![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kunnon taloushallintosoftaa?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja bandha »
-
-
Pienen asunto-Oy:n kirjanpito
Viesti Kirjoittaja jukiso »
-
Laskutusohjelmat Macilla
Viesti Kirjoittaja seonsakke »
Pienen yrityksen pomona innostuin ostamaan MacBookin, mutten ajatellut että laskutusohjelma (Tietosuunta Oy softa) ei toimikaan tässä.
Onko hyviä kokemuksia kevyistä laskutusohjelmista?
Sakke
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Laskutusohjelmat Macilla
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei nyt ihan sukkana kannata ajatella että käyttöjärjestelmään A tehty ohjelmakoodi toimisi myös käyttöjärjestelmässä B. Suoraan sanoen on hyvin harvinaista...seonsakke kirjoitti:Moi!
Pienen yrityksen pomona innostuin ostamaan MacBookin, mutten ajatellut että laskutusohjelma (Tietosuunta Oy softa) ei toimikaan tässä.

Arkhimedes on varmaan hyvä ratkaisu tähän.
Ja sitten modet siirtämään ketju sinne minne se kuuluu...
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Laskutusohjelmat Macilla
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Ilmeisesti tuo käyttämäsi softa on Win koneelle - eiku Boot Campillä Win MacBookiin, niin siinä se on.seonsakke kirjoitti:Moi!
Onko hyviä kokemuksia kevyistä laskutusohjelmista?
Sakke
-
Viesti Kirjoittaja leidi32 »
-
Viesti Kirjoittaja lide »
Arkhimedes on ihan jees. Kai tukee jonkin sortin kirjanpitoakin ilmaiseksi ja ei tuo kauheasti edes maksa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Miten asiakkaat tuohon ovat suhtautuneet?leidi32 kirjoitti:Me ollaan käytetty http://www.verkkolaskut.fi palvelua, joka on sopinut meille kuin isä äitiin.
Itse kun välillä asioin hyvinkin byrokraattisten laitosten kanssa, niin epäilisin, että he eivät kovin mielellään tuollaiseen lähde jossa heidän pitäisi itse laskunsa "tilata" kun kirjanpito ne paperilla vaatii ja printtaaminen on pois laskuista. Toisaalta kyllä tuo näyttää hyvin houkuttelevalta.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mua aina arveluttaa ilmaiset palvelut. Joku tuonkin kehityksen ja ylläpidon maksaa. Minua kiinnostaa kuka sen maksaa. Ja miksi se on ilmainen yrityksille.leidi32 kirjoitti:Me ollaan käytetty http://www.verkkolaskut.fi palvelua, joka on sopinut meille kuin isä äitiin.
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse tulkitsin sen vähän niin, että he ottavat rahnansa lisäpalveluista ja sen sellaisesta. Juuri noista paperikopioista tai vastaavista.MacFinn kirjoitti:Mua aina arveluttaa ilmaiset palvelut. Joku tuonkin kehityksen ja ylläpidon maksaa. Minua kiinnostaa kuka sen maksaa. Ja miksi se on ilmainen yrityksille.leidi32 kirjoitti:Me ollaan käytetty http://www.verkkolaskut.fi palvelua, joka on sopinut meille kuin isä äitiin.
Vähän silti kyllä itseäkin epäilyttää. Jotenkin vaan liian helpon oloinen.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minusta nuo tiedot on oltava firman omassa hallussa.
-
Viesti Kirjoittaja niemisensami »
-
Hmm, 10 vuoden jänteellä voi Pohjoisnapa olla jo sulanut ja tärkein jänne sijaita siinä jousessa jonka ampumilla nuolilla voin harventaa juuri minun kuivalle kukkulalleni tunkevaa populaa, kun kaikki ruuti on jo kastunut.MacFinn kirjoitti:Minä ajattelen yritysmaailmaa aina 5-10 vuoden jänteellä.
Äläkää antako mun häiritä, jatkakaa vaan.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja irixi »
Ilmaisuus ei ole kyllä palvelustamme katoamassa. Siksihän tämä palvelu perustettiin, että yritykset pääsisivät helposti kiinni verkkolaskuttamiseen.MacFinn kirjoitti:Minä ajattelen yritysmaailmaa aina 5-10 vuoden jänteellä. Enkä uskaltaisi meidän firmaa siirtää minkään ilmaislaskutuksen piiriin. Kun ilmaisuus loppuu, vaihtoehtoja ei ole monta. Miten säilytät laskutushistorian ja asiakashistorian siirtyessäsi pois ilmaispalvelusta.
Minusta nuo tiedot on oltava firman omassa hallussa.
Lisäksi vielä palvelustahan saa ilmaiseksi hakea yrityskohtaiset tiedot tietokannasta, joten voi siirtyä käyttämään muita ohjelmistoja / palveluita vapaasti. Tarkoituksena nyt vaan on kerrankin lähteä yrittäjien näkökulmasta purkamaan sähköistä laskutusta- yritysten ehdoilla.
Terveisin,
Kim Forsman / Idoneus Oy
http://www.verkkolaskut.fi
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ei kannata uskoa kaikkeen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Hmm, 10 vuoden jänteellä voi Pohjoisnapa olla jo sulanut ja tärkein jänne sijaita siinä jousessa jonka ampumilla nuolilla voin harventaa juuri minun kuivalle kukkulalleni tunkevaa populaa,]
Minä en kanssa laskujani laittaisi ilmaispalveluun, tms. Vaikka tämä kyseinen systeemi tuntuukin ihan asialliselta, enkä usko että minkäänlaisia väärinkäytöksiä tässä onkaan. Silti teknisesti "yritysvakoilu" on tällaisessa erittäin helppoa.
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Firmanne voi silti olla katoamassa - mutta se nyt ei stten ole suurikaan ongelma käyttäjille. Ehkä tuomiopäivänä jää muutama lasku menemättä perille...irixi kirjoitti:Ilmaisuus ei ole kyllä palvelustamme katoamassa. Siksihän tämä palvelu perustettiin, että yritykset pääsisivät helposti kiinni verkkolaskuttamiseen.
Täytyypä tutustua "harrastefirmani" tarpeiden suhteen.
----
Mitä nyt sitten tulee ketjun aiheeseen:
Yrityksen koko ei kerro paljoakaan laskutusohjelman vaatimuksista. Pieni yritys, joka esim. tuo maahan tavaraa, myy sitä tukussa ja vähittäin, eri toimitustavoin, maksuehdoin ja -välinein, mahdollisine jälkitoimituksineen, eri ALV-prosenteilla, ja lisäksi tarjoaa palveluita sekä yrityksille että yksityisille, on laskutuksen suhteen paljon monimutkaisempi kuin vaikkapa iso konsulttitoimisto, joka tekee kaiken tuntiveloituksella.
-
Viesti Kirjoittaja irixi »
Tottakai tämänlainen tilanne tulee ottaa huomioon kehityksessä. Tosin mikään ei estä meitä julkaisemasta koko alustaa avoimena lähdekoodina pakettijulkaisuna, mikäli tilanne sitä vaatisi.Galangal kirjoitti: Firmanne voi silti olla katoamassa - mutta se nyt ei stten ole suurikaan ongelma käyttäjille. Ehkä tuomiopäivänä jää muutama lasku menemättä perille...
Tämänpäivän Tietoviikko -lehdessä on sivun artikkeli palvelusta ja sen käyttäjistä, jos joku mahdollisesti on kiinnostunut?
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
-
Eihän pikaiseen maailmanloppuun uskominen tarkoita että uskoisi kaikkeen.Jamac kirjoitti:Ei kannata uskoa kaikkeen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Hmm, 10 vuoden jänteellä voi Pohjoisnapa olla jo sulanut ja tärkein jänne sijaita siinä jousessa jonka ampumilla nuolilla voin harventaa juuri minun kuivalle kukkulalleni tunkevaa populaa,]
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Laskutusohjelmat Macilla
Viesti Kirjoittaja Peke »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka