Ongelma thunderbirdin merkistöjen kanssa. Eli näyttäisi että olen saanut lähetyspuolen merkistön oikeaksi: Asetukset/viestin näyttö/Muotoilu/kirjasinlajit - lähetys: pohjoismaalainen ISO-8859-10
Mikä kuuluisi olla tuossa vastaanotto puolella? Nyt on: länsimainen ISO-8859-10
Tuntuu nuo eri tahojen viestit näyttävän sotkuisilta ajoittain ää- ja ööö:n osalta.
Lisäksi hämää että noita merkistöjä voi myös tuolta Thunderbirdin valikosta valita: Näytä/merkistökoodaus... Siellä on aika laajat vaihtoehdot lisäksi.
Tietty olen saanut jo ohjeita että imail on hyvä ohjelma jne... mutta kun olen juuri siirtynyt tuolta micci -puolelta niin olisi tutumpaa näin.
Thunder on ylivoimaisesti kätevämpi käyttää verrattuna miccisoftiin.
Thunderbird - mac
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Thunderbird - mac
Viesti Kirjoittaja Weelio »
MacBook 2,5 GHz Intel Core i5 8 Gt 1600 MHz DDR3 / OS X 10.8.2
Nokia N9
Nokia N9
-
Re: Thunderbird - mac
Viesti Kirjoittaja Sibelius »
Pidät kaikki kohdat Länsimaisena ni sillon pitäs olla ok...se on se "perus setti" meille Suomessa.
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it."
-
Vai heitettiin tänne ohjelma puolelle. No, sama tuo. Minusta merkistökoodaus täytyis olla tuo pohjoismaalainen.Sibelius kirjoitti:Pidät kaikki kohdat Länsimaisena ni sillon pitäs olla ok...se on se "perus setti" meille Suomessa.
Syynä nuo äät ja ööt. Nytkin kun lähetin viestin niin oma nimeni näkyi lähettäjä kentässä ä-kirjain yhdistelmänä Sä Ja tuossa S-kirjaimen päällä vielä joku väkänen.
Siis tuolla asetuksissa merkistö on länsimaalainen. Koodaukset voi valita monenlaisiksi.
Nimi muuttuu oikein kun valitsen pohjoismaalaisen koodauksen päälle, näytä-valikosta.
Eli onko täällä liikaa säädettävyyttä mac-puolella. En muista mikki-puolella noita muutelleeni asennuksen jälkeen.
Nokia N9
Nokia N9
-
Viesti Kirjoittaja Sibelius »
Niin no siis eh, mulla itel on TB:ssä kaikki länsimaisena ja toimii ku junan vessa. Ja eikö TB:n asetukset oo samanlaiset Macissä ja Puuceessa? En oo varma mutta ite kun siirryin takas Maciin PC:stä niin Thunderbirdin käyttö (eikä käyttäytyminen) muuttuneet mitenkään.
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it."
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Minäkin pidän TB:ssä sähköpostitilien asetukset joko Länsimaisena 8859-1 tai Unicodena UTF-8. Kaikki toimii ongelmitta.
-
No nyt sain pelaamaan!
Ongelma tuntuu olleen tuossa ekassa asennuksessa maciin. Eli tein sen jotenkin väärin ja siksi se ei asentunut oikein merkistöjen osalta. Aikani säädettyä ja jopa uudelleen asennettua ohjelman totesin ettei mikään muutu.
Sain tuon Thunderin lopulta pelaamaan itselle oikein mutta sen lähettämät viestit tökki. Myös kännykän (nokian) sähköpostiviestit näkyi minulle oudon sekavilta edelleen ääkkösten osalta. Yleensä otsikot ja lähettäjän nimet meni mössöksi minun viesteistä muille, joten jotkut tutut (ohjelmistot heillä) heitti vahingossa minun viestit roskapostiksi. Tästä kimpaantuneena tartuin tosissani asiaan uudelleen.
Selaillen foorumeita törmäsin jonkun vastaaviin ongelmiin jostain toisesta ohjelmasta ja siellä ehdotettiin appdelete -ohjelmaa vanhan version poistoon ja sen jälkeen uudelleen asennusta.
Tuon tehtyäni ja poistamalla Thunderin kokonaan, kaikkineen kirjastoineen pois, sekä uudelleen asennus, toi merkistöt oikeiksi.
Asensin tuon thunderin tosiaan lähes ekalla käynnistys kerralla ja silloin oli paljon toimintaa päällä. Mac päivitteli itseään jne... Muutenkin asennus oli "hieman" haparoiva kun tuo noudatti aivan eri ajatusmaailmaa mihin olin tottunut. Eject -nappula asennuksen yhteydessä ei tuolloin avautunut...
Ongelma tuntuu olleen tuossa ekassa asennuksessa maciin. Eli tein sen jotenkin väärin ja siksi se ei asentunut oikein merkistöjen osalta. Aikani säädettyä ja jopa uudelleen asennettua ohjelman totesin ettei mikään muutu.
Sain tuon Thunderin lopulta pelaamaan itselle oikein mutta sen lähettämät viestit tökki. Myös kännykän (nokian) sähköpostiviestit näkyi minulle oudon sekavilta edelleen ääkkösten osalta. Yleensä otsikot ja lähettäjän nimet meni mössöksi minun viesteistä muille, joten jotkut tutut (ohjelmistot heillä) heitti vahingossa minun viestit roskapostiksi. Tästä kimpaantuneena tartuin tosissani asiaan uudelleen.
Selaillen foorumeita törmäsin jonkun vastaaviin ongelmiin jostain toisesta ohjelmasta ja siellä ehdotettiin appdelete -ohjelmaa vanhan version poistoon ja sen jälkeen uudelleen asennusta.
Tuon tehtyäni ja poistamalla Thunderin kokonaan, kaikkineen kirjastoineen pois, sekä uudelleen asennus, toi merkistöt oikeiksi.
Asensin tuon thunderin tosiaan lähes ekalla käynnistys kerralla ja silloin oli paljon toimintaa päällä. Mac päivitteli itseään jne... Muutenkin asennus oli "hieman" haparoiva kun tuo noudatti aivan eri ajatusmaailmaa mihin olin tottunut. Eject -nappula asennuksen yhteydessä ei tuolloin avautunut...
Nokia N9
Nokia N9
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka