Mitenkä mese toimii?
-
Mitenkä mese toimii?
Viesti Kirjoittaja Ompunpomppu »
Olen hankkimassa macbookia ja ikinä aiemmin ei ole ollut applen konetta. Ystäväni pelotelleet, että varmasti tulee ongelmia jos applen ostan, kun en mikään hyvä ole näiden koneiden kanssa. Sanoivat mm. että mese ei toimi normaalisti jne.. Pitääkö paikkansa?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Luiro »
Ja muita tässä ei varmaan puutukkaan. Luulenpa että toki nuokin toiminnot tulevat Mac- versiolle ajan myötä.ossy kirjoitti:MS Messenger for Mac o hiukan riisuttu versio. Siitä puuttuu joitakin Windows Live Messengerin ominaisuuksia, mm. mahdollisuus lähettää ja vastaanottaa offline viestejä sekä ääni- ja videoneuvottelu.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Joten ei syytä pelkoon!
-
Viesti Kirjoittaja Geemies »
Niin ja jos haluaa että kaikki toimii Live Messengerin kanssa niin ainahan voi asentaa Parallelsiin XP:n ja siihen Live Messengerin :-)
Itse yritän päästä MS Messengeristä eroon kokonaan ja käytän Skypeä ja Mac omistajien kanssa iChatia. Toki jos joku tietää softan joka hoitaa kuvan ja äänen MS Live Messengerin kanssa niin otan kiitollisena tiedon vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Ihan vain tiedoksi, ettei tule sitten yllätyksenä. Tosin, tässä asiassa on jotain edistystä tapahtunut, eikä se nykyään ole läheskään niin hidas, mitä se oli vuosi sitten.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ei mitään. Kyseessä on sama ohjelma, Adium on oikea nimi. Minulle tuntemattomasta syystä heidän nettisivunsa on http://www.adiumx.com.richidi kirjoitti:Mitäs eroa adiumilla ja sen X-versiolla on?
-
Re: Mitenkä mese toimii?
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ei tule ongelmia. Siitä on täälläkin lukuisia todisteluja. Mese toimii aivan normaalisti: asennat ohjelman ja se on siinä. Video ja ääni ei kuljee koska MS ei suostu paljastamaan miten homman saisi toimimaan. Noita varten on sitten windowsmaailmassakin paljon käytetty Skype joka toimii aivan samoin Macillakin.Ompunpomppu kirjoitti:Hei!
Olen hankkimassa macbookia ja ikinä aiemmin ei ole ollut applen konetta. Ystäväni pelotelleet, että varmasti tulee ongelmia jos applen ostan, kun en mikään hyvä ole näiden koneiden kanssa. Sanoivat mm. että mese ei toimi normaalisti jne.. Pitääkö paikkansa?
-
Viesti Kirjoittaja Caelum »
Ehkäpä siitä syystä että osoite http://www.adium.com on jo varattu?Maza kirjoitti:Minulle tuntemattomasta syystä heidän nettisivunsa on http://www.adiumx.com.
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
-
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Hyvä päätös!Ompunpomppu kirjoitti:Kyllä mä sen applen hankin. Palailen tänne sitten kiusaamaan teitä tyhmillä kysymyksillä ja ongelmilla, heti kun semmoisia ilmaantuuKiitos vastauksista
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tumpelo-1 »
Uusi mac käyttäjä olen. edessä on MacbookPro, mac os x 10.5.2
tässä olen nyt jonkun kuukauden koettanut opetella ja ongelmia nyt lähinnä mese puolella. Ensinnäkin messenger for mac. Tuli tuossa hankittua siihen uusi tunnus. Saako vanhaa tunnusta mitenkään pudotettua pois ohjelmasta, vai seuraako se mukana ja käyttämättömänä hamaan tulevaisuuteen asti? PC puolella pystyi aina valitsemaan "unohda tunnus (tms)"
Myös Adiumin latasin koneelleni, mutta sitä en lukuisista yrityksistä huolimatta ole saanut käynnistettyä. Adium yrittää kirjautua, mutta koskaan ei tapahdu mitään. Olen yrittänyt sekä tällä langattomalla yhteydelläni, että piuhan päästä, onnistumatta.
ja kyllä, Skype löytyy ja toimii, mutta valitettavasti kaikilla kavereilla ei sitä vielä ole.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Höh. Ei Skypeä voi olla, jos sitä ei asenna. Eikö nää kaverit osaa asentaa ohjelmia vai mikä siinä on niin vaikeaa?Tumpelo-1 kirjoitti:
ja kyllä, Skype löytyy ja toimii, mutta valitettavasti kaikilla kavereilla ei sitä vielä ole.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Repe Ruutikallo kirjoitti:Höh. Ei Skypeä voi olla, jos sitä ei asenna. Eikö nää kaverit osaa asentaa ohjelmia vai mikä siinä on niin vaikeaa?Tumpelo-1 kirjoitti:
noh noh.. ollaanpas nyt vähän kiltimpiä. Yksi viesti foorumilla ja siihenkin vastataan näsäviisastelulla.
Kaikilla ei ole Skypeä koska eivät tiedä mikä se on, eivät ole kuulleetkaan moisesta, eivät tarvitse sitä tai esimerkiksi eivät osaa asentaa sitä. Ymmärrän hyvin miksi joku ei halua taas yhtä pikaviesti/VOIP ohjelmaa ja kahdensiatoista tunnuksia sellaiseen. Toki pitää sanoa että Skype on yksi parhaista markkinoilla, joten jos joku yksi tai vaikka kaksikin protokollaa pitää valita joilla ystäviin pitää yhteyttä niin Skype on kyllä hyvä valinta.
Mitä sitten tulee Adiumin ongelmaan niin voisitko kertoa tarkemmin, että mitä tapahtuu. Olet lisännyt tunnuksen siihen? Ensimmäisellä käynnistyskerralla se varmaan kysyy tunnuksesi tietoja, myöhemmin löydät käytössä olevat tilit Adiumin asetuksista yläpalkista Adium - Asetukset -Tunnukset. Tee niin että jos siinä asetukset valikosta löytyvässä listassa on jokin tili niin valitse se ja paina alalaidan miinus-merkkiä eli poista se. Sitten luot uuden tilin plus-merkkiä painamalla. On tärkeää että valitset oikean tunnus-tyypin eli luot nimenomaan MSN Messenger tilin. Ja huomioithan että tässä vaiheessa et voi luoda uutta tunnusta vaan sinulla tulee olla jo kyseinen tunnus rekisteröitynä Microsoftin sivuilta. Eli tässä vain lisään kyseisen tunnuksen tämän ohjelman käyttöön.
Sitten huomioithan että tunnus ei ole missään muussa ohjelmassa tai tietokoneessa käytössä. MSN-tunnus ei voi olla linjoilla kuin yhdestä paikasta kerrallaan eli jos sinulla on esimerkiksi se Messenger for Mac auki niin sulje koko ohjelma (omppu+Q).
Kuten jo todettua niin nettiyhteydestäsi touhu ei ole kiinni. Eli jos selaimella pääset nettiin niin myös Adium toimii.
-
Eikös nyt asiayhteyden perusteella ollut aika selvää että tietävät, ovat kuulleet ja tarvitsisivat sitä yhteydenpitoon tämän kysyjän kanssa. Ja viimeisestä sitten kysyin melko ihmettelevään sävyyn, sillä en tosiaan tajua miksi ei voida asentaa yhtä ohjelmaa jolla voitaisiin olla yhteydessä kaveriin X, kun se kaveri X on tehnyt kaiken voitavansa ollakseen tavoitettavissa ja on jo itse asentanut sen tarvittavan ohjelman.Pbman kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti:Höh. Ei Skypeä voi olla, jos sitä ei asenna. Eikö nää kaverit osaa asentaa ohjelmia vai mikä siinä on niin vaikeaa?Tumpelo-1 kirjoitti:
noh noh.. ollaanpas nyt vähän kiltimpiä. Yksi viesti foorumilla ja siihenkin vastataan näsäviisastelulla.
Kaikilla ei ole Skypeä koska eivät tiedä mikä se on, eivät ole kuulleetkaan moisesta, eivät tarvitse sitä tai esimerkiksi eivät osaa asentaa sitä.
Tähän ihmisten kaverien selittelyyn että heillä "ei ole Skypeä" olen törmännyt jo niin monta kertaa etten tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Kokeillaan itkua:

-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Älä vaivu synkkyyteen..Repe Ruutikallo kirjoitti:
Tähän ihmisten kaverien selittelyyn että heillä "ei ole Skypeä" olen törmännyt jo niin monta kertaa etten tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Kokeillaan itkua:
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Puurot ja vellit sekaisin... Skypehän toimii kaikissa yleisimmissä käyttiksissä ja oli saatavana Windowsille paljon ennen Macia.EJMV kirjoitti:Älä vaivu synkkyyteen..Repe Ruutikallo kirjoitti:
Tähän ihmisten kaverien selittelyyn että heillä "ei ole Skypeä" olen törmännyt jo niin monta kertaa etten tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Kokeillaan itkua:Pääsi sulta unohtuun ettei niillä ressukoilla ole välttämättä Mac konetta. Ei siin uudessakaan perus Acerissa/HP:ssa/Fujitsu-Siemenssissä/taimuussamissävaannonappletuotteessa ole välttämättä mikkiä integroituna, vaan joutuvat ehkä meneen jopa oikeaan kauppaan
Se ihan sama mikki joka toimii Live-Mesessä toimii myös Skypessä...
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Meinasin sitä, että ainakin minulla ei tuo skypen käyttö ollut järkevää ennen kuin hommasin mikrofonin silloiseen PC koneeseen. Kirjoittamalla siis tuota ennen käytin yhteyksiä.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Se ihan sama mikki joka toimii Live-Mesessä toimii myös Skypessä...

Oikeastaan vasta kun siirryin Mac käyttäjäksi olen tuon puheen ottanut käyttöön, koska ei tarvi niitä
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Videoyhteyksiin naama on liian ruma
Edit: typo
-
Kaaduinpas itsekin tähän asiaan.. Tottakai Skypellä voi tietysti kirjoittaakin. Ehkä tämän voisi kääriä pakettiin toteamalla, että Macin ja PC koneen välillä saa aina yhteyden puheella, videolla ja äänellä. no problemosEJMV kirjoitti:Meinasin sitä, että ainakin minulla ei tuo skypen käyttö ollut järkevää ennen kuin hommasin mikrofonin silloiseen PC koneeseen. Kirjoittamalla siis tuota ennen käytin yhteyksiä.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Se ihan sama mikki joka toimii Live-Mesessä toimii myös Skypessä...Ei niitä vieläkään näy joka PC:ssä, joka rajoittaa puheen käyttöä luonnollisesti ihan millä softalla vaan.
Oikeastaan vasta kun siirryin Mac käyttäjäksi olen tuon puheen ottanut käyttöön, koska ei tarvi niitä:n johtoja viritellä.
Videoyhteyksiin naama on liian ruma
Edit: typo

![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tumpelo-1 »
ensin otan sen verran kantaa tuohon Skypestä aiheutuneeseen keskusteluun. Kaikki ihmiset eivät jostain syystä vaan halua käyttää ko. ohjelmaa. Itse sitä pyrin pääsääntöisesti käyttämään, mutta kun sillä ei kerran tavoita kaikkia niin sillä ei tavoita kaikkia. Yhtä hyvin voisi kysyä että miksi kaikki eivät ole ottaneet käyttöönsä sähköpostia? miksi edelleen täytyy lähettää joillekin ihmisille kirjepostia. Ainakin toistaiseksi suomessa on toiminut valinnan vapaus ja kukin on saanut itse päättää mitä ohjelmia käyttää ja mitä ei.
No takaisin siihen Adium ongelmaan. Kyllä olen luonut tunnukset ja saanut jopa käyttöön otto vaiheessa sen toimimaan, mutta sitten ajoin tähän koneeseen tuoreemman käyttiksen koska kone niin ehdotti ja sitten ei enää toiminutkaan tuo Adium. Joskin nyt täytyy todeta, että tätä kirjoittaessani olen toisaalla, en siis kotiverkossani tai tarttisko sanoa kotimodeemin päässä ja kas kas... johan aukes adium. Eli voisinko näin noviisina vetää sellaisen johtopäätöksen, että syy toimimattomuuteen löytyy kuitenkin tavallaan yhteydestäni? en tosin muista että millainen modeemi kotoa löytyy, mutta Elisan liittymän liiteenä sellainen kotiin taannoin lähetettiin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka