Lainaus rautapuolen keskustelusta:
route66 kirjoitti:EyeTV:n 2.5-versiossa on bugi joka tipauttaa joissain laitteissa signaalitasot nollille. Asennuksen jälkeen homma saattaa toimia kunnes vaihdat kanavaa > blue screen. Ja siitähän ei sitten enää signaalia löydykään.
Minulla on nyt juuri sama ongelma (iMac 24 + Elgaton usb-tikku). Myös pelkästään johtoja räpläämällä (irrotus ja kiinnitys) signaalitasot saattavat palautua kuntoon kun aikansa jaksaa näpertää. Olen koittanut vaihtaa kaikki piuhatkin, joten se ei liene syynä. Tikun liittimissäkin vika voisi olla, mutten usko siihen seuraavan perusteella:
Kanavia manuaalisesti vaihdettaessa tai ajastuksen niitä vaihtaessa signaali saattaa joko pysyä ennallaan tai tipahtaa
laatu 100 % / voimakkuus yli 70 %
> 0/20 % / 33 % eli sininen skriini tai häiriöinen kuva (mustia laatikoita ja viivoja)
Kanavia selattaessa saattaa esimerkiksi mennä viisi vaihtoa ihan ok ja kuudennella katoaa sitten koko kuva. Todennäköisemmin katoaminen tapahtuu kanavanipusta toiseen siirryttäessä, mutta usein myös saman nipun sisällä pysyttäessä.
Talomme signaali tulee keskusantennista, mutta kyseessä ei ole kaapeli-tv. Meidän taloyhtiössä homma vain on noin eikä muilla laitteilla ole ollut signaalin kansa ongelmia.
Ainakin minulla Eyetv:n ongelmat alkoivat 2.5:n myötä - vai oliko vasta 2.5.1:n? Siitäkin olen päivittänyt jo useamman build-version (nyt 2.5.1 - 3269) eikä parannusta ole löytynyt. Pikemminkin on tuntunut, että tilanne vain pahenee.
Sinänsä positiivista kuulla, että kyseessä lienee vain softavika. Kun tuo tikku käy varsin lämpöisenä, olin jo ehtinyt pohtia, voisiko myös lähes jatkuva tietokoneen ja tv:n päällä olo jotenkin rasittaa tikkua? Miten luotettavia nuo tikut oikein ovat eli onkos kellään mennyt tikku vaihtoon?
Kertokaahan ihmeessä, jos saatte tuollaiset ongelmat ratkaistua tai Elgatolta ilmestyy ratkaisu. Siirtyisin takaisin 2.4:n käyttäjäksi, mutta en löytänyt sitä Elgaton sivulta. Joku jo kertoikin saaneensa sen tuesta. Täytynee pyytää sieltä, kun ei ole itsellä tallella.