruksata pois kohdan "Hae automaattisesti puuttuva albumikuvitus".funk-ahma kirjoitti:Miks iTunesilla kesää about puol minsaa biisien tuomisessa, vaik otin kopiointisysteemin pois päältä? Vanha PC ja winamp teki viides sekunnissa. Ilmottaa hakevansa jotain kansikuvia?
Kunnollinen IRC Client?
-
Viesti Kirjoittaja funk-ahma »
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Minä mm.teroyk kirjoitti:Kuinka moni on huomannut, että Opera selaimen matkassa tulee IRC-client?
Joskus 2003 vuonna se taisi wintoosalle tulla mukana. Testasin ja totesin sen aivan olemattomaksi ja jatkoin tuttuen clienttien käyttöä.
Operan sähköpostisofta oli sentään ihan jees.
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
No on se niistä ajoista mennyt eteenpäin. Siinä on kaikki perusasiat ja ei mitään kikkailuja. Kun selain on samassa, niin on kiva klikkailla linkkejä välilehdille.TheKraken kirjoitti:Joskus 2003 vuonna se taisi wintoosalle tulla mukana. Testasin ja totesin sen aivan olemattomaksi ja jatkoin tuttuen clienttien käyttöä.teroyk kirjoitti:Kuinka moni on huomannut, että Opera selaimen matkassa tulee IRC-client?
-
Viesti Kirjoittaja Imperio »
Entisenä Wintoosa käyttäjänä kerkesi tottua Puttyyn ja Nuttyyn minkä kautta otti yhteyden serverille missä Irssi pyörii.
Uutena iMacin omistajana tuo OS X:n oma pääte ei oikein istu käteen mitenkään päin tai sitten en osaa
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Onko olemassa jotain "helpompaa" ohjelmaa tuohon?
Omenalaitteita jo yli 15 vuoden ajan.
-
Kirjoitat vain ssh kayttajatunnus@osoite.fi ja lyöt enteriä. Ei se paljon helpommaksi voisi muuttua.
Jos on jotain ongelmaa ääkkösten tai muiden kanssa, niin niihin löytyy apua täältä: http://matin.maapallo.org/site.pl/osx/
Macille ei paljon ole ssh-pääteohjelmia tarjolla, koska kerran se ominaisuus löytyy käyttiksestä itsestään. Eli jos joku ohjelma olisi olemassa, niin se vain luultavasti avaisi ikkunan, jossa se kysyisi sinulta nuo tiedot ja sitten käyttäisi tuota sisäänrakennettua ssh:ta, eli olisi ihan sama asia.
-
-
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin wintöötissä se vaihtui meta-numero ja meta-nuoli. Näin on myös macissa. Windowsissa vaan se oli mapattu esciksi ja altiksi oletuksena. Macissa taas pelkästään esciksi.Imperio kirjoitti:entäs kanavien vaihtaminen.. wintöötissä tottui alt + numero tai alt + nuoli
Päätteen asetuksista saa valittua "alt as metakey" jolloin nappuleiska toimii kun windowsissakin. Tällöin tosin tulee muistaa, että esim. at-merkin teko ei onnistu. Itse olen tämän kiertänyt copy-pasteamalla sen tarvittaessa jostain muusta teksti-ikkunasta.
-
-
Re: Kunnollinen IRC Client?
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Mun MacBook on "Your order is being processed" -vaiheessa; aikaisintaan perjantaina ja viimeisintään tiistaina pitäisi tulla. Oon sitten näin etukäteen koittanut imeä tietoa itseeni Maceistä ja niiden ohjelmista mm. aika paljon tätä forumia lukemalla. Wintoosalla oon aina käyttänyt mIRCIä, ja Irclehän vissiin Macin IRC-clienteistä se kuuluisin on.Salli kirjoitti:minä oon niin vanhanaikainen, että kun jotakin oppii käyttämään, ni ei tee mieli vaihtaa mihinkään muuhun. Ircleä olen macci aikani käyttänyt ja se on ollut hyvä minun _vähäisessä_ ircci käytössä. Snakkia kokeilin ja se oli kyllä erittäin oiva, mutta sen maksullisuus on ärsyttävä. Tosin Irclehän on myös maksullinen
Salli, kun totesit tuossa lopuksi, että Irclehän on myös maksullinen, niin osaisitko (tai osaako joku muu) kertoa, onko se maksullinen kuten mIRC eli maksu on käytännössä vapaaehtoinen; ohjelma toimii, vaikkei mitään siitä maksaisikaan, vai onko se pakko maksaa? Itse kun köyhä opiskelija oon enkä kuitenkaan 24/7 irkkaile, niin ei hoitsittais siitä myöskään liikoja maksella..

-
Viesti Kirjoittaja growlithe »

Pitää sitten testailla noita kun se Macci tulee, että kummasta tykkää enemmän..

-
Juu. Ei maksa mittään.growlithe kirjoitti:Tuo X-Chat Aqua olisi siis täysin ilmainen?
Vähän erilainen logiikka asetusten ja muiden kanssa kuin mIrcissä, mutta helposti siihen tottuu. Muistaa vaan säätää merkistön ISO-8859-1 että ääkköset toimii, niin sillä pääsee jo alkuun

Ainut bugi minkä olen löytänyt on se, että jos on autojoin-listassa kanava jossa ääkkösiä, niin se ei osaa joinia sille. Ne kanavat ovat kuitenkin harvassa.
-
-
Lupaa että jos sellaisen löydät niin et pistä sieltä kaikille näkyviin biisin kestoa, etkä pakkauslaatuaJariVonHerr kirjoitti:Onkos tuossa MacIrssissä mahdollista np-toiminto iTunesin kanssa ja kuinkahan se kävisi?

-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Kepe-5 »
Eli siis tilailinpa tänään pitkän harkinnan jälkeen irkki.fin shell-palvelun, aktivoin tilini ja vaihdoin salasanani. Kuitenkin kun terminaalissa kirjoitan "ssh ulsteri@irkki.fi" ja yritän kirjoittaa salasanaani (joka on sääntöjen mukainen, tasan kuusi merkkiä pitkä eikä sisällä erikoismerkkejä), ei terminaali hyväksy millään salasanaani. Lieneekö kenelläkään mitään ideoita ongelman ratkaisemiseksi?
(Olen siis todellinen aloittelija tälläisten shell-säätöjen kanssa.)
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Sen kummempia irkki.fitä tuntematta koitas komennollaKepe-5 kirjoitti:Meikäläisellä on jonkinmoista häikkää shellin käyttämisen kanssa..
Eli siis tilailinpa tänään pitkän harkinnan jälkeen irkki.fin shell-palvelun, aktivoin tilini ja vaihdoin salasanani. Kuitenkin kun terminaalissa kirjoitan "ssh ulsteri@irkki.fi" ja yritän kirjoittaa salasanaani (joka on sääntöjen mukainen, tasan kuusi merkkiä pitkä eikä sisällä erikoismerkkejä), ei terminaali hyväksy millään salasanaani. Lieneekö kenelläkään mitään ideoita ongelman ratkaisemiseksi?
(Olen siis todellinen aloittelija tälläisten shell-säätöjen kanssa.)
Koodi: Valitse kaikki
ssh -l käyttäjätunnuksesi -v irkki.fi
-
Mmh, tulostaa takaisin tekstin: "debug1: Authentications that can continue: publickey,password,keyboard-interactive"freemem kirjoitti: Sen kummempia irkki.fitä tuntematta koitas komennolla
eli -l on pieni L, ja -v pyytää verbose moden = tarkempia tietoja mitä lähetetään ja mikä menee pieleen.Koodi: Valitse kaikki
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Salasanan jälkeen? entäs ennen sitä, pitäisi tulla kyllä useampi rivi.Kepe-5 kirjoitti:Mmh, tulostaa takaisin tekstin: "debug1: Authentications that can continue: publickey,password,keyboard-interactive"freemem kirjoitti: Sen kummempia irkki.fitä tuntematta koitas komennolla
eli -l on pieni L, ja -v pyytää verbose moden = tarkempia tietoja mitä lähetetään ja mikä menee pieleen.Koodi: Valitse kaikki
-
Ai joo. Ennen salasanaa tulee tosiaan valtava litania tekstiä.freemem kirjoitti: Salasanan jälkeen? entäs ennen sitä, pitäisi tulla kyllä useampi rivi.
Tuolta rivien välistä paistoi meikäläisen silmään teksti:
Koodi: Valitse kaikki
debug1: Miscellaneous failure
No credentials cache found
-
Palvelinpään versio näkyisi olevan 2, enkä huomannut muita virheitä. Palstatilan säästämiseksi linkitän tähän tuon koko litanian: http://rapidshare.com/files/33528792/ss ... t.rtf.html.freemem kirjoitti:tuokin on normaalia, onko se palvelinpäässä versio 1 vai 2?
Onko muita virheitä tai failureita?
-
Kyllähän nuo tuli. Sisäänkirjautuminenkin palvelun sivujen kautta onnistuu jne.freemem kirjoitti:ihan kuin tuossa olis kaikki kunnossa, onkos mahdollisesti se tili vielä auki? tuliko sieltä mitään vahvistuksia tai ilmoitusta että aukeaa samantien?
Tuohon "salasana" -kohtaan ei koskaan tule kirjoitettaessa mitään symboleja, mutta eikös se ole ihan normaali suojaustapa?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka