Mikähän mahtaa olla iPhotossa ongelma, kun kuva häviää? Esim. kalenteria luodessani ja valitessani kuvia siihen, niin esikatselussa kuva häviää ja tilalle tulee iso harmaa tyhjä laatikko, jonka oikeassa yläkulmassa on keltainen kolmio jossa on huutomerkki sisällä.
Onko niin ettei sitä kuvaa siihen tule, vaikka kopioisiin siihen
Kiitos.
iPhoton kuva häviää
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoton kuva häviää
Viesti Kirjoittaja venit »
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Olen siirrellyt kuvia
Kyllä olen siirrellyt kuvia erilliseen kovoon, ja muuten kaikki tuntuu olevan ok, mutta tuo kuvien näkymättömyys ihmetyttää. Onko niin, että ne tulisi pikimmiten palauttaa alkuperäiseen kansioon vai voinko muulla konstilla tehdä nykyisestä kuvien sijainnista sellaisen että maccikin ymmärtää?
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viepä kursori sen keltaisen kolmion päälle ja tarkista, mitä sanotaan. Ainakin kovasti zoomatuissa kuvissa iPhoto kertoo kuvan tulostuvan epätarkkana. Ehkä se tässä tapauksessa kertoo jotain muuta.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Re: Olen siirrellyt kuvia
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Juu katsos kun se homma ei vaan toimi niin, että niitä voi itse siirrellä. Se pitää siirtää koko kirjasto tai ei mitään.venit kirjoitti:Kyllä olen siirrellyt kuvia erilliseen kovoon, ja muuten kaikki tuntuu olevan ok, mutta tuo kuvien näkymättömyys ihmetyttää. Onko niin, että ne tulisi pikimmiten palauttaa alkuperäiseen kansioon vai voinko muulla konstilla tehdä nykyisestä kuvien sijainnista sellaisen että maccikin ymmärtää?
Koko kirjaston kun siirrät, niin siirrä ihan tasan se koko iPhoto Library (mikäli siis et ole ruksinut "siirrä kuvat iphoto-kirjastoon"-kohtaa pois) ja sitten starttaa iPhoto optio (eli alt)-näppäin pohjassa ja kun se kysyy mitä tehdään valitse "Valitse kirjasto" ja sitten osoitat sille sen uuden sijainnin.
Mikäli taas olet alusta asti hallinnut noita manuaalisesti, eli et ole iPhoton antanut siirtää niitä kirjastoonsa, niin tällöin olet vähän lirissä, eli joudut periaatteessa luomaan koko Kirjaston uudestaan jos et joka ikisen kuvan originaalipaikkaa muista.
-
Kopiointi vai siirto?
Eli jos kopioin mikä tuntuu tulevan automaattisesti ja oletuksena kuin siirtäminen, sekö käy myös? Eli minulla olisi 2 identtistä library hakemistoa? Vai olenko taas hukassa?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka