Itse testasin tuossa kerran yhdessä mäkissä ainakin kolmea eri 'meseä', ja tulin siihen tulokseen, että en oikein löydä mitään syytä käyttää tuota mikkisoftameseä mäkissä. Tai no, ei oikeastaan wintoosassakaan, kun helpommallakin pääsee.kif kirjoitti:Jos nyt pilkkua viilataan niin tuohan ei ratkaise ongelmaa, vaan kiertää sen. Itse käytän Adiumia, avovaimo tuota microsoftin clienttia käyttää (kun Adium ei hallitse mm statusviestejä ja offline viestejä). silloin kun meseä käytin enemmän (nyt se on mulla vaan taustalla pyörimässä kun pari kaveria sitä kautta joskus jotain sanoo) en käyttänyt Adiumia edellä mainituista syistä.TheKraken kirjoitti:Tai käyttää jotain parempaa Meseclienttiä.
Mutta kun vastasit niin tarmokkaasti niin jatkappa vastaustasi kertomalla että mikä olisi parempi meseclientti?
Uusin Adium on ihan jees instant messaging -clientti mäkille, joka toimii myös muissa kun 'mese'-verkossa. Suurin osa mesen toiminnoista toimii myös Adiumissa.
Jos sen mese-työkalun haluaa näyttävän ja tuntuvan hitusen enemmän mikkisoftameseltä, on olemassa toinenkin hyvä työkalu nimeltään aMSN, jonka saa myös wintoosalle. Se näyttää ja tuntuu ehkä hiukan mesemäisemmältä, ja siinä toimivat myös ne ilmeisen pakolliset animoidut hymiöt, jotka tuntuvat olevan tärkeitä lapsille ja lapsenmielisille. Asennuskin on huoleton ja nopea, ilman mikkisoftamaisia kommerverkkejä mm. .NET -tilin pakkosyöttöineen ja disinformaatiointeen.
Sekä Adiumin että aMSN:n käyttö on ihan yhtä nopeaa ja jouhevaa kuin mikkisoftamesenkin, ellei peräti nopeampaakin. Tosiaan ainoaksi syyksi sen käytölle mäkissä näen tottumuksen, jos esim. joku hiljattain Windows-maailmasta siirtynyt ja siellä on tottunut käyttämään (mahdollisista tietoturvariskeistä huolimatta) tuota Wintoosan mukana tulevaa 'meseä'. Ainakin itse koin sekä asennuksen, käyttöönoton että mesettämisen ihan toimivaksi ja jouhevaksi sekä aMSN:llä että Adiumilla. Jos tosiaan haluaa Adiumia enemmän mikkisoftamesemäisyyttä, kannattaa kokeilla tuota Open Source -versiota eli aMSN:ää.