Moro! Saako safarin rullausnopeutta jostain muutettua?
Käytössä on logitechin VX revoution hiiri ja finderissä ja esim. iTunesissa scrollaus toimii tosi hyvin, niin kuin pitääkin. Safarissa rullaaminen on taas onnettoman hidasta. Sormi meinää väsyä ennen kun on päästy edes sivun loppuun. Yhdellä hiiren "naksautuksella" sivu ei rullaudu edes puolta riviä.
Onko ratkasua olemassa? vai pitääkö siirtyä käyttämään operaa (siinä scrollaus ainkin toimii)
safari + scrollaus
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: safari + scrollaus
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei ole normaalia. Itsellä Logitechin hiirulainen kanssa ja skrollaa kyllä tasan yhtä hyvin safarissa kuin iTunesissakin. Kokeiles muutella hiirulaisen asetuksia suuntaan ja toiseen ja käynnistää vaikka safaria uusiksi siinä välissä.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
mulla toimii taas scrollaus hyvin kaikessa muussa kuin Operassa. Riittää melkein että eden katsoo scrollaus nappia ja sivut menee heti loppuun. Eli hieman liian nopea on Operassa.
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja Esa3 »
Mulla taas toimii Operassa ihan hyvin skrollaus. Noin pari riviä menee yhdellä naksautuksella. Ja hiirenä on Logitechin langaton Bluetooth-rotta. Tosin skrollaa hyvin myös muissakin ohjelmissa, paitsi joskus on ollut Safarissa ongelmaa saada skrollaamaan ollenkaan. Yleensä sivun vaihtaminen on auttanut.nalle76 kirjoitti:mulla toimii taas scrollaus hyvin kaikessa muussa kuin Operassa. Riittää melkein että eden katsoo scrollaus nappia ja sivut menee heti loppuun. Eli hieman liian nopea on Operassa.
-
Viesti Kirjoittaja Saukkola »
Voisko kyse olla niinkin yksinkertaisesta, että Logitechin softassa on safarin kohdalla vaan valittuna safari ja etanaeteneminen? Mulla ainakaan toi yleisasetuskohta ei okeen futaaa. Control Center vai mikä se oli.
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Minullakin on käytössä Logitechin hiirulainen - tosin ilman L:n ajureita - ja scrollaus toimii kaikissa selaimissa juuri sopivalla nopeudella.
Ainoan poikkeuksen scrollauksessa tekee Safari, jossa scrollaus toimii niin pehmeästi ja sulavasti ettei viitsi muita selaimia käyttää muutoin kuin pakon edessä. (Esim. Firefoxin 'smooth scroll' on lähinnä vitsi verrattuna Safarin vastaavaan.)
Ainoan poikkeuksen scrollauksessa tekee Safari, jossa scrollaus toimii niin pehmeästi ja sulavasti ettei viitsi muita selaimia käyttää muutoin kuin pakon edessä. (Esim. Firefoxin 'smooth scroll' on lähinnä vitsi verrattuna Safarin vastaavaan.)
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Mulla kaikki ongelmat poistu kun laiton SteerMouse nimisen ohjelman ja heitin sen lokitekin ohjelman roskiin.
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Jesh! Vihdoin sain hiiren toimimaan tahtoni mukaan, SteerMousella. Kiitsa!Vekkuli kirjoitti:Mulla kaikki ongelmat poistu kun laiton SteerMouse nimisen ohjelman ja heitin sen lokitekin ohjelman roskiin.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka