iTunes PC:ltä macille?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes PC:ltä macille?
Viesti Kirjoittaja jvk »
Vaihdoin PC:stä maciin ja muuten asiat ovat sujuneet ongelmitta mutta: minulla oli PC:llä iTunes jonka kopioin ensin ulkoiselle kovalevylle ja sieltä macilleni. Tässä yhteydessä valtaosa kappaleista hävisi ja jäljelle jäivät pääosin vain kokonaisina iTunesiin siirtämäni albumit sekä jokunen netistä ladattu irtobiisi. Mistä tämä voi johtua ja miten tilanteen saisi korjattua?
-
Re: iTunes PC:ltä macille?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse ohjelman kopioimalla ei tietenkään siirry mitään, vaan itse iTunesin kirjasto pitää siirtää. Sen tarkemmin en tuosta hommasta tiedä, kun en ole koskaan joutunut tekemään. Joku switcheri saa tulla sen neuvomaan. ![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Olen vain siirtänyt iTunes Music kansion Puuceestä Maccin tai päinvastoin ja hyvin pelittää (sama iTunes versio)
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ilmaisesti iTunesin kirjasto ei ole ollut yhtenäinen vaan osa biiseistä on ollut muualla kuin iTunesin kirjastokansiossa. Eli sinun pitää hoitaa kopiointi uusiksi (tyhjennä kirjasto Macilta ennen kuin aloitat eli kaikki biisit roskiin):
1. Ensin PC:llä iTunes auki ja valikosta File > Library > Consolidate library (Tiedosto > Kirjasto > Yhdistä kirjasto). Tämä kopioi kaikki kirjaston kappaleet siihen kansioon mikä iTunesin kirjastoksi on määritetty.
2. Kopioi PC-kirjaston sisältö (esim. ...\My Music\iTunes) Macille kansioon ~/Music/iTunes - siellä on kansio iTunes Music sekä läjä irtotiedostoja. Kaikki. Jos olet vaihtanut kansiot niin tietänet itse mitä kopioida. Mikäli musiikkikansio on siis eri paikassa niin joudut kopioimaan ERIKSEEN musiikit ja kirjastotiedostot. Kirjastotiedostot ovat esimerkin mukaisissa kansioissa AINA ja ne on PAKKO kopioida esimerkkien mukaisesti tai homma ei toimi. Itse musiikkitiedostot voi sijaita eri paikassa (vaikka D:\Musat) joten jos olet vaihtanut paikkaa niin kopioi mainitsemani jutut sekä lisäksi itse musiikit. Helpoimmalla pääsee kun pitää ne saman katon alla.
3. Avaa äsken kopioimistasi tiedostoista ~/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml vaikka TextEditillä (ota ensin varmuuskopio, jos jotain menee pieleen niin olet pulassa ilman backuppia). Katso alkupäästä kirjaston tiedostopolku kohdasta <key>Music Folder</key> (esim. file://localhost/C:/My%20Documents/My%20Music/iTunes/iTunes%20Music/) ja kopioi mitä on <string> ja </string> välissä. Sinun pitää siis muuttaa polku täsmäämään Macin polkua, helpoiten tämä käy TextEditin Find and replace -toiminnolla. Kirjoita etsittäväksi rimpsuksi (esimerkin perusteella) C:/My%20Documents/My%20Music/iTunes%20Music, korvaavaksi tekstiksi Users/omakäyttäjänimi/Music/iTunes/iTunes%20Music ja painat Replace all jolloin lopputulos on muotoa file://localhost/Users/omakäyttäjänimi/Music/iTunes/iTunes%20Music/. Niinikään tämä pitäisi päivittyä samalla jokaisen biisin kohdalle. Polut ovat tietysti riippuvaisia vähintään siitä mikä on käyttäjänimesi mutta nuo ovat oletuspolkuja ja pitäisivät pitää paikkansa jos et ole muuttanut mitään.
Kun tuon tekee huolella niin PC:n kirjasto pitäisi näkyä Macilla täydellisenä statistiikkoineen sun muineen.
1. Ensin PC:llä iTunes auki ja valikosta File > Library > Consolidate library (Tiedosto > Kirjasto > Yhdistä kirjasto). Tämä kopioi kaikki kirjaston kappaleet siihen kansioon mikä iTunesin kirjastoksi on määritetty.
2. Kopioi PC-kirjaston sisältö (esim. ...\My Music\iTunes) Macille kansioon ~/Music/iTunes - siellä on kansio iTunes Music sekä läjä irtotiedostoja. Kaikki. Jos olet vaihtanut kansiot niin tietänet itse mitä kopioida. Mikäli musiikkikansio on siis eri paikassa niin joudut kopioimaan ERIKSEEN musiikit ja kirjastotiedostot. Kirjastotiedostot ovat esimerkin mukaisissa kansioissa AINA ja ne on PAKKO kopioida esimerkkien mukaisesti tai homma ei toimi. Itse musiikkitiedostot voi sijaita eri paikassa (vaikka D:\Musat) joten jos olet vaihtanut paikkaa niin kopioi mainitsemani jutut sekä lisäksi itse musiikit. Helpoimmalla pääsee kun pitää ne saman katon alla.
3. Avaa äsken kopioimistasi tiedostoista ~/Music/iTunes/iTunes Music Library.xml vaikka TextEditillä (ota ensin varmuuskopio, jos jotain menee pieleen niin olet pulassa ilman backuppia). Katso alkupäästä kirjaston tiedostopolku kohdasta <key>Music Folder</key> (esim. file://localhost/C:/My%20Documents/My%20Music/iTunes/iTunes%20Music/) ja kopioi mitä on <string> ja </string> välissä. Sinun pitää siis muuttaa polku täsmäämään Macin polkua, helpoiten tämä käy TextEditin Find and replace -toiminnolla. Kirjoita etsittäväksi rimpsuksi (esimerkin perusteella) C:/My%20Documents/My%20Music/iTunes%20Music, korvaavaksi tekstiksi Users/omakäyttäjänimi/Music/iTunes/iTunes%20Music ja painat Replace all jolloin lopputulos on muotoa file://localhost/Users/omakäyttäjänimi/Music/iTunes/iTunes%20Music/. Niinikään tämä pitäisi päivittyä samalla jokaisen biisin kohdalle. Polut ovat tietysti riippuvaisia vähintään siitä mikä on käyttäjänimesi mutta nuo ovat oletuspolkuja ja pitäisivät pitää paikkansa jos et ole muuttanut mitään.
Kun tuon tekee huolella niin PC:n kirjasto pitäisi näkyä Macilla täydellisenä statistiikkoineen sun muineen.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka