Heipä hei,
Olen suunnittelemassa 20"/24" iMacin ostoa ja herää kysymys, että kuinka hyvin Adoben CS3 paketti toimii parallerssin kautta? Erityisesti kiinnostaisi tieto henkilöiltä joilla on omakohtaista kokemusta tuosta virityksestä. Helpointahan olisi hommata mac -versio ohjelmapaketista suoraan, mutta se ei tässä tapauksessa tule kysymykseen. Oletetaan että muisti olisi jaettu 1gb/1gb.
Ja pikku-pollina onko 4" 230 euron arvoinen?
Adobe CS3 parallerssin kautta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adobe CS3 parallerssin kautta
Viesti Kirjoittaja Teuvo Turska »
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Itselläni ei ole kokemusta mutta kyllä tuolla virityksellä vissiin jotain tekee. Tosin riippuu tietenkin mitä tuolla ohjelmalla tekee esim. isojen kuvien käsittely voi jo tuntuakin.
Ainahan lisä työ tilasta on hyötyä eli itse maksaisin 230€ ylimääräistä 4" vuoksi.
Täytyy kysyä, että miksi tuo mac -version hankkiminen ei tule kysymykseen. Eikö sen
pc:n lisenssin pysty vaihtamaan mac -versioon? Ainakin minulla on tämmöinen käsitys.
Ainahan lisä työ tilasta on hyötyä eli itse maksaisin 230€ ylimääräistä 4" vuoksi.
Täytyy kysyä, että miksi tuo mac -version hankkiminen ei tule kysymykseen. Eikö sen
pc:n lisenssin pysty vaihtamaan mac -versioon? Ainakin minulla on tämmöinen käsitys.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Cross gradezemex kirjoitti:Eikö sen pc:n lisenssin pysty vaihtamaan mac -versioon? Ainakin minulla on tämmöinen käsitys.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Toimiikohan tuo, jos haluaa vaihtaa saman version?AppleFarmer kirjoitti:Cross gradezemex kirjoitti:Eikö sen pc:n lisenssin pysty vaihtamaan mac -versioon? Ainakin minulla on tämmöinen käsitys.
Ainakin onnistuu, jos omistaa esim. CS2:n PC:lle niin voi päivittää sen CS3:een Macille.
Tutkiskelin jokin aika sitten tuota Parallelsia, mutta loppujen lopuksi päädyin tilaamaan VMware Fusionin. VMwarea kehuttiin nopeammaksi ja sen väitettiin syövän vähemmän tehoja. Uusimmassa versiossa on myös enemmän ominaisuuksia kuin Parallelsissa.Teuvo Turska kirjoitti:Olen suunnittelemassa 20"/24" iMacin ostoa ja herää kysymys, että kuinka hyvin Adoben CS3 paketti toimii parallerssin kautta?
Softien hinta on aika tarkkaan sama.
VMware Fusion pikaesittely YouTubessa.
Tomi Toivonen
-
Viesti Kirjoittaja Teuvo Turska »
Kiitti vastauksista. Mac versio ei tule vielä kyseeseen, koska asiakas hankki mulle juuri tuon Win CS3:n about puol vuotta sitten käyttöön ja meinasin pysytellä siinä kunnes CS4 tupsahtaa joku kaunis päivä.
Tuo fuusion vaikutti ihan fiksulta kapistukselta ja menee ehdottomasti tarkempaan syyniin. Oletko vielä kokeillut ohjelmaa jonkin notepadia raskaamman softan kanssa?
Tän kotikoneen tehtävänä lähinnä kevyehkö kuvienpyörittely nettiin ja parin sivun esitteet, mutta mistään lehden taittamisesta ei ole kyse, joten mitään hirmu raskasta työstö ei ole. Päivätyössä käytössä on 24".. työtila on kyllä herkullinen. Noh antaa hautua viikonlopun yli.
Tuo fuusion vaikutti ihan fiksulta kapistukselta ja menee ehdottomasti tarkempaan syyniin. Oletko vielä kokeillut ohjelmaa jonkin notepadia raskaamman softan kanssa?
Tän kotikoneen tehtävänä lähinnä kevyehkö kuvienpyörittely nettiin ja parin sivun esitteet, mutta mistään lehden taittamisesta ei ole kyse, joten mitään hirmu raskasta työstö ei ole. Päivätyössä käytössä on 24".. työtila on kyllä herkullinen. Noh antaa hautua viikonlopun yli.
-
Viesti Kirjoittaja omppa »
Mulla oli satunnaisessa käytössä CS2 Fusionin kautta, lähinnä konvertoin indyn tiedostoja CS:lle CS3:sta. Sanoisin että pienessä käytössä menettelee.. muistin kanssa lähinnä tulee ongelmia, jos tiedostot on isompia.
Mitä muuten tulee järkevään käyttöön, niin en tiedä onko Fusion paras mahdollinen. Mulla Windows meni jossain vaiheeessa aina niin "rikki", että se piti instata uusiksi, vaikka mulla ei ollut käyttiksen lisäksi kuin CS2 asennettuna. En tiedä voiko siitä virtuaalidiskistä ottaa backupin, mikä helpottais reinstausta.
Mitä muuten tulee järkevään käyttöön, niin en tiedä onko Fusion paras mahdollinen. Mulla Windows meni jossain vaiheeessa aina niin "rikki", että se piti instata uusiksi, vaikka mulla ei ollut käyttiksen lisäksi kuin CS2 asennettuna. En tiedä voiko siitä virtuaalidiskistä ottaa backupin, mikä helpottais reinstausta.

Braun Control ET44
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
http://www.youtube.com/watch?v=xF_CoXsXtk4Teuvo Turska kirjoitti: Tuo fuusion vaikutti ihan fiksulta kapistukselta ja menee ehdottomasti tarkempaan syyniin. Oletko vielä kokeillut ohjelmaa jonkin notepadia raskaamman softan kanssa?
Tuon videon perusteella voisi olettaa, että tuo VMware jaksaisi photoshoppia
pyörittää ihan hyvin. Siis ei tuossa videossa kyllä photaria käytetä mutta jos pelitkin
pyörii ihan mallikkaasti.
http://www.designtalkboard.com/reviews/ ... toshop.php
Tuossa olisi myös jonkinlaista photoshop testiä jossa on Parallels ja VMware fusion.
-
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Samoja olen myös tutkaillutzemex kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=xF_CoXsXtk4
Tuon videon perusteella voisi olettaa, että tuo VMware jaksaisi photoshoppia
pyörittää ihan hyvin. Siis ei tuossa videossa kyllä photaria käytetä mutta jos pelitkin
pyörii ihan mallikkaasti.
http://www.designtalkboard.com/reviews/ ... toshop.php
Tuossa olisi myös jonkinlaista photoshop testiä jossa on Parallels ja VMware fusion.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lisäksi tämä:
Macbook Pro - Parallels vs VMWare Fusion
Tomi Toivonen
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka