Onkos kellään samaa ongelmaa alkanut ilmenemään liiankin useasti? lähestulokoon kerran päivässä firefox "jäätyy" kokonaan, eli ei enää lataa uusia sivuja, näyttää alalaidassa että "valmis" vaikka klikkaisit mitä linkkiä. Joillakin sivuilla "häviää" myös CSS tyylitiedosto kun tämä tapahtuu. Eli sivulla lukee vain tekstit sinisellä. Ongelma on alkanut ilmenemään kasvavissa määrin tämän vuoden puolella minusta. Oon asentanu selaimen myös uudestaan, mutta ei auttanut.
Onkohan asiaan mitään korjausta olemassa vai pitäiskö vaihtaa selainta? Luulin Mozillaa hyväksi. Tähän saakka.
Googletin ongelmaa, mutta ei oikein löytynyt apuja/korjausta. "Firefox Hanging"stä löytyi jotain juttua firefox sivuilta mutta varsinaisesti ei ollut ainakaan apua ( tai) sitten en vain ymmärtänyt kun neuvottiin tarkastamaan jotain oletusasetuksia ja ohjeet kun olivat eng-kieliseen selaimeen niin en löytänyt mistään valikkojen alta mitään samantyylistä "proxy" juttua mistä siellä puhuttiin.
Mut omituinen vika on, ei pelkästään ole tapahtunut omalla koneella vaan 2 muullakin. Eli 2 Macilla ja yhdellä PC:llä.
Ohjelma ei myöskää vastaa millään lailla omppu + Q yhditelmään eikä lopeta jos Dockista otan hiirellä "lopeta". Se täytyy lopettaa "pakota lopetttamaan" valikon kautta, vaikkei näykkään olevan "ohjelma ei vastaa" -tilassa.
Firefox jäätyy lähes kerran päivässä, anyone?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Firefox jäätyy lähes kerran päivässä, anyone?
Viesti Kirjoittaja drifter »
-
Re: Firefox jäätyy lähes kerran päivässä, anyone?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Macissa ohjelman uudelleen asennus on yleensä aivan turhaa (mikäli ohjelma on vain yksi .app-tiedosto, joka on asennettu raahaamalla Ohjelmat-kansioonä).
Eli poistapa Firefoxin asetustiedosto.
/Users/kayttajatunnus/Library/Preferences/org.mozilla.firefox.plist
Jos tuolla ei lähde, niin sitten voisi jotain cacheja tyhjennellä seuraavaksi.
Eli poistapa Firefoxin asetustiedosto.
/Users/kayttajatunnus/Library/Preferences/org.mozilla.firefox.plist
Jos tuolla ei lähde, niin sitten voisi jotain cacheja tyhjennellä seuraavaksi.
-
Viesti Kirjoittaja ffwd »
juu. samaa ongelmaa, kahdella eri macilla. toisin kuin sulla, mulla dockista onnistuu sammuttaminen. firefox 3:n myötä ei ole tainnut tulla kun kerran tämä ongelma vastaan, 2:sta sai käynnistellä uudelleen usean kerran päivässä. tästä syystä ite taivuinkin jo käyttämään tätä beta versiota.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Mulla ihan viimeviikkoina on alkanut jäätymään tuo silleen että on pakotettava lopettamaan pari kertaa päivässä. Mitään päivityksiä en ole asentanut, joten oudoksuttaa tämä kyllä... ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
onko add-oneja käytössä?
-
-
Viesti Kirjoittaja drifter »
joo näin oli mullakin aluks, että dockista sammui, mut nyt ei sammu enää sieltäkään. kovin outo ongelma. Ja tollein pitkällä juoksulla aika raivostuttava.ffwd kirjoitti:juu. samaa ongelmaa, kahdella eri macilla. toisin kuin sulla, mulla dockista onnistuu sammuttaminen. firefox 3:n myötä ei ole tainnut tulla kun kerran tämä ongelma vastaan, 2:sta sai käynnistellä uudelleen usean kerran päivässä. tästä syystä ite taivuinkin jo käyttämään tätä beta versiota.
Poistin tuon TheKrakenin ehdottaman tiedoston, pitää tsekata et auttaako ja raportoida vaikka sitten asiasta.
jos ei niin ehkä siirtynen myös testailemaan 3 betaa.
-
Viesti Kirjoittaja Fiend »
Mulla tekee FF2 samaa. Tämä tosin tutkimisen jälkeen johtuu ilmeisesti yhdestä nettisivusta, joka käyttää vahvasti flashia ja javaa. Sivusto tosin on huonosti tehty muutenkin. Aina on auttanut se, että sammutan FF:n ja pistän uudelleen päälle. Asiaan on tietenkin auttanut myös Safarin käyttö, joka toimii huomattavasti nopeammin ko sivulla.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Minulla oli vastaavaa ongelmaa. Ei tietääkseni liittynyt mihinkään sivustoon ja lopuksi jäätyi ja kaatui Dock, ei saanut edes virheilmoa lähetettyä. Viime viikolla tarkistin levyn, korjailin oikeudet Levytyökalulla kahteen otteeseen ja nyt ei ole ongelmaa ollut sen jälkeen (koputan puuta). Korjattavaa kyllä löytyi mutta mitään asetustiedostoja en ole poistanut. Pitää seurailla.
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja Alec »
Minulla oli Windowsin puolella samantyyppinen ongelma. Firefox lakkasi lataamasta nettisivuja muutaman minuutin käytön jälkeen (ei kuitenkaan jumittunut niin, että olisi pitänyt väkisin tappaa). Ohjelman uudelleenkäynnistys auttoi aina vähäksi aikaa.
Laitoin allaolevaan Muro-ketjuun ohjeen ongelman ratkaisemiseksi. Ehkä jotenkin soveltamalla onnistuisi myös Macille (en ole tällä hetkellä itse Mac-käyttäjä, luuhailen täällä ihan vaan mielenkiinnosta). Macissä ei käytetä uninstaller-ohjelmaa, mutta ehkä profiilin poistoa käsin voisi kokeilla. Tosin kokeilin sitä itse Windowsissa, eikä se auttanut. Mutta varmaan en vaan osannut. Tuo uninstaller-ohjelma poistaa kaikki profiilin rippeet.
---
1) Poista Firefox (kaikki versiot jos on monia käytössä).
2) Asenna 3b4.
3) Poista 3b4 niin, että uninstall-ohjelmassa laitat ruksin kohtaan Remove my Firefox personal data and customizations.
3) Asenna 3b4 uudestaan.
HUOM! Kohta 3 siis poistaa kaikki omat säädöt, sivuhistorian, kirjanmerkit ym.!
----
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t528149
Laitoin allaolevaan Muro-ketjuun ohjeen ongelman ratkaisemiseksi. Ehkä jotenkin soveltamalla onnistuisi myös Macille (en ole tällä hetkellä itse Mac-käyttäjä, luuhailen täällä ihan vaan mielenkiinnosta). Macissä ei käytetä uninstaller-ohjelmaa, mutta ehkä profiilin poistoa käsin voisi kokeilla. Tosin kokeilin sitä itse Windowsissa, eikä se auttanut. Mutta varmaan en vaan osannut. Tuo uninstaller-ohjelma poistaa kaikki profiilin rippeet.
---
1) Poista Firefox (kaikki versiot jos on monia käytössä).
2) Asenna 3b4.
3) Poista 3b4 niin, että uninstall-ohjelmassa laitat ruksin kohtaan Remove my Firefox personal data and customizations.
3) Asenna 3b4 uudestaan.
HUOM! Kohta 3 siis poistaa kaikki omat säädöt, sivuhistorian, kirjanmerkit ym.!
----
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t528149
-
miltäs vaikuttaa?drifter kirjoitti:Poistin tuon TheKrakenin ehdottaman tiedoston, pitää tsekata et auttaako ja raportoida vaikka sitten asiasta.
jos ei niin ehkä siirtynen myös testailemaan 3 betaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka