Löyty vain "luo AAC-versio". Kokeilen nyt tuota, jos toimis tolla. Mut muuntaako tuo nyt alkuperäiset apple losslesit aac-mutoon?kermit kirjoitti:Advanced ja hiiren kakkosnapin menusta löytyy valinta "Create MP3 Version".Nks123 kirjoitti:Moro!
Miten saisin iTunesista poltettua erään soittolistan levylle MP3-muodossa, kun kaikki kappaleet eivät ole iTunesissa tässä kyseisessä formaatissa? Jos soittolistasta valitsee "polta levylle" ja sieltä mp3-muodon, niin ohjelma itkee, etteivät kaikki kappaleet ole mp3-muotoisia, eikä niitä voida polttaa mp3:sina. Onko kyseista soittolistaa esim mahdollista jotenkin viedä johonkin omaan kansioonsa, josta kappaleet voisi converttaa ulkoisella ohjelmalla mp3:ksi ja polttaa? Ehdin päästä jo eläkkeelle, jos alan finderilla poimimaan soittolistan kappaleita yksitellen. Kiitos neuvoista etukäteen
”Tyhmät kysymykset” ohjelmista
-
Re: "Tyhmät kysymykset" ohjelmista
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »

iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Operan Speed Dial
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja timppari »
-
Viesti Kirjoittaja Panimomestari »
Terminaaliin:timppari kirjoitti:Miten mä saan Dashboardista sään näkymään työpöydälle, niinku pysyvästi? mac os x 10,6,6 käyttis.
Koodi: Valitse kaikki
defaults write com.apple.dashboard devmode YES
Lenovo T61p T7700 (Mint 13)
IRC: pekkarin
-
Viesti Kirjoittaja Lottalaa »
En halua muokattuja kuvia vaan pelkät alkuperäiset. Eikö iphoto kuitenkin säilytä alkuperäisen kuvan ja tee muokatusta kuvasta uuden, johonkin uuteen kansioon?
Selailin finderin kautta noita kansioita (juu en mitään muutellut, kokemusta on koko homman sekoittamisesta...), mutta en jaksanut sitten perehtyä, että onko tuolla orginals kansiossa KAIKKI ja VAIN alkuperäiset, kuvia kun on tuhansia...
MacBook Pro 15"
AirPort Express
iPad2 32Gt
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Mulla on vain "create WAV version". Osa on Apple lossless -muodossa, jota kaikki värkit eivät soita. Läytääkö nuo lossless-muotoiset kappaleet jotenkin ja saako niistä MP3-versiot jotenkin?kermit kirjoitti:Jaahas tuo näköjään vaihtuu niiden import eli tuontiasetusten mukaan. Eli vaihda iTunesin asetuksista niin, että CD:ltä tuotaessa luodaan mp3-tiedostoja.
-
Mites toi F12 ku mulla on macbook?Panimomestari kirjoitti:Terminaaliin:timppari kirjoitti:Miten mä saan Dashboardista sään näkymään työpöydälle, niinku pysyvästi? mac os x 10,6,6 käyttis.Seuraavana dashboard auki ja nappaat kiinni jostain widgetistä (heiluttelet sitä widgettiä vähä että tiedät että se on "tarrautunut" hiireen) ja painat F12. Sitten tiputat sen työpöydälle. Sama toisinpäin jos haluat sen takaisin dashboardille.Koodi: Valitse kaikki
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
F4 tai fn+F4 asetuksistasi riippuen?timppari kirjoitti:Mites toi F12 ku mulla on macbook?Panimomestari kirjoitti:Terminaaliin:timppari kirjoitti:Miten mä saan Dashboardista sään näkymään työpöydälle, niinku pysyvästi? mac os x 10,6,6 käyttis.Seuraavana dashboard auki ja nappaat kiinni jostain widgetistä (heiluttelet sitä widgettiä vähä että tiedät että se on "tarrautunut" hiireen) ja painat F12. Sitten tiputat sen työpöydälle. Sama toisinpäin jos haluat sen takaisin dashboardille.Koodi: Valitse kaikki
-
ja siis mitä terminaaliin? sori ku oon dille dong.kallekilponen kirjoitti:F4 tai fn+F4 asetuksistasi riippuen?timppari kirjoitti:Mites toi F12 ku mulla on macbook?Panimomestari kirjoitti:Terminaaliin:timppari kirjoitti:Miten mä saan Dashboardista sään näkymään työpöydälle, niinku pysyvästi? mac os x 10,6,6 käyttis.Seuraavana dashboard auki ja nappaat kiinni jostain widgetistä (heiluttelet sitä widgettiä vähä että tiedät että se on "tarrautunut" hiireen) ja painat F12. Sitten tiputat sen työpöydälle. Sama toisinpäin jos haluat sen takaisin dashboardille.Koodi: Valitse kaikki
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikö se lue tuossa jo aika selkeästi?timppari kirjoitti:ja siis mitä terminaaliin? sori ku oon dille dong.
-
killall Dock
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Näinpä hyvinkin. Eli ensin Päätteeseen tämä:kermit kirjoitti:Saattoi olla niin, että tuon jälkeen pitää myös Dock käynnistää uudelleen. Terminalissa:tai vaihtoehtoisesti kirjautua ulos ja takaisin, tai käynnistää kone uudelleen.Koodi: Valitse kaikki
killall Dock
killall Dock
-
-
Terminal eli suomeksi Pääte on tekstipohjainen ohjelma, jolla saa paljon pahaa aikaan, ellei osaa käyttää sitä. No ei ihan. Mutta ei ihan kaikkea kannata kokeilla, mitä netissä lukee.timppari kirjoitti:Terminaali? mikäs se on, kertokaa aluusta lähtien, niin urpokin tajuaa...
Se löytyy Ohjelmat-kansiossa olevasta Lisäohjelmat-kansiosta. Kopsaa noi pari komentoa sinne komentoriville ja paina Enteriä perään. Jälkimmäinen käynnistää Dashboardin uudelleen.

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Eiks tuo tapahdu iPhoton kautta, Arkisto-valikosta Vie... ja lajiksi Alkuperäinen?Lottalaa kirjoitti:Erinäisistä syistä haluan iPhotosta eroon ja käytän muuta ohjelmaa tarkoitukseen. Mistä kansiosta löydän iPhoton KAIKKI alkuperäiset kuvat?
En halua muokattuja kuvia vaan pelkät alkuperäiset. Eikö iphoto kuitenkin säilytä alkuperäisen kuvan ja tee muokatusta kuvasta uuden, johonkin uuteen kansioon?
Selailin finderin kautta noita kansioita (juu en mitään muutellut, kokemusta on koko homman sekoittamisesta...), mutta en jaksanut sitten perehtyä, että onko tuolla orginals kansiossa KAIKKI ja VAIN alkuperäiset, kuvia kun on tuhansia...
-
Ok. Joo, laitoin noi komennot sinne päätteeseen, mutta se ei jää työpöydälle siltikään. Se katoaa ku palaan työpöydälle...Maza kirjoitti:Terminal eli suomeksi Pääte on tekstipohjainen ohjelma, jolla saa paljon pahaa aikaan, ellei osaa käyttää sitä. No ei ihan. Mutta ei ihan kaikkea kannata kokeilla, mitä netissä lukee.timppari kirjoitti:Terminaali? mikäs se on, kertokaa aluusta lähtien, niin urpokin tajuaa...
Se löytyy Ohjelmat-kansiossa olevasta Lisäohjelmat-kansiosta. Kopsaa noi pari komentoa sinne komentoriville ja paina Enteriä perään. Jälkimmäinen käynnistää Dashboardin uudelleen.
eiku ny toimii.. Kiitos! Jaa, mutta nyt se on sitte nettiselaimenkin päällä..

-
-
Pelkäänpä, että niin se vaan on. Geek Toolilla saa tiettävästi itse työpöytään kaikenmoista, varmaan jostain sääennustuksenkin. Se on kuitenkin ihan liian geek minulle. Haku hakee.timppari kirjoitti:hei, mitä mä tein väärin.. Nyt se sää näkyy aina päällimmäisenä. emmä ny niin onnes oo tuasta -20 asteesta!
-
Vaan mitä hyötyä siitä on ikkunan alla? Silloinhan sen näkyviin saattaminen edellyttää toimenpiteitä. Josta taas seuraa, että miksei samalla vaivalla voisi tuoda Dashboardin esille. Tietysti jos on läpinäkyvät ikkunat...timppari kirjoitti:hei, mitä mä tein väärin.. Nyt se sää näkyy aina päällimmäisenä. emmä ny niin onnes oo tuasta -20 asteesta!
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Noh saapa nähdä miten Lionin kanssa käy, dashboardhan on siinä uudessa paikassa.timppari kirjoitti:Se ny vaa olis mun miälestä jees, jos se näkyis työpöydällä ku avaan koneen. Ilaman että pitäs hirveesti tehdä töitä sen eteen, (paria klikkausta siis... )
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka