R.I.P. Netscape
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
R.I.P. Netscape
Viesti Kirjoittaja Macco »
http://blog.netscape.com/2007/12/28/end ... -browsers/
Eli Netscapen taru taitaa olla lopussa, ja yksi aikakausi Internetin historiaa päättyy. Onkos täällä Netscapen käyttäjiä? Itse käyttelin Netscapea suunnilleen vuodesta -97 siihen asti, kun Safari tuli markkinoille.
Firefoxille saa edelleen Netscape-skinejä, joten periaatteessa mikään ei muutu niille, jotka Netscapeä ovat tottuneet käyttämään.
Eli Netscapen taru taitaa olla lopussa, ja yksi aikakausi Internetin historiaa päättyy. Onkos täällä Netscapen käyttäjiä? Itse käyttelin Netscapea suunnilleen vuodesta -97 siihen asti, kun Safari tuli markkinoille.
Firefoxille saa edelleen Netscape-skinejä, joten periaatteessa mikään ei muutu niille, jotka Netscapeä ovat tottuneet käyttämään.
-
Re: R.I.P. Netscape
Viesti Kirjoittaja carnice »
Ite hyppäsin Netscapesta Operaan ja sit siitä FF:n. Et toisaalta ei sureta, ollenkaan. Kaikki päätyy aikanaan. Eipä se oikein hyvä ollutkaanMacco kirjoitti:http://blog.netscape.com/2007/12/28/end ... -browsers/
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MBP leit tvoitausnadeit.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Meille tuli eka kone taloon joskus.. Hmm? Yheksänkytjotain.. Käyttiksenä oli Windows NT 4.0, ja äiskä halus ehdottomasti selaimeks Netscapen, "Kun töissäkin on se, ja se on parempi kuin se koneen oma". Ja se NT oli kans, kun töissäkin oli. Kaikilla muilla oli silloin Win ´95. Ah ja voih.
Muistan, kun olin niin pieni, että luulin, että Internet on vain hakukoneen tyhjä palkki, johon saa kirjoittaa. Äiti aina avas sen meille valmiiksi. Sitten ihmettelin, mitä ne www-jutut on ja mihin ne voi kirjoittaa. Halusin löytää kerran niiden Barbie-nukkien kuvia netistä, mitä minulla ei vielä ollut, ja kirjoitin hakusanaksi Barbie. Availin linkkejä, ja yhtäkkiä eteen pompsahti kuva Barbiesta ja Kenistä ilman vaatteita päällekäin. Suljin sivun äkkiä järkyttyneenä. Kuinka joku kehtaa tehdä sairasta pilaa lempinukestani?
Paha, pahempi, Internet.
Netscape, Aamen. Rauhaa ja lepoa.
Opera, Halleluja!
Muistan, kun olin niin pieni, että luulin, että Internet on vain hakukoneen tyhjä palkki, johon saa kirjoittaa. Äiti aina avas sen meille valmiiksi. Sitten ihmettelin, mitä ne www-jutut on ja mihin ne voi kirjoittaa. Halusin löytää kerran niiden Barbie-nukkien kuvia netistä, mitä minulla ei vielä ollut, ja kirjoitin hakusanaksi Barbie. Availin linkkejä, ja yhtäkkiä eteen pompsahti kuva Barbiesta ja Kenistä ilman vaatteita päällekäin. Suljin sivun äkkiä järkyttyneenä. Kuinka joku kehtaa tehdä sairasta pilaa lempinukestani?
Paha, pahempi, Internet.

Netscape, Aamen. Rauhaa ja lepoa.
Opera, Halleluja!
MacBook 2,16 GHz, Intel Core 2 Duo, 4 Gt, 120 Gt, valkoinen / Leopard
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
growlithe kirjoitti:...
Paha, pahempi, Internet.
...
Eka käyttämäni selain tais olla Netscape. Oi niita aikoja, kun etsiskeli tietoa Carmageddonista, Diablosta yms, joilla sitten pystyi kerskailemaan kavereille.
Netscape oli oudon kaverin paras kaveri ja auttoi macistia pysymään wintööttiä/IE:tä käyttävien kavereiden menossa mukana
Kiitos Netscape!
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Oi niitä aikoja silloin kun olin parikymppinen, internettiä ei ollut (no, kaveri joka oli yliopistossa sai modeemilla auki sellaisen tekstisekamelskan). Sillon ei ollut kännyköitä, edes rokkifestareilla. Ja oli paljon jännempää. Eikä siitä ole kuin kymmenen tai ykstoista vuotta. Nyt on webit, netit, 3G:t, gigahertsit, enemmän kuin 16 väriä tietokoneen ruudulla samaan aikaan. Silloin oli vaan postikortit.growlithe kirjoitti:Muistan, kun olin niin pieni, että luulin, että Internet on vain hakukoneen tyhjä palkki, johon saa kirjoittaa.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Nyt on paapan muisteloissa hieman aikajanan hämärtymää...Jamac kirjoitti:Oi niitä aikoja silloin kun olin parikymppinen, internettiä ei ollut (no, kaveri joka oli yliopistossa sai modeemilla auki sellaisen tekstisekamelskan). Sillon ei ollut kännyköitä, edes rokkifestareilla. Ja oli paljon jännempää. Eikä siitä ole kuin kymmenen tai ykstoista vuotta. Nyt on webit, netit, 3G:t, gigahertsit, enemmän kuin 16 väriä tietokoneen ruudulla samaan aikaan. Silloin oli vaan postikortit.growlithe kirjoitti:Muistan, kun olin niin pieni, että luulin, että Internet on vain hakukoneen tyhjä palkki, johon saa kirjoittaa.

10-11 vuotta sitten meillä oli internet-yhteys jo kotona, ei tarvinnut enään käydä kirjastossa käyttämässä. Faijan ensimmäinen kännykkä

Ericsson Hotline tuli meille jo... 1990 muistaakseni. Kannettava tietokonekin oli. Oli se niin hienoa.

Juu, onhan sitä Netscapea tullut käyteltyä itsekin. Niin PC:llä, kuin wanhalla kunnon Quadralla ja System 7:lla. Olihan se niihin aikoihin ehdottomasti se weapon of choice. Vaan kyllä muistan kun päästiin Netscape Communicatoriin... Aivan kamala turvonnut härpäke, joka oli monessa suhteessa aivan liian iso. Silti sitä käytettiin, kun ei parempaakaan oikein ollut. Se oli sentään ilmainen...

Phoenixin ilmestyminen oli aikamoinen mullistus, kun oli ihan toimiva selain, joka ei enää vienytkään kaikkia koneen resursseja.

MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Jos Windowsmaailmassa tuolloin työskenteli niin ei yhtään tyhmempi äitigrowlithe kirjoitti:Meille tuli eka kone taloon joskus.. Hmm? Yheksänkytjotain.. Käyttiksenä oli Windows NT 4.0, ja äiskä halus ehdottomasti selaimeks Netscapen, "Kun töissäkin on se, ja se on parempi kuin se koneen oma". Ja se NT oli kans, kun töissäkin oli. Kaikilla muilla oli silloin Win ´95. Ah ja voih.

Vaikka ensituntuman www:n ihmemaailmaan sainkin jo Mosaic:lla niin Itse taisin oman koneen osalta ehtiä aloittamaan netissä surffailun modeemivoimin win 3.11 konella trumpet winsock:kia tarpeen mukaan käynnistellen ja netscapen kakkosella selaillen..
Siitä eteenpäin jatkunut aluksi eri netscape-versioilla, sitten lyhyen aikaa kerettiläisellä IE:llä, sitten Mozilla:n ensimmäisen version vapautuksen jälkeen Mozillalla samalla firefox:n esiasteita (phoenix, firebird ) kokeillen ja sittemmin lähes täysin Firefox:lla niin kotona kuin töissäkin...
Netscapella on paikkansa netin historiassa mutta tuskin tuota jää kukaan kaipaamaan..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Ehdottomasti on paikka juu. Tärkeä käytäntöjen muokkaajahan tuo on ollut. Muun muassa juuri tuo selaimen maksuttomuus.JHA kirjoitti:Netscapella on paikkansa netin historiassa mutta tuskin tuota jää kukaan kaipaamaan..
Meinasin itsekin Trumpet Winsockin mainita, kun se niin elävästi tulee Netscapesta mieleen, mutta ajattelin ettei se kuulu tälle foorumille...

-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Samalla tavalla aloitettiin täälläkin, omalla koneella kyllä jo Mosaicilla. Vuosi oli jotain 1994-luokkaa. Ekan nettiostoksen tein 1996 Netscapella.JHA kirjoitti:Vaikka ensituntuman www:n ihmemaailmaan sainkin jo Mosaic:lla niin Itse taisin oman koneen osalta ehtiä aloittamaan netissä surffailun modeemivoimin win 3.11 konella trumpet winsock:kia tarpeen mukaan käynnistellen ja netscapen kakkosella selaillen..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Toki, mutta suuren yleisön käyttöön laajakaista tuli vasta 2000-luvulla. kännykkä jokamiehen leluna tuli silloin joskus 1996…98->Jaroneko kirjoitti:10-11 vuotta sitten meillä oli internet-yhteys jo kotona, ei tarvinnut enään käydä kirjastossa käyttämässä. Faijan ensimmäinen kännykkä
-
Mutta oli se internet silti.Jamac kirjoitti:Toki, mutta suuren yleisön käyttöön laajakaista tuli vasta 2000-luvulla. kännykkä jokamiehen leluna tuli silloin joskus 1996…98->Jaroneko kirjoitti:10-11 vuotta sitten meillä oli internet-yhteys jo kotona, ei tarvinnut enään käydä kirjastossa käyttämässä. Faijan ensimmäinen kännykkä

Ja varmasti oli rokkifestareilla kännyköitä...

Nyt kun miettii ni mäki ostin ekan oman kännykän noin kymmenen vuotta sitten ja olin tosi myöhäsessä vaiheessa sen kanssa. Melkeen kaikilla kavereilla oli jo. Ja joo, tosiaan tota 96-98 aikaahan se oli, mutta siitä on jo se 10 vuotta. (Aatella!)
Ja internet != laajakaista...

-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Muistan kyllä kun kun Provinssissa vuonna a ei näkynyt kännyjä nuorilla ja seuraavana vuonna b oli kaikki kännykkä korvalla. Samaten aiemmin yläasteella lapsilla ei kellään ollut kännykkää (olin töissä ya:lla silloin). Pari vuotta eteenpäin ja homma "räjähti" päälle.Jaroneko kirjoitti:Ja varmasti oli rokkifestareilla kännyköitä...
16 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka