Olen käyttänyt kyseisessä yhdistelmässä seuraavia ohjelmia:
Win XP: RealVNC-clientti
OS X: Vine Server 3.0
Ongelma on kuitenkin se, että ääkköset ja muut erikoismerkit eivät oikein tahdo toimia, joten onko tähän jotain parempaa yhdistelmää/tapaa korjata asia? Kokeilin pikaisesti tuota Vine Serverin 3.0 versiota (ennen oli käytössä vanhempi versio) ja siitä löytyvää säätömahdollisuutta näppäimistölle, mutta sain lähinnä o- ja a-kirjaimet kadotettua Onko joku saanut tätä yhdistelmää toimimaan vai onko tämä vain tämän hetken ohjelmille mahdoton saada toimimaan?
Eikö apple ole toimittanut jonkun oman palvelinohjelmiston muistaakseni tota varten..?
Ei kylläkään varmaan ratkaisu, mutta yksi vaihtoehto jos meinaa systeemin rakentaa alusta.
Viimeksi muokannut john doe, 3.1.2008 klo 12.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku erityinen syy olla käyttämättä OS X:n omaa VNC:tä?
Mikä OS X käytössä? Tässä tigrussa laittamalla System Preferencesin Sharingistä Apple Remote Desktopin päälle ja sieltä "VNC viewers may control screen with password:".
Leopardissa tuo Sharing on jotenkin erilainen, mutten ole vielä tutustunut siihen.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
Tikkerihän mulla on alla. Ei ole mikään erityinen syy olla käyttämättä ja kokeilinkin kyllä tuota OS X:n omaa VNC:tä, mutta ei tuo ainakaan tuolla RealVNC-clientillä suostunut Windowsin puolelta ottamaan yhteyttä. Täytynee kokeilla vielä lisää kuhan pääsee himaan, jos vaikka olisi kädettänyt pikaisella säädöllä jostain syystä.
Jaroneko kirjoitti:Onko joku erityinen syy olla käyttämättä OS X:n omaa VNC:tä?
Mikä OS X käytössä? Tässä tigrussa laittamalla System Preferencesin Sharingistä Apple Remote Desktopin päälle ja sieltä "VNC viewers may control screen with password:".
Leopardissa tuo Sharing on jotenkin erilainen, mutten ole vielä tutustunut siihen.
Onko muuten tietoa saisko ton tunneloitua helposti ssh'n yli? itse en ainakaan kovin mielelläni pidä VNC portteja auki koneen ulkopuolelle.
Jaroneko kirjoitti:Onko joku erityinen syy olla käyttämättä OS X:n omaa VNC:tä?
Onko muuten tietoa saisko ton tunneloitua helposti ssh'n yli? itse en ainakaan kovin mielelläni pidä VNC portteja auki koneen ulkopuolelle.
Itse olen ainakin saanut VNC yhteyden tunneloitua palvelimen kautta sisäverkkoon. Eli ssh:lla yhteys palvelimeen ja siitä putki Miniin ja hyvin toimii. Pitää vain määrittää esim. puttyyn oikeat portit ja ip:t.
john doe kirjoitti:Onko muuten tietoa saisko ton tunneloitua helposti ssh'n yli? itse en ainakaan kovin mielelläni pidä VNC portteja auki koneen ulkopuolelle.
Tässä ainakin jutustelua aiheesta. Lisää löytyy helposti Googlesta hakusanoilla 'apple remote desktop ssh tunneling', mutta nopealla vilkaisulla tuo näytti jo käsittelevän tarvittavat.
Mitä tulee tuohon VNC-clientiin, olen ainakin itse ottanut onnistuneesti yhteyden TinyVNC:llä läppäriltä GPRS-yhteyden yli. Hidasta, mutta toimi.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
john doe kirjoitti:Onko muuten tietoa saisko ton tunneloitua helposti ssh'n yli? itse en ainakaan kovin mielelläni pidä VNC portteja auki koneen ulkopuolelle.
Tässä ainakin jutustelua aiheesta. Lisää löytyy helposti Googlesta hakusanoilla 'apple remote desktop ssh tunneling', mutta nopealla vilkaisulla tuo näytti jo käsittelevän tarvittavat.
Mitä tulee tuohon VNC-clientiin, olen ainakin itse ottanut onnistuneesti yhteyden TinyVNC:llä läppäriltä GPRS-yhteyden yli. Hidasta, mutta toimi.
Ihan lämpimikseni vaan kyselin
Mutta homma näyttää toimivan täsmälleen samalla tavalla kuin linuxissa.. (yllättäen)
Kokeilinpa tässä Apple Remote Desktoppia Minissä ja sitten TightVNC:tä ja RealVNC:tä klienttinä Win XP koneessa ja ei edelleenkään toimi ääkköset oikein ja esim kun yrittää kaksoispistettä niin sen tilalle tulee Ö. Ja tämähän oli koko jutun juju aluksikin. TinyVNC:tä en mistään googlella löytänyt, joten sitä en päässyt kokeilemaan. Onko tämä ääkkösten toimimaan saaminen nyt sitten mahdotonta vai löytyykö siihen joku juju?
Itsellä hieman samoja tarpeita. Miten Koneen herättäminen tapahtuu, konehan herää verkon ylläpitäjän yhteydestä (wol paketti), mutta miten sellaisen pääsee lähettämään?