Aloitin toisen ketjun, mutta kysyinkin vähän liian lajaasti - tässä uusi versio, keskittyen siihen isoon mieltäni askarruttavan kysymykseen:
Eli - olemme (siis minä pakotan avomieheni joka on se varsinainen käyttäjä) migroimassa pois wintoosasta (intel 2.4 Ghz 20" iMac, 4G RAM) ja nyt olisi hakusessa ihan über-hyvät vaihtoehdot mac-puolelta.
1. Sähköposti. Raukka on käyttänyt Outhouse Excuse (vanhojen meilin siirto ei ole ongelma).
Tärkeimmät ominaisuudet jota kaivataan:
- ihmisluettava filumuoto (jos kävisi todella huonosti pitää cat- tms käyttäen pystyä onkimaan meilit)
- HELPPO filtteri-toiminto (kaikki meilit jossa "sitätaitätä" otsikossa heti omaan kansioon)
- useiden posti-tilien tuki (omiin kansioihin, samaan, sekä-että)
- Ei suoltaa väkisin html tai muuta moskaa ulos.
- Pätevä pop-laatikon hallinta (eli voidaan asettaa eri säännöt poistamaiseen/pitämiseen serverillä/ltä eri kansioille, käsin deletoiminen myös toivottavaa - tämä on suurin puute win-Thunderbirdissa minulla tällä hetkellä).
- Joko jonkintyyppinen helpohko arkisto-toiminto, tai yhteensopivuus sposti-arkisto kilkkeeseen.
Suosituksia! Ja kerro mielellään *miksi* joku ohjelma miellyttää (tai ei) - toisen bugi voi olla toisen arvostava ominaisuus...
Sähköpostiohjelmat - auta nirso mac-newbie valitsemaan!
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähköpostiohjelmat - auta nirso mac-newbie valitsemaan!
Viesti Kirjoittaja Aspsusa »
Pahoittelen todennäköisiä kieli(oppi)virheitä kirjoituksissani. Ystävälliset korjaukset tervetulleita!
-
Re: Sähköposti ohjelmat - auta nirso mac-newbie valitsemaan!
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Mihin tuommoista oikeasti tarvitsee kukaan? Käytä applen mailia ja varmuuskopioi mailbox-tiedostot. Sinäänsä hienoa, että tyypit suhtautuu näin pieteetillä tietokoneiden säätämiseen. Itse en säädä juuri mitään. Käytän koneen mukana tulleita ohjelmia ja yritän sopeutua niiden huonoiltakin tuntuviin ominaisuuksiin. Tähän asti strategiani on toiminut suhteellisen hyvin.Aspsusa kirjoitti: ihmisluettava filumuoto (jos kävisi todella huonosti pitää cat- tms käyttäen pystyä onkimaan meilit)
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Aspsusa »
Sen jälkeen kun jotkin onnettomat OE-mailbox pääsi korruptoimaan avokin työkoneella, ja paljon taitavampi mikkisofta-guru kun minä työskenteli kaksi tuntia ja sai pelastettua melkein kaikki (n 5 vuotta) PAITSI viimeiset kuusi kuukautta.p-veli kirjoitti:Mihin tuommoista oikeasti tarvitsee kukaan?Aspsusa kirjoitti: ihmisluettava filumuoto (jos kävisi todella huonosti pitää cat- tms käyttäen pystyä onkimaan meilit)
Sen jälkeen tosin pistettiin back-up systeemit vähän kondikseen (oli backup, mutta vain yksi versio- ja sekin ennen kuin huomattiin korruptio, mutta sen jälkeen kun se oli tapahtunut = worthless).
Jos olisi ollut spostit sellaisessa muodossa josta olisi voinut onkia millä tahansa plain-txt-view, olisi ollut mahdollisuus ihan käsin poimia tärkeimmät jutut siitä (liian) isosta korruptoituneesta filusta.
Eli siksi.
Pahoittelen todennäköisiä kieli(oppi)virheitä kirjoituksissani. Ystävälliset korjaukset tervetulleita!
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kyllä noita os x:n oman mailin viestitiedostoja pystyy plaintekstinä lukemaan, jonkin verran siellä on tauhkaa, mutta viestit ja tärkeimmät headerit ovat täysin luettavia. Mail viestithän ovat erillisissä tiedostoissa, joten mitään valtavaa korruptoituvaa viestimöykkyä ei ole.
/---
ap
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Sähköpostiohjelmat - auta nirso mac-newbie valitsemaan!
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Koska olen tottunut Mikkiksen Entourageen, se on paras! Siinä on nyyssiohjelmakin samassa.
Entistä kivempaa on että se haastaa nyt suomea ja tietysti lukee sen oiko.
Meilitiedostomöhkäleen pyrin kopioimaan säännöllisesti varmuus, joten tarvetta kaivaa hirveästi matskua tekstinä ulos tuskin tulee.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Entistä kivempaa on että se haastaa nyt suomea ja tietysti lukee sen oiko.
Meilitiedostomöhkäleen pyrin kopioimaan säännöllisesti varmuus, joten tarvetta kaivaa hirveästi matskua tekstinä ulos tuskin tulee.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kannatan Thunderbirdiä: suamenkiälinen, osaa lajitella postit, hallitsee monet tilit helpolla. Ja tietenkin nyyssit saa luettua uskomattoman helposti samalla ohjelmalla.
Jos käyttiksenä on OS 10.5 Leopardi, ajantasainen mm. postien varmuuskopionti hoituu käsittämättömän helposti Time Machinella. Ei silloin ole mitään syytä kaihota raakatekstillistä sähköpostiarkistoa.
Jos käyttiksenä on OS 10.5 Leopardi, ajantasainen mm. postien varmuuskopionti hoituu käsittämättömän helposti Time Machinella. Ei silloin ole mitään syytä kaihota raakatekstillistä sähköpostiarkistoa.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Mailissa on viestit ainakin selkotekstinä. Näyttäs muutenkin se Mail tekevän suurimman osan/kaikki noista vaadittavista ominaisuuksista
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Mail on muuten toiminut minulla ihan OK, mutta Leopardin myötä on alkanut kummallinen sekoilu (käytän Leopardin Mailia yhden Imap-postilaatikon hallinnointiin, lisäksi vanhoja posteja on lokaaleissa postilaatikoissa). Tuo jää aika usein jumiin sillä tavalla, että vaikka painelee "Uusi viesti"-nappia, tms, niin mitään ei tapahdu eikä ohjelma suostu myöskään kuolemaan, ja sitten kun Mailin tappaa Force quitilla, niin uudelleenkäynnistyksessä ruudulle tulee kerralla ne kaikki avatut ikkunat. Minusta tuoss on myös aika vaikea tajuta, mitkä postilaatikot ovat palvelimella, mitkä lokaaleja, jne. Lisäksi ssimerkiksi eilen vasen palkki näytti lokaaleja ja palvelimella olevia postilaatikoita aivan sekaisin ja uudelleenkäynnistyksen yhteydessä laatikot järjestyivät taas ihan toisella tavalla. Viimeksi pari päivää sitten kävin asetuksista ruksimassa siten, että tuo ei pitäisi roskaposteja palvelimella, ja tänään asetusten ruksi oli ihan itsestään muuttunut taas sellaiseksi, että roskapostit pidetään palvelimella. Leopardin ekassa versiossa tämä jopa jotenkin hävittimelkein kaikki postini konvertoinnin yhteydessä, niitä ei löytynyt edes levyltä.
Eli minun Mailissani on paljon kummallista sekoilua, olen tosin ihmetellyt, miksi muut eivät ole niin paljoa valittaneet. Ehkä minulla on jotenkin kummallinen konfiguraatio tai jotain tuollaista.
Silloin kun Mail toimii, niin esimerkiksi nopea Spotlight-haku on varsin kiva verrattuna moneen muuhun ohjelmaan.
Eli minun Mailissani on paljon kummallista sekoilua, olen tosin ihmetellyt, miksi muut eivät ole niin paljoa valittaneet. Ehkä minulla on jotenkin kummallinen konfiguraatio tai jotain tuollaista.
Silloin kun Mail toimii, niin esimerkiksi nopea Spotlight-haku on varsin kiva verrattuna moneen muuhun ohjelmaan.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Eipä ole ollut vastaavia tai mitään muitakaan ongelmia mailin kanssa. Tiedä sitten mistä johtuu.Thoth kirjoitti:Mail on muuten toiminut minulla ihan OK, mutta Leopardin myötä on alkanut kummallinen sekoilu (käytän Leopardin Mailia yhden Imap-postilaatikon hallinnointiin, lisäksi vanhoja posteja on lokaaleissa postilaatikoissa). Tuo jää aika usein jumiin sillä tavalla, että vaikka painelee "Uusi viesti"-nappia, tms, niin mitään ei tapahdu eikä ohjelma suostu myöskään kuolemaan, ja sitten kun Mailin tappaa Force quitilla, niin uudelleenkäynnistyksessä ruudulle tulee kerralla ne kaikki avatut ikkunat. Minusta tuoss on myös aika vaikea tajuta, mitkä postilaatikot ovat palvelimella, mitkä lokaaleja, jne. Lisäksi ssimerkiksi eilen vasen palkki näytti lokaaleja ja palvelimella olevia postilaatikoita aivan sekaisin ja uudelleenkäynnistyksen yhteydessä laatikot järjestyivät taas ihan toisella tavalla. Viimeksi pari päivää sitten kävin asetuksista ruksimassa siten, että tuo ei pitäisi roskaposteja palvelimella, ja tänään asetusten ruksi oli ihan itsestään muuttunut taas sellaiseksi, että roskapostit pidetään palvelimella. Leopardin ekassa versiossa tämä jopa jotenkin hävittimelkein kaikki postini konvertoinnin yhteydessä, niitä ei löytynyt edes levyltä.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ai niin, kokeilin taas pitkästä aikaa Leopard Mailin Notes-toimintoa. Kun luon ja tallennan muistiinpanon, niin muistiinpano ilmestyy postilaatikkooni. Kun tuplaklikkaan viestiä uudestaan, niin Mail ei avaakaan mitään ikkunaa. Kun tämän jälkeen sammutan Mailin ja käynnistän sen uudestaan, niin yhtäkkiä postilaatikkoni on täynnä noita muistiinpanojen kopioita, ilmeisesti jokaisesta tuplaklikkauksesta on syntynyt kopio tuonne. Tosin sillä erotuksella, että viestit ovat tyhjiä ja alkuperäinen muistiinpano on hävinnyt jonnekin. Tätä on nyt tapahtunut kolme kertaa peräkkäin, ja onhan tämä hieman rasittavaa, varsinkin kun tarkoituksena on vain kirjoittaa yksi pieni muistiinpano.gramdel kirjoitti:
Eipä ole ollut vastaavia tai mitään muitakaan ongelmia mailin kanssa. Tiedä sitten mistä johtuu.
/---
ap
Ehkä nuo ongelmat johtuvat siitä, että Mail ei välttämättä aina pääse kiinni palvelimeen, tjsp, mutta kyllä sen pitäisi silti hoitaa asia jotenkin armeliaammin.
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Mail.app tai MS Officen Entourage.
Thuderbird ei tue edes OS X:n omaa osoitekirjaa.
Thuderbird ei tue edes OS X:n omaa osoitekirjaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka