iTunesista biisin nimi työkaluriville?
-
iTunesista biisin nimi työkaluriville?
Viesti Kirjoittaja Setä »
Oikeastaan noilla näppäimilläkään ei ole väliä kunhan ton biisin nimen saa jotenkin näkymää koko ajan.
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos kaipaat vielä nappeja biisien vaihtamiseen ja play/pauseen suoraan menupalkkiin, laita vaikka ByteController: http://www.bytetastic.com/
Lopputulos on sitten tämän tyyppinen (napit muokattavissa):

-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Sehän se pahin ongelma onkinMacFinn kirjoitti:Mikä vika tuossa iTunesin omassa mini-ikkunassa on? Sehän pysyy kaikkien ikkunoiden päällä kun haluaa.

-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mitä tämän pitäisi tehdä? En huomannut mitään mullistava, kun noita painelin.Setä kirjoitti:vielä kun tohon minisoitin tilaan sais ton Komento-optio-F toiminnon, niin käyttäisinkin tota. Toimii siis ainoastaan tossa normaali tilassa, ikävä kyllä.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Sly »
On muuten hyvä! Ite pystyy säätämään tota semmoseks kun tahtoo ja muutenkin toimii hienosti!Petenez kirjoitti:You Control: Tunes
Mää käytän tätä. Kompakti mutta tarvittaessa ominaisuuksiakin löytyy.
Kiitoksia hyvästä vinkistä!
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
cmd-alt-ctrl-space laittaa paussin
cmd-alt-ctrl-nuoli oikealle seuraava piisi
cmd-alt-ctrl-nuoli vasemmalle piisin alkuun/edellinen piisi
cmd-alt-ctrl-§ piisin tiedot näkyviin (tulee myös haluttessa aina yllä mainittujen operaatioiden kanssa)
Eikä takuulla mene minkään muun näppäinyhdistelmän kanssa päällekäin

-
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Tuokin ollu käytössä jo pitkään. Sillä saa kieltämättä fiksut näppäinkomennot aikaan. 8)NeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin.
Kannattaa selailla Applen sivuilta aina välillä niitä Tiedostohakuja... Sieltä bongaa aina välillä loistavia sovelluksia - nämä tässä mainitutkin muistaakseni.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Näitä en ihan fiksuiksi kutsuisiNeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin. Se ei vie tilaa näytöltä, jollet halua. Voit komennella sitä haluamillasin näppäinyhdistelmillä, itselläni esimerkisi
cmd-alt-ctrl-§ piisin tiedot näkyviin (tulee myös haluttessa aina yllä mainittujen operaatioiden kanssa)

Juuri äsken yritin et miten tuommoisa yhdistelmiä muka käyttää järkevästi, 4 nappia huhu.
Itse suosittelen vaan käyttämään quicksilveriä hyödyksi. Asentaa quicksilveriin itunes plugi-in:in jonka jälkeen voit säätää pikanäppäimet, eikä tarvitse olla mitään cmd-alt-ctrl-enter-space-§-f6 muotoisia. Itselläni esim
alt + nuolet. eli siis edellinen, seuraava, play, pause .
-
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Minulla ovat kaikki Sizzlingkeysin komennot ihan simppelisti + "toinen näppäin"ogc kirjoitti:Näitä en ihan fiksuiksi kutsuisiNeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin. Se ei vie tilaa näytöltä, jollet halua. Voit komennella sitä haluamillasin näppäinyhdistelmillä, itselläni esimerkisi
Eikä takuulla mene minkään muun näppäinyhdistelmän kanssa päällekäin![]()
Juuri äsken yritin et miten tuommoisa yhdistelmiä muka käyttää järkevästi, 4 nappia huhu.
Itse suosittelen vaan käyttämään quicksilveriä hyödyksi. Asentaa quicksilveriin itunes plugi-in:in jonka jälkeen voit säätää pikanäppäimet, eikä tarvitse olla mitään cmd-alt-ctrl-enter-space-§-f6 muotoisia. Itselläni esim
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Käytössä tämäSly kirjoitti:On muuten hyvä! Ite pystyy säätämään tota semmoseks kun tahtoo ja muutenkin toimii hienosti!Petenez kirjoitti:You Control: Tunes
Kiitoksia hyvästä vinkistä!
Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
-
Niinno, en tiedä mikä tässä oli vaikeaa käsittää:ogc kirjoitti:Näitä en ihan fiksuiksi kutsuisi![]()
NeNithelo kirjoitti:Voit komennella sitä haluamillasin näppäinyhdistelmillä

Ihan samalla lailla voit tuossakin laittaa alt-nuolen, jos haluat. Itse pidän tuollaisesta yhdistelmästä, kun
1) nämä iBookin näppäimet ovat niin lähellä toisiaan, että tuon spacen vasemmanpuolinen napit saa painettua alas ihan yhtä nopeasti oli se pelkkä alt vai ne kaverukset altin kummallakin puolella. Oikealla kädellä tulee sitten ne nuolet.
2) kun sulla tulee kaveri tms kylään ja ei ole mäkillä tottunut ja surffailee ja yrittää alt nuolilla edes takas, niin musa alkaa soimaan jne..
Jos konetta käyttää vain yksin, niin sittenhän se on sama minkä komennon siihen laitat.
Juuri näin, jokainen laittaa niin kuin tykkää!Petenez kirjoitti:Minulla ovat kaikki Sizzlingkeysin komennot ihan simppelisti + "toinen näppäin"
-
Viesti Kirjoittaja catja »
Loistava ohjelma, kiitos! Tälläistä jäinkin winampista kaipaamaan, että biisi lävähtää näytölle hetkeksi ja feidaa pois. Rakkautemme iTunesin kanssa alkaa pikkuhiljaa kasvamaanPetenez kirjoitti:You Control: Tunes

-
Re:
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Loistovalinta AirTunesin käyttäjälle. Ainoa miinus vain siitä, ettei tunnista valmiina olevia volumenäppäimiä, olisi voinut laittaa samoihin nappeihin iTunesinkin säädöt. Mutta eipä tämä cmd+ylänuoli / cmd+alanuoli kovin rankka ole sekäänNeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin. ...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyseessä siis normit tietokonekaiuttimet, joissa ei tietenkään ole omaa kaukosäädintä. Eikä tarvitse enää pomppia iTunes-ikkunaan volumensäädön takia

-22.12.2012-
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
Oli mullakin käytössä, bugitti vain aina kun osoittimen vei scrollaavan biisin nimen lähelle. Hävisi siis aina kokonaan näkyvistä, eikä valikoissa ollut vaihtoehtoa että pysyisi aina näkyvissä. Ja koko ajanhan sitä tuli sohittua, kun on tuo Spaces-aktivointi tuolla oikeassa yläkulmassa. Pitää kokeilla jotain muuta.Petenez kirjoitti:You Control: Tunes
-22.12.2012-
-
Re: Re:
Itse käytän nykyään Gimme Some Tunea, joka on mielestäni vieläkin parempi. Paremmin kustomoitavissa ja hakee samalla vielä sanoitukset biiseihin (tekee tuon käsittämättömän hyvin, mistäköhän se ne hakeeBashi88 kirjoitti:Loistovalinta AirTunesin käyttäjälle. Ainoa miinus vain siitä, ettei tunnista valmiina olevia volumenäppäimiä, olisi voinut laittaa samoihin nappeihin iTunesinkin säädöt. Mutta eipä tämä cmd+ylänuoli / cmd+alanuoli kovin rankka ole sekäänNeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin. ...
Kyseessä siis normit tietokonekaiuttimet, joissa ei tietenkään ole omaa kaukosäädintä. Eikä tarvitse enää pomppia iTunes-ikkunaan volumensäädön takia
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Coltrane »
Kätevää.NeNithelo kirjoitti:Itse suosittelen tutustumaan Sizzling Keyssiin. Se ei vie tilaa näytöltä, jollet halua. Voit komennella sitä haluamillasin näppäinyhdistelmillä, itselläni esimerkisi
Itse käytän kuitenkin mieluummin näppäimistön ylimmän rivin multimedianäppäimiä...
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka