Jostain kumman syystä netin selaus on alkanut olla macbookillani todella hidasta vaikka ennen toimi oikein hyvin kotona 1MB langattomassa netissäni... Nyt olen huomannut että Firefox ja Safari molemmat latelevat netti sivuja vanhan kunnon modeemi-ajan nopeudella. Taloudessa on kaksi Macbookkia ja toisessa netti pelaa normaalisti. Olen yrittänyt vika korjauttaa kaikki mahdolliset aloiteslevyllä ja ilman, mutta netin nopeus ei nouse... Myöskän modeemin nollaus ei auttanut vaikkakin kaverin koneen netti alkoi pyöriä entistä nopeammin...
Onko kokemusta "netin hiipumisesta" ja löytyisikö lisää ehdotuksia testata missä tökkii. Voi olla että jokin sisäinen vastaanotin on mennyt Macbookissani rikki, mutta kun huolto maksaa 100€ jo pelkästään että tarkistetaan..
Ainoa ero tietääkseni minun ja kaverini koneessa on että minulla muistia on 512MB ja toisessa 1000MB.
Netti tökkii toisella koneella..?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Netti tökkii toisella koneella..?
Viesti Kirjoittaja clasumikko »
-
Re: Netti tökkii toisella koneella..?
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
No siis. Oletetaan että olet ottanut paikan huomioon ja kokeillut esim ihan modeemin vieressä? Oletko kokeillut muihin langattomiin verkkoihin liittyä? Jos se netti siis edes jotenkuten toimii ni ei kai se airportti siellä sisällä ihan hajalla voi olla.. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja septic »
Ootko kokeillut millään "nopeusmittarilla", että näyttääkö sekin netin todella niin hitaaksi?
esim. http://www.bandwidthplace.com/
-
Sori kun en huomannut tarkentaa...
Eli olen kokeillut kouluni langattomassa netissä ja toimii suht koht hyvin... Kotona vaan alkaa heti tökkimään...
Siirsin koneen aivan modeemin tuntumaan, mutta vauhti ei parantunut. Kaapelin kanssa vauhti on kaverin koneen kanssa sama...
Kokeilin myös septicin linkkiä ja 249.48kilobitsi ,sekä 30.45 per sekond
Kaapelilla nopeudet olivat himpun verran isommat mut ei merkittävästi ja kaverin kone näytti jopa vähän pienempi tehoja...
???
Edelleenkin vaan tökkii ja mitä olen verrannut netti asetuksia niin pitäisi olla aikalailla samat!
Eli olen kokeillut kouluni langattomassa netissä ja toimii suht koht hyvin... Kotona vaan alkaa heti tökkimään...
Siirsin koneen aivan modeemin tuntumaan, mutta vauhti ei parantunut. Kaapelin kanssa vauhti on kaverin koneen kanssa sama...
Kokeilin myös septicin linkkiä ja 249.48kilobitsi ,sekä 30.45 per sekond
Kaapelilla nopeudet olivat himpun verran isommat mut ei merkittävästi ja kaverin kone näytti jopa vähän pienempi tehoja...
???
Edelleenkin vaan tökkii ja mitä olen verrannut netti asetuksia niin pitäisi olla aikalailla samat!
-
Unohduta se yhteys sieltä koneen airportista ja parita yhteys uusiksi, kokeiltu? ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
— mylman
-
Eli edelleen ongelmia ja tuntuu siltä että pahenee vaan... (Esim. pääsy hopeiseen omenaan vei tolkuttoman kauan ja lataaminen muistuttaa WAP yhteyttä kännykällä.)
Olen rebuutannut modeemin, yrittänyt diagnisoida ongelmaa Macin omalla ohjelmalla, sulkea ja käynnistää Airporttia ja tehdä uusia valintoja yhteyden muodostamiseksi, verrata asetuksia kaverin macbookin kanssa.
Alkaa olemaan lievästi sanoen turhautunut olo kun mailien lähetys ja lataus, sekä netin selaus tökkii!
Kiitos vinkeistä tähän asti, mut ikävä kyllä ongelma ei ole helpottunut... Tuntuu siltä kuin koneessa olisi jokin mega filtteri päällä, jonka olen vahingossa onnistunut laittamaan päälle.
En myöskään usko että ongelma johtuu sijainnista sillä ennen tosiaankin toimi erinomaisesti ympäri kämppää kuten kaverin kone nyt.
Oliskohan aika harkita sitä 100€:n huoltoa..?
Olen rebuutannut modeemin, yrittänyt diagnisoida ongelmaa Macin omalla ohjelmalla, sulkea ja käynnistää Airporttia ja tehdä uusia valintoja yhteyden muodostamiseksi, verrata asetuksia kaverin macbookin kanssa.
Alkaa olemaan lievästi sanoen turhautunut olo kun mailien lähetys ja lataus, sekä netin selaus tökkii!

Kiitos vinkeistä tähän asti, mut ikävä kyllä ongelma ei ole helpottunut... Tuntuu siltä kuin koneessa olisi jokin mega filtteri päällä, jonka olen vahingossa onnistunut laittamaan päälle.
En myöskään usko että ongelma johtuu sijainnista sillä ennen tosiaankin toimi erinomaisesti ympäri kämppää kuten kaverin kone nyt.
Oliskohan aika harkita sitä 100€:n huoltoa..?

-
Pakko vielä lisätä kun ihmetyttää..
Eli voiko koneen ohjelmistoon voinut tulla, jokin virhe mikä estää sujuvan netin selailailun ja koneen käytön? Koitin tehdä virhetarkistuksen "Disk utilityllä" ja vielä asennuslevyn kera vika korjauksen. Ei auttanut ja ei löydä virheitä.
Ajattelin siirtyä leopardiin piakkoin, joten ehkä koko ohjelmiston vaihto auttaa.
Jollei siis vielä muita vinkkejä ole saatavilla!
Kiitos
Eli voiko koneen ohjelmistoon voinut tulla, jokin virhe mikä estää sujuvan netin selailailun ja koneen käytön? Koitin tehdä virhetarkistuksen "Disk utilityllä" ja vielä asennuslevyn kera vika korjauksen. Ei auttanut ja ei löydä virheitä.
Ajattelin siirtyä leopardiin piakkoin, joten ehkä koko ohjelmiston vaihto auttaa.
Jollei siis vielä muita vinkkejä ole saatavilla!
Kiitos
-
Paha tuohon on sinänsä mitään sanoa jos kaikki kokeiltu ei ole auttanut ja rautavikoja ei tunnu olevan..
Mutta tiedä sitten auttaako se mitään se huolto jos kerran muualla toimii tavallisesti
Ootko modeemin resetoinu ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)

— mylman
— mylman
-
Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »
Pistäs suosiolla muistia lisää koneeseesi - tuolla myyntipalstalla on myynnissä 2*1 Gb palikoita halvalla.
Allekirjoitukseen ei kuvia!
HÖH! Joo, Joo!
HÖH! Joo, Joo!
-
Modeemin nollasin ja kaverin kone toimi entistä paremmin vaan eipä minun...
Muista tarvii todellakin hankkia lisää, mutta kun vielä vajaa pari viikkoa sitten toimi netti ihan normaalisti.
Olen tehnyt pieniä säätöjä VPN:ään mutta nekin on pääasiallisesti tarkistettu ja identtiset kaverin kanssa... heti kun VPN laittaa päälle tökkii netti totaalisesti ja ei liiku mihinkään.
Täytyy varmaankin jaksaa tehdä muistin kopioiminen ja asentaa uutta softaa sisään jos sitten vaikka toimis. Vaikka Macilla nettiin pääsee tosi yksinkertaisesti, niin tähän ei tunnu löytyvän ratkaisua.
Kiitos vain vinkeistä!
Muista tarvii todellakin hankkia lisää, mutta kun vielä vajaa pari viikkoa sitten toimi netti ihan normaalisti.
Olen tehnyt pieniä säätöjä VPN:ään mutta nekin on pääasiallisesti tarkistettu ja identtiset kaverin kanssa... heti kun VPN laittaa päälle tökkii netti totaalisesti ja ei liiku mihinkään.
Täytyy varmaankin jaksaa tehdä muistin kopioiminen ja asentaa uutta softaa sisään jos sitten vaikka toimis. Vaikka Macilla nettiin pääsee tosi yksinkertaisesti, niin tähän ei tunnu löytyvän ratkaisua.
Kiitos vain vinkeistä!
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
OT: Jos toi saitti on jenkkilässä niin ei kerro sinun liittymäsi nopeutta vaan nopeuden tuohon jenkkilän siteen.septic kirjoitti:Ootko kokeillut millään "nopeusmittarilla", että näyttääkö sekin netin todella niin hitaaksi?
-
OK, edelleen ongelma päällä mutta olen käyttänyt nettiä vähemmän kotona kun en ole saanut aikaseksi pyytää ammattilaisten apua. (onneksi se paras apu löytyy tältä foorumilta). Huomasin juuri että itse lataaminen ei ole kovin hidasta sitten kun se pääsee käyntiin. Koneeni jotenkin vain miettii kovin kauan mitä aikoo tehdä seuravaksi. jotenkin tuntuu että ongelma alkaa aina kun jollain tavalla olen kotoa yhteydessä nettiin. kaikki ohjelmat alkavat tämän jälkeen tökkimään nopeudessa ja koneen lämpötila nousee polttavaksi...
Voiko tällainen ongelma johtua puhtaasti softasta, joka jotenkin on vahingoittunut käytön aikana..?
Jos ei muuta niin ilmoittelen sitten kun saan uudempaa käyttistä hankittua, jos se vaikka sattuisi toimimaan paremmin.
Voiko tällainen ongelma johtua puhtaasti softasta, joka jotenkin on vahingoittunut käytön aikana..?
Jos ei muuta niin ilmoittelen sitten kun saan uudempaa käyttistä hankittua, jos se vaikka sattuisi toimimaan paremmin.
-
Kyllähän se vähän ohjelmistovialtakin voisi haiskahtaaclasumikko kirjoitti:OK, edelleen ongelma päällä mutta olen käyttänyt nettiä vähemmän kotona kun en ole saanut aikaseksi pyytää ammattilaisten apua. (onneksi se paras apu löytyy tältä foorumilta). Huomasin juuri että itse lataaminen ei ole kovin hidasta sitten kun se pääsee käyntiin. Koneeni jotenkin vain miettii kovin kauan mitä aikoo tehdä seuravaksi. jotenkin tuntuu että ongelma alkaa aina kun jollain tavalla olen kotoa yhteydessä nettiin. kaikki ohjelmat alkavat tämän jälkeen tökkimään nopeudessa ja koneen lämpötila nousee polttavaksi...
— mylman
— mylman
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka