iTunes
-
iTunes
Viesti Kirjoittaja jagr83 »
Windowsissa tämä hoitui mediaplayerissa suoraan, mutta tässä kuulemma vaati jonkin erillis ohjelman.
Olen käyttänyt Macia kohta viikon jaolen joka päivä entistä tyytyväisempi... =)
-
-
- Ylläpitäjä
Re: iTunes
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumille!jagr83 kirjoitti:Miten saan iTunesissa näkyviin musiikkilevyjen kansi kuvat (vai millä nimellä menee) näkyviin. Samoin, kun käytän Front Row:ta musiikkia kuunnellessa, niin mistä musiikilevyn kuvat saadaan??
Windowsissa tämä hoitui mediaplayerissa suoraan, mutta tässä kuulemma vaati jonkin erillis ohjelman.
Olen käyttänyt Macia kohta viikon jaolen joka päivä entistä tyytyväisempi... =)
iTunesissa klikkaat kuvassa oikealla ylhäällä tummana näkyvää painiketta, pitäisi tulla esille kansionäkymä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Luottokortti esiin!
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
ps. reissu oli kyllä sen arvoinen...
-
Amazon Art
Viesti Kirjoittaja Marko Järvinen »
-
-
Re: ITunes
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Ja itsekin voi tosiaan niitä levyjen kanssa etsiä ja sen jälkeen vaan ottaa levyn kohdalta ( valiten kaikki biisit ), että näytä tiedot ja sitten sinne kansikuva ruutuun vain rahaa haluamansa kuvan. Helpoiten toki onnistuu jos ne tunnukset sinne storeen on, koska se hoitaa sitten yhdellä napin painalluksella kansien lataamisen. Toki kaikkea sekään ei löydä vaan ainoastaan ne mitä sillä on itsellään myynnissä.jagr83 kirjoitti:Joo tuon tiesinkin, mutta noissa välilehdissä on vain kehykset, eli mistä saa niihin ne kyseisen levyn kansikuvat...
Windowsissa tuo hoitui automattisesti mediaplaeryilla.
-
juu tiedän kyllä...
...mutta kun ei ole sitä luottokorttia millä tehdä tunnukset.MacFinn kirjoitti:Minä käytän enemmän Album Art widgettiä ja tietysti iTunes Storea. Ei niitä kansia ostaa tartte, riitää kun on tunnus iTunes Storeen.
Noh, lainasin lähipiiristä lupaamalla käyttäytyä kiltisti.
-
-
Onko noin?
Koska ei se kyllä mikään ihanteellinen tilanne kaltaiselleni rehdille miehelle ole, että on muiden luottokorttitietoja missään.MacFinn kirjoitti:Nythän voit ottaa ne kortin tiedot sieltä pois ja tunnus on edelleen olemassa.
Koitan ASAP.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Kun kerran kysyt, niin nimellä kansikuvat :-)jagr83 kirjoitti:Miten saan iTunesissa näkyviin musiikkilevyjen kansi kuvat (vai millä nimellä menee) näkyviin.
-Harri
-
Ongelma
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Kun käytin (vielä vähän aikaa sitten) wintoosaa ja winamppia, niin mulla oli kaikki musa järkättynä tyyliin artisti->albumi->biisi
nyt kun olen laittanut kaikki ämppärit itunesille, niin sehän on järkänny kaiken ite ja monien levyjen tiedot on nyt kadonneet. eli biisi löytyy, mutta muuten näyttää tyhjää....myös jotkut kappaleet on tyyliin "track 1"
siispä onko mahdollista esim. hakea jonku levyn tiedot jostain ja sitä kautta saada itunes löytään nuo levyjen biisit oikean levyn ja artistin alle?
Vai täytyykö mun tehdä kaikki omin käsin!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis valitset sen biisin iTunesissa, omppu+I ja täytät tiedot, lisäät kannet, sanoitukset jne.
-
Re: Ongelma
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ikävä kyllä taitaa olla pieni iltapuhde id3-tagien kanssa tiedossa. iTuneshan ei ole kadottanut mitään tietoja, kun niitä ei ole ollut ensinkään. Nykyaikainen tietokoneen käyttäjä pitää musatiedostojen tageissa kaiken tarpeellisen tiedon. Tätä tietoa ituneskin käyttää lajitellessaan kappaleet. Eli laita id3-tagit kuntoon. Onneksi on mahdollista valita kaikki saman artistin kappaleet ja muuttaa artisti kenttä kaikista kerralla. Sama pätee tietysti levyn nimeen.mun_kero kirjoitti:Eli onglema tämä:
Kun käytin (vielä vähän aikaa sitten) wintoosaa ja winamppia, niin mulla oli kaikki musa järkättynä tyyliin artisti->albumi->biisi
nyt kun olen laittanut kaikki ämppärit itunesille, niin sehän on järkänny kaiken ite ja monien levyjen tiedot on nyt kadonneet. eli biisi löytyy, mutta muuten näyttää tyhjää....myös jotkut kappaleet on tyyliin "track 1"
siispä onko mahdollista esim. hakea jonku levyn tiedot jostain ja sitä kautta saada itunes löytään nuo levyjen biisit oikean levyn ja artistin alle?
Sinulla on varmaankin tiedostonimissä kappaleen nimi ja ehkä esittäjä. Sen saa näkyviin iTunesilla samassa ikkunassa, jossa id3-tageja on kätevä muokata. Eli paina biisin kohdalla komento-i. Yhteenveto-sivun alalaidassa on tiedoston nimi.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kokeile iEatBrainz ohjelmaa, se hakee biisien tietoja netin tietopankista. Toimii ihan kohtalaisen hyvin.mun_kero kirjoitti:Eli onglema tämä:
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Joo...tiedän kyllä...luulin että olin jo winampilla muokannut ID3-tagit kuntoon....mutta en näköjään.Maza kirjoitti:Ikävä kyllä taitaa olla pieni iltapuhde id3-tagien kanssa tiedossa. iTuneshan ei ole kadottanut mitään tietoja, kun niitä ei ole ollut ensinkään. Nykyaikainen tietokoneen käyttäjä pitää musatiedostojen tageissa kaiken tarpeellisen tiedon. Tätä tietoa ituneskin käyttää lajitellessaan kappaleet. Eli laita id3-tagit kuntoon. Onneksi on mahdollista valita kaikki saman artistin kappaleet ja muuttaa artisti kenttä kaikista kerralla. Sama pätee tietysti levyn nimeen.mun_kero kirjoitti:Eli onglema tämä:
Sinulla on varmaankin tiedostonimissä kappaleen nimi ja ehkä esittäjä. Sen saa näkyviin iTunesilla samassa ikkunassa, jossa id3-tageja on kätevä muokata. Eli paina biisin kohdalla komento-i. Yhteenveto-sivun alalaidassa on tiedoston nimi.
Ärsyttää vaan se että winamp tajusi kappaleen tiedot, mutta iTunes ei.
Lisäksi nuo "tuntematon artisti"->"track 1" -kappaleet kyllä vähän ahistaa..enhän mie muista kaikkia biisejä, että tietäisin edes mikä artisti on kyseessä. Ja sitten on vielä kaikenlaiset kokoelma levyt, missä on useita eri artisteja....AAAAH!!!!
-
Jos WinAmp on tiennyt näiden kappaleiden nimet, on niiden oltava tiedostonimessä, jonka saat helposti näkyviin. id3-tageissa on toki eri varsioita, kai nekin voivat sekoittaa pakkaa. Mutta kannattaa myös kokeilla mainittua iEatBrainz-ohjelmaa, jos se jotain löytäisi.mun_kero kirjoitti:Lisäksi nuo "tuntematon artisti"->"track 1" -kappaleet kyllä vähän ahistaa..enhän mie muista kaikkia biisejä, että tietäisin edes mikä artisti on kyseessä. Ja sitten on vielä kaikenlaiset kokoelma levyt, missä on useita eri artisteja....AAAAH!!!!
-
Viesti Kirjoittaja JFN »

mun_kero tarvitsee ohjelman, jolla mp3-tiedostojen nimistä voi poimia tiedot id3-tageihin. PC:lle tähän kykeneviä ohjelmia kyllä löytyy, mutta Macille... Versiontrackerista kun haeskelee, niin ainakin Jaikoz Audio Tagger 2.2.2 ja TriTag 0.8 -ohjelmat kertovat moisen toimenpiteen osaavansa.

-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Vaikka ei liitykään niin pakko kommentoida. Meillä mac-käyttäjillä kun on tietokone juuri sitä varten että se hoitaa nuo hommat.JFN kirjoitti:Minä, Mac-PC-sekakäyttäjä, en myöskään ymmärrä Macin tiettyjen ohjelmien logiikkaa siinä, että tiedostonimistä ja hakemistorakenteista viis veisataan, ja että kyllä ne ohjelmat tietävät mitä tiedoistoille tehdä. Mutta se nyt ei liity tähän.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Re:
Toistoa pitää välttää, varsinkin, kun se ei liity asiaan. Mutta silti. Silloin, kun minä olin vielä aloitteleva tietokoneen käyttäjä, kaikkea tietokoneisiin liittyvää kutsuttiin yhdellä termillä: ATK, automaattinen tietojenkäsittely. Siitähän tässä on kyse.Wespa kirjoitti:Vaikka ei liitykään niin pakko kommentoida. Meillä mac-käyttäjillä kun on tietokone juuri sitä varten että se hoitaa nuo hommat.JFN kirjoitti:Minä, Mac-PC-sekakäyttäjä, en myöskään ymmärrä Macin tiettyjen ohjelmien logiikkaa siinä, että tiedostonimistä ja hakemistorakenteista viis veisataan, ja että kyllä ne ohjelmat tietävät mitä tiedoistoille tehdä. Mutta se nyt ei liity tähän.Ei minua kiinnosta tippaakaan missä päin kovalevyäni joku yksittäinen mp3- tai jpeg-tiedosto sijaitsee, jos tarvitsee esim. jollain ohjelmalla muokata niitä niin raahaan vain sen iPhotosta tai iTunesista suoraan siihen muokkaimeen. Niinhän sen pitääkin toimia että tietokone tekee työn ja käyttäjä voi keskittyä käyttämään.
-
Re:
Viesti Kirjoittaja ogc »
Jep jep mutta oma kontrollia on silti hyvä olla, ihan sokeana en menisi luottamaan jokaiseen ohjelmaan. Niiden logiikka ei välttämättä aina vastaa sitä mikä oli itsellä mielessä ja sitten tuleekin poru kun tärkeä kuva on pilalla tai jotain vastaavaa. Itse ainakin haluan tietää missä mitäkin on ja mitä mistäkin tapahtuu jotta todellinen kontrolli pysyy itselläni eikä ohjelmalla.Wespa kirjoitti:Vaikka ei liitykään niin pakko kommentoida. Meillä mac-käyttäjillä kun on tietokone juuri sitä varten että se hoitaa nuo hommat.JFN kirjoitti:Minä, Mac-PC-sekakäyttäjä, en myöskään ymmärrä Macin tiettyjen ohjelmien logiikkaa siinä, että tiedostonimistä ja hakemistorakenteista viis veisataan, ja että kyllä ne ohjelmat tietävät mitä tiedoistoille tehdä. Mutta se nyt ei liity tähän.Ei minua kiinnosta tippaakaan missä päin kovalevyäni joku yksittäinen mp3- tai jpeg-tiedosto sijaitsee, jos tarvitsee esim. jollain ohjelmalla muokata niitä niin raahaan vain sen iPhotosta tai iTunesista suoraan siihen muokkaimeen. Niinhän sen pitääkin toimia että tietokone tekee työn ja käyttäjä voi keskittyä käyttämään.
-
Viesti Kirjoittaja sebaa1 »
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
tee itunesissa uusi älykäs soittolista ( alt pohjassa painat sitä plussaa tai sitte sieltä yläpalkista vaa Arkisto-> uusi älykäs soittolista ja sitten laitat nää siihe:sebaa1 kirjoitti:Miten saan tehtyä sellaisen "25 soitetuinta" listan uusiksi? Poistin vahingos sen vanhan.

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka