En ollut tyytyväinen iPhoton tapaan viedä kuvat yhteen ja ainoaan valittuun kansioon Vie-toiminnolla, joten tein pienen ohjelman joka vie kuvat albumeittan omaan kansioon valitun pääkansion alle. Ohjelman voi ladata täältä:
http://www.elisanet.fi/tommi.gynther/iP ... orter.html
Itsellä on käytössä 10.4.11 ja iLife '08. Jos löytyisi muutama avulias ketkä voisivat kokeilla miten ohjelma toimii Leopardin alla niin olisin kiitollinen. Muistakaa ottaa varmuuskopio iPhoton kirjastosta ensin vaikkei tämä sitä millään tapaa muokkaakaan 8)
iPhoto Album Exporter - testausapua kaivataan
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto Album Exporter - testausapua kaivataan
Viesti Kirjoittaja tgynther »
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Mulla ei ole vielä iPhotossa paljon kuvia mutta kokeilin kuitenkin siirtää.
Ihan hyvinhän se näytti toimivan. No mulla oli yksi smartalbu raw kuvista, niin exportoidut kuvat olivat jpegejä. exportattu hakemiston nimi oli muutettu. Jäin vielä miettimään, että mitenköhän se toimii jos library on jossain muualla kun default paikassa.
Ihan hyvinhän se näytti toimivan. No mulla oli yksi smartalbu raw kuvista, niin exportoidut kuvat olivat jpegejä. exportattu hakemiston nimi oli muutettu. Jäin vielä miettimään, että mitenköhän se toimii jos library on jossain muualla kun default paikassa.
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Kiitos testauksesta. Kokeilitko muuten Leopardilla? iPhoton kirjaston sijainnilla ei ole merkitystä ohjelman kannalta. Kuvien formaattiin ohjelma ei koske vaan kopioi albumissa olevan kuvatiedoston sinällään toiseen paikkaan. Pitääkin kokeilla miksi se vie RAW-tiedostot jpegeiksi...Hepo kirjoitti:Mulla ei ole vielä iPhotossa paljon kuvia mutta kokeilin kuitenkin siirtää.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Joo leopardilla kokeilin.tgynther kirjoitti:Kiitos testauksesta. Kokeilitko muuten Leopardilla? iPhoton kirjaston sijainnilla ei ole merkitystä ohjelman kannalta. Kuvien formaattiin ohjelma ei koske vaan kopioi albumissa olevan kuvatiedoston sinällään toiseen paikkaan. Pitääkin kokeilla miksi se vie RAW-tiedostot jpegeiksi...Hepo kirjoitti:Mulla ei ole vielä iPhotossa paljon kuvia mutta kokeilin kuitenkin siirtää.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Siksi että iPhoto näyttää kuvista aina jpeg-versiot. Kun tuot kuvat iPhotoon, ne käännetään jpegiksi. Jos teet muutoksia, niin se rendaa uuden jpegin. Siksi siis iPhotolle RAW-kuvat ovat aina jpeggejä, joten semmoisina ne oltuksena exportataan. RAW on työskentelyformaatti eikä julkaisuformaatti.tgynther kirjoitti:Pitääkin kokeilla miksi se vie RAW-tiedostot jpegeiksi...
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka