Heips!
MIKSI? Kun siirrän kamerani muistikortilta kuvia iPhotoon, otan muistikortin pois ja koitan katsella kuviani,ne näkyvät vain esikatselukuvina, ja kun yritän laittaa ne koko näytön kuviksi, tulee ilmoitus: "Kohteen DSC.0123.jpg taltiota ei löydy. Syötä levy tai muodosta yhteys palvelintaltioon ja odota, että se tulee näkyviin työpöydälle ja yritä uudeleen." Joskus ohjelma saattaa näyttää muutaman kuvan ok, mutta osaa ei... Ja joskus se toimii, kuten pitääkin.
Löytyiskö neuvoja, mitäköhän sählään siirron kans?? Tackar!
Ongelmia kuvien siirtämisessä iPhotoon...
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ongelmia kuvien siirtämisessä iPhotoon...
Viesti Kirjoittaja H_P »
-
Re: Ongelmia kuvien siirtämisessä iPhotoon...
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Onkos siinä iphotossa jotain sellasia tuontiasetuksia niinku lightroomissa tai aperturessa? Oisko vika jossain tollasissa asetuksissa?
-
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Katsopa iphoton asetuksista, lisäasetukset onko rasti ruudussa import --> copy items to iphoto library.H_P kirjoitti:Heips!
MIKSI? Kun siirrän kamerani muistikortilta kuvia iPhotoon, otan muistikortin pois ja koitan katsella kuviani,ne näkyvät vain esikatselukuvina, ja kun yritän laittaa ne koko näytön kuviksi, tulee ilmoitus: "Kohteen DSC.0123.jpg taltiota ei löydy. Syötä levy tai muodosta yhteys palvelintaltioon ja odota, että se tulee näkyviin työpöydälle ja yritä uudeleen." Joskus ohjelma saattaa näyttää muutaman kuvan ok, mutta osaa ei... Ja joskus se toimii, kuten pitääkin.
Löytyiskö neuvoja, mitäköhän sählään siirron kans?? Tackar!
Itsellä rasti tuossa ruudussa on ja kuvien tuonti onnistuu oikein. Kokeiltu sekä iphoto 06 ja 08 versioissa.
Janne
-
Viesti Kirjoittaja H_P »
Jep! Tuo kyseinen rasti tosian uupui ja nyt näyttäisi toimivan. Kiitti!
Olisi vielä toinen juttu kans: miten saisin poltettua CD:lle vain muutaman tietyn kansion kuvia. Kokeilin iPhotosta suoraan "polta"-komentoa, mutta se näyttäisi polttavan hieman monimutkaisesti Data, Modified ja Originals kansiot kaikkineen kuvineen ko. kansioista, kun haluaisin vaan ne kuvat jotka olen valinnut, muokannut ja lisännyt kansioihin... ?
Olisi vielä toinen juttu kans: miten saisin poltettua CD:lle vain muutaman tietyn kansion kuvia. Kokeilin iPhotosta suoraan "polta"-komentoa, mutta se näyttäisi polttavan hieman monimutkaisesti Data, Modified ja Originals kansiot kaikkineen kuvineen ko. kansioista, kun haluaisin vaan ne kuvat jotka olen valinnut, muokannut ja lisännyt kansioihin... ?
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kun poltat tuolla tavalla, tekee iPhoto CD:lle täydellisen kuvakirjaston esikatselukuvineen. Eli varmuuskopion. Tee työpöydälle tyhjä kansio, johon raahaat haluamasi kuvat. Polta sitten tämä ihan normaalisti Finderillä.H_P kirjoitti:Olisi vielä toinen juttu kans: miten saisin poltettua CD:lle vain muutaman tietyn kansion kuvia. Kokeilin iPhotosta suoraan "polta"-komentoa, mutta se näyttäisi polttavan hieman monimutkaisesti Data, Modified ja Originals kansiot kaikkineen kuvineen ko. kansioista, kun haluaisin vaan ne kuvat jotka olen valinnut, muokannut ja lisännyt kansioihin... ?
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Täydellistä se ei tee, ei ainakaan tämä minun versioni. Applelta kun kysäisin niin sanoivat myös ettei tuota tapaa suositella koska se on rikki jos kaikkia kirjaston ominaisuuksia hyödyntää. Käytössä iPhoto 6.0.6. Minä lähdin kyselemään kun huomasin että sekoitti/hukkasi keywordit.Maza kirjoitti:Kun poltat tuolla tavalla, tekee iPhoto CD:lle täydellisen kuvakirjaston esikatselukuvineen. Eli varmuuskopion. Tee työpöydälle tyhjä kansio, johon raahaat haluamasi kuvat. Polta sitten tämä ihan normaalisti Finderillä.H_P kirjoitti:Olisi vielä toinen juttu kans: miten saisin poltettua CD:lle vain muutaman tietyn kansion kuvia. Kokeilin iPhotosta suoraan "polta"-komentoa, mutta se näyttäisi polttavan hieman monimutkaisesti Data, Modified ja Originals kansiot kaikkineen kuvineen ko. kansioista, kun haluaisin vaan ne kuvat jotka olen valinnut, muokannut ja lisännyt kansioihin... ?
-
Viesti Kirjoittaja Dippidee »
Moro!
Mulla on sama ongelma eikä ongelma poistu vaikka laittaa ruksin siihen että kuvat kopioidaan iphoto kansioon. Ihan sama miten kuvia koittaa tuoda niin jossain vaiheessa herjaa että taltiota ei löydy. Ei auttanut uusin päivityskään.
Mulla on sama ongelma eikä ongelma poistu vaikka laittaa ruksin siihen että kuvat kopioidaan iphoto kansioon. Ihan sama miten kuvia koittaa tuoda niin jossain vaiheessa herjaa että taltiota ei löydy. Ei auttanut uusin päivityskään.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Mulla on iPhoto 6.0.6.:lla noin kymmenen kirjastoa ja ikinä mitään ongelmia ja samaten ruksi päällä että kopioidaan iPhoton kirjastoon.Dippidee kirjoitti:Moro!
-
Viesti Kirjoittaja ripple »
miksiköhän kuvien siirto on alkanut hankaloitua kortinlukijasta iphotoon - kun laitan lukijan kiinni koneeseen, niin se lataa pikkukuvat ja sitte klikkaan kuvien tuonnin, niin ilmestyy ikoni, jossa sanotaan - Kohteen "IMG 09xx.jpeg" taltiota ei löydy. Syötä levy tai muodosta yhteys palvelutaltioon ja odota, että se tulee näkyviin työpöydälle, ja yritä uudelleen. - vaihtoehtona sitte "kumoa", "etsi valokuva..." tai "ok"
kuvat saa kyllä kirjastoon klikkaamalla joka kuvan kohdalla "kumoa" ruutua - joskus se kyllä tuo muutaman tai jopa muutaman kymmentä kuvaa välistä ok, mutta sitten taas klikkaillaan - on aika ikävä ladata 500 kuvaa kerralla näin
ongelma alkoi aikoja sitten, että joutui vain muutaman kerran klikkaamaan kortin tyhjennyksen aikana ja se on nyt pahentunut, että jollakin rungolla joutuu jopa kaikki kuvat kumoamaan - siis tarkennuksena, että on 3 samanmerrkkistä, mutta eri mallista runkoa kuvauskäytössä, ja joiden kuvalaskureille ei ole tehty muutoksia
ylläoleva neuvo ruksin lisäämiseksi tuo kirjastoon ei tunnu auttavan - siinä ei ollut ruksia
os x on 10.5.7 ja iphoto on 7.1.5 (378)
mulla on kuvia ulkoisilla kiintolevyillä, joita käytän harvemmin
kuvat saa kyllä kirjastoon klikkaamalla joka kuvan kohdalla "kumoa" ruutua - joskus se kyllä tuo muutaman tai jopa muutaman kymmentä kuvaa välistä ok, mutta sitten taas klikkaillaan - on aika ikävä ladata 500 kuvaa kerralla näin
ongelma alkoi aikoja sitten, että joutui vain muutaman kerran klikkaamaan kortin tyhjennyksen aikana ja se on nyt pahentunut, että jollakin rungolla joutuu jopa kaikki kuvat kumoamaan - siis tarkennuksena, että on 3 samanmerrkkistä, mutta eri mallista runkoa kuvauskäytössä, ja joiden kuvalaskureille ei ole tehty muutoksia
ylläoleva neuvo ruksin lisäämiseksi tuo kirjastoon ei tunnu auttavan - siinä ei ollut ruksia
os x on 10.5.7 ja iphoto on 7.1.5 (378)
mulla on kuvia ulkoisilla kiintolevyillä, joita käytän harvemmin
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka