iCal + Google-kalenteri = ei tule toimimaan?
-
iCal + Google-kalenteri = ei tule toimimaan?
Viesti Kirjoittaja Khipu »
Mulla on ongelma iCalin ja Googlekalenterin kanssa. Järjestö jossa olen mukana käyttää Googlea, itse käyttäisin miellelläni jotain joka toimii myös ilman nettiä. Tiedän että nämä saa synkattua niin että googleen lisätyt menot ilmestyvät iCaliin. Toisinpäin homma ei toimi - tässä uskossa olen ollut.
Sitten törmäsin gSync-nimiseen jutuun netissä. Tietääkö joku siitä jotain ja onko siitä ilmaista versiota?
Tuolla omppublogissa siitä puhuttiin
http://omppublog.wordpress.com/2008/01/13/gsync/
-
Re: iCal + Google kalenteri = ei tule toimimaan?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
OFFTOPICCIA:
Itsellä toimii tämä.
Monet ovat jopa käyttäneet thunderbirdin(tai harvemmin Mailia) Google calenderin kanssa onnistuneesti.Just copy the iCal URL from Google Calendar's management screen into iCal's "subscribe to" window. iCal creates a new calendar which can be automatically or manually updated, depending on your preference. Admittedly, it's a one-way synchronization, but it still seems like a fine method for pulling your Google Calendar appointments into iCal.
Esim. tässä.
http://www.mattwoodward.com/blog/index. ... DCD704CF37
-
Onko mitään muuta toimivaa kalenteritoimintoa joka toimii googlen kanssa kuin tämä iCal?
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
iCalin kalenterit saa näkyviin Googleen mutta se vaatii aina "uuden" kalenterin tuomista. Vähän hankala systeemi kyllä.Khipu kirjoitti:Tiedän että nämä saa synkattua niin että googleen lisätyt menot ilmestyvät iCaliin. Toisinpäin homma ei toimi - tässä uskossa olen ollut.
Mulla on nimittäin sama homma, yhdistyksellä olis mahdollista käyttää googlen kalenteria mutta omien juttujen synkronointi on sen verran hankalaa että on sitten sen käyttö jäänyt.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Khipu kirjoitti:Äh, ei toimi. Mulla on Tikru toistaiseksi vaan. Toi vempula vaatii leopardin.
Onko mitään muuta toimivaa kalenteritoimintoa joka toimii googlen kanssa kuin tämä iCal?
Eikö muka toimi?Requires Mac OS X 10.4.8 or later and is compatible with OS X 10.5 "Leopard".
-
Viesti Kirjoittaja puakki »
-
Viesti Kirjoittaja mobs »
Jep, toimii kivasti. Parasta tässä on lienee se, että hommat toimivat iCalista Google-kalenteriin ja päinvastoin. Tosin gSync on kanssa kätevä.puakki kirjoitti:Ostin ihan virallisesti Spanning Syncin ja se toimii kuin junan vessa. Kaikki tiedot tallettuvat ja päivittyvät. Suosittelen!
-
Poikakaveri laittoi tuommoisen tällä koneelle ja nyt synkkautuu (tosin vain 15 min välein jos ei paina työpöydällä olevaa "syncNow"kuvaketta.
Toimii tarpeeksi hyvin mun käyttöön
http://gcaldaemon.sourceforge.net/usage13.html#offline
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja haatanen »
Entätäpä nyt kun Google kovasti mainostaa yhteensopivuutta (4.5.2008)? Ennen homma onnistui ihan perinteisellä iCal > vie [työpöydälle kalenteri.ics] ja sitten sen tuominen Googlen kalenteriin. Käytin tätä karvalakkisynkronisointia ennen viikoittain, mutta nyt Google ei ota vastaan Leopardin mukana tullutta uutta iCalin version tiedostomuotoa, tai sitten Googlen puolella on tapahtunut jokin muutos niin kuin luulen. Vastaus Googlelta on joskus tyly "Kalenteri ei ole käytettävissä", joskus taas kalenterin latautuminen alkaa, mutta vimeistään tunnin odottelun jälkeen alkaa riittää.Anniel kirjoitti:iCalin kalenterit saa näkyviin Googleen mutta se vaatii aina "uuden" kalenterin tuomista. Vähän hankala systeemi kyllä.Khipu kirjoitti:Tiedän että nämä saa synkattua niin että googleen lisätyt menot ilmestyvät iCaliin. Toisinpäin homma ei toimi - tässä uskossa olen ollut.
Mulla on nimittäin sama homma, yhdistyksellä olis mahdollista käyttää googlen kalenteria mutta omien juttujen synkronointi on sen verran hankalaa että on sitten sen käyttö jäänyt.
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
Viesti Kirjoittaja sunell »
-
Sorry, ilmaisin asian ylimalkaisesti. Google vain sanoo, ettei iCalin kanssa muka ole ongelmia. Syvemmältä sivuilta löytyy ohjeita muuttaa mahdollisesti yhteensopimatonta tiedoston sisältöä Texturin avulla, mutta siitä ei iCalin kohdalla ole kyse, tarkistin.sunell kirjoitti:Tarkoitatko, että Google nyt mainostaa mahdollisuutta synkronoida kalenteri iCalista käsin? Missä, en löytänyt googlen kalenterisivuilta mitään uutta tietoa tästä asiasta?
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Jos vielä ilmainen olisi niin parempi

-
Viesti Kirjoittaja K-Mikko »
http://www.appleiphoneschool.com/nemussync/
-
Tarkistan vielä epäuskoisena, eikö vieläkään ole löytynyt tapaa ihan yksinkertaisesti viedä iCalin tapahtumia Googlen kalenteriin? Mulla vain jatkuu ja jatkuu sama juttu. iCal > vie [työpöydälle kalenteri.ics] ja sitten googlen puolelle tuomaan, mutta virheilmoitus "kalenteri ei ole käytettävissä". Luulin, että tällainen juttu korjataan päivässä--parissa, mutta ei kun ei.Machist kirjoitti:Mikäs nyt olisi järkevin/toimivin tapa synkronoida kalenterit?
Jos vielä ilmainen olisi niin parempi
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Täällä ei vain vieläkään toimi. Olen käynyt googlen ohjekeskuksessa, lukenut muita tukisivuja jne., mutta sama ongelma jatkuu. Hakusanoilla (ical, ics, import jne.) ilmestyy monia keskusteluja synkronoinnista, mutta ei tästä aivan yksinkertaisesta jutusta. Koska homma on aivan oleellinen, haluan siis yksinkertaisesti ajan tasalla olevat iCalin tiedot googlen kalenteriin, ihmettelen, missä muut ongelman kanssa painivat piilevät. Iskee tunne siitä, että teen jotain väärin, ja vieläpä typerällä tavalla.kermit kirjoitti:Kyllä tuo minulla toimii.
Homma menee siis näin: Olen iCalissa, vien kalenterin ics-tiedostona työpöydälle. Googlen kalenterissa menen "hallitse kalentereita"-osioon, jossa valitsen oman kalenterini. Valitsen tiedoston (työpöydällä oleva "kalenteri.ics), sitten kohdekalenterin [nimelläni oleva kalenteri] ja lopuksi "tuo". Sitten saan virheilmoituksen "kalenteri ei ole nyt käytettävissä, voit kokeilla onneasi ja yrittää myöhemmin tai mennä ohjekeskukseen".
Vanhemmassa versiossa tämä toimi. Nyt minulla on iCal 3.0.3 (jota google ilmoittaa tukevansa). Apukeskus antaa seuraavan vinkin, mutta siitäkään ei tunnu olevan kyse:
Some users importing their calendars from iCal and Entourage have noticed that their ICS file isn't importing properly. If this is the case, open your ICS file in Text Edit and search for the phrase "related=1." If this phrase appears in your file, please remove the entire "TRIGGER" line for every instance and save your changes. Once you've done so, you should be able to import your file correctly.
Texturissa en kuitenkaan löydä mainittua related=1-ilmaisua, ja muutkin asetukset näyttävät olevan kunnossa.
Koska en löydä muuta tukea apu/tukiryhmistä, enkä myöskään löydä ratkaisua tähän ongelmaan googlettamalla, alan jo epäillä, että tämä koskee vain harvoja, tai sitä, että teen itse jonkin typerän virheen. Ei kuitenkaan aavistustakaan, mikä se voisi olla. Alkaa pänniä.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »

Tuolla tavoin kokeilin. Tosin eihän tuo varsinaiseen synkronointiin oikein sovellu koska se on tehtävä aina manuaalisesti.
-
-
Summa summarum:
1) en saanut ratkaisua yksinkertaiseen vientiongelmaan, joka aihuttaa virheilmoituksen "Kalenteri ei ole juuri nyt käytettävissä" Googlessa. Googlen kalenterin FAQissa on neuvoja, jotka eivät ratkaise asiaa.
2) Spanning Sync (25 taalaa/vuosi; 15 päivää ilmainen trial) on loistava, jos on taipumusta kalenteripakkomielteisyyteen. Hoituvat samalla Google, iCal ja siten myös iPod Touch ja kohta iPhone.
-
Viesti Kirjoittaja sunell »
(Jotenkin en aina ihan luota Googlen tekniseen toimivuuteen. En onnistunut synkronoimaan yhteystietoja täällä käydyn keskustelun pohjalta, ja Gmailin ja Mailin IMAP-synkronointikin vaati askartelua. (No, luovuin myös Mailin käyttöyrityksestä ja palasin Thunderbirdiin.))
-
Viesti Kirjoittaja anttti »
* Google calendariin kehitettiin CalDAV-tuki (eli synkkaus toimii teoriassa suoraan välillä iCal <-> gCal, ilman mitään välikikkuloita): http://www.tuaw.com/2008/07/28/caldav-s ... -calendar/
* CalGoo-niminen synkkaustyökalu muuttui ilmaiseksi: http://lifehacker.com/399211/calgoo-goe ... e-calendar
En ole vielä testannut, kumman systeemin ottaisin käyttööni, mutta tarkoitus on ensin koittaa tuota pelkkää ilman-apuohjelmia-synkkausta.
-
Viesti Kirjoittaja AnniV »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka