Kyselin jo tuolla laitteisto puolella tätä, mutta vissiin oli vähän huono kysymyksen asettelu kun ei vastauksia tule. Eli Time Machine ei suostu varmuuskopioimaan uudelle Capsulelle millään. Aina kun yritän vaihtaa kohdelevyksi Capsulen niin Machine herjaa että kohdelevyä ei voida avata. Muuten kyllä saan Capsuleen hyvin yhteyden ja pystyn siirtelemään tiedostoja miten päin vaan. Olen kokeillut liittää Capsuleen ulkoisen kovon. Sekin toimii ja muutenkin kaikki pelittää niin kuin pitää mutta varmuuskopiointi ei ota alkaakseen millään.
Mikä neuvoksi?
Time Machine ei pelitä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Machine ei pelitä
Viesti Kirjoittaja tamppi »
-
Re: Time Machine ei pelitä
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Onkos Capsulea resetoitu? Onko uusin firmis?
-
Pariin kertaankin olen tehdasasetukset palauttanut ja on Airportin kautta päivityksiä ladannut. Ilmeisesti uusin Firmiskin sinne on asentunut.TheKraken kirjoitti:Onkos Capsulea resetoitu? Onko uusin firmis?
Aloitin huipulta ja raivasin itse tieni pohjalle.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja konetta on varmaankin myös buutattu? Ihan nyt vaan varmuuden vuoksi nämä sulkee ensin pois, ennen kuin alkaa järeämpi keinoja miettimään 

-
Jeps konetta ja Capsulea on buuttailtu moneen kertaan, ittenikin kerinnyt siinä välissä buuttaamaan muutaman kerran.TheKraken kirjoitti:Ja konetta on varmaankin myös buutattu? Ihan nyt vaan varmuuden vuoksi nämä sulkee ensin pois, ennen kuin alkaa järeämpi keinoja miettimään
Äsken vielä kerran kokeilin Capsulesta töpseli irti ja vartin päästä vasta laitoin kiinni. Sama juttu. Langaton verkko pelaa ja tiedostoja voi siirrellä, mut Machine vaan herjaa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tota, missä formaatissa se TimeCapsulen levy on?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Onko itse Time Machine 'buutattu' myös? Onko ylipäätään on-asennossa? Minkäs värisenä se kapsyyli näkyy koneella? Ei kyllä ole vielä suoraan aikakapsyylistä kokemusta, mutta Time Machinen backup -käyttöön omiman levyn pitäisi näkyä koneessa/työpöydällä vihreänä, jossa on vielä tuo Time Machinen logo.tamppi kirjoitti:Jeps konetta ja Capsulea on buuttailtu moneen kertaan, ittenikin kerinnyt siinä välissä buuttaamaan muutaman kerran.TheKraken kirjoitti:Ja konetta on varmaankin myös buutattu? Ihan nyt vaan varmuuden vuoksi nämä sulkee ensin pois, ennen kuin alkaa järeämpi keinoja miettimään
Äsken vielä kerran kokeilin Capsulesta töpseli irti ja vartin päästä vasta laitoin kiinni. Sama juttu. Langaton verkko pelaa ja tiedostoja voi siirrellä, mut Machine vaan herjaa.
Eli tulee mieleen, että jos homma ei lähde käyntiin automaagisesti, asian voi yleensä korjata manuaalisesti sieltä System Preferences ->Time Machine -kohdasta, osoittamalla siellä ko. laite Time Machinen käyttöön. Todennäköisesti tuo kapsyylin kovalevy formatoituu silloin uudestaan, eli ennen ko. proseduuria kannattaa vielä tarkistaa, ettei sinne kapsyyliin ole tullut jo siirrettyä jotain tähdellistä.
-
Viesti Kirjoittaja TimoTee »
Kirjoitin tuolla yleiskeskustelun puolella kokemuksistani, että Time Machine ei suostu vaihtamaan varmuuskopiointiin käytettävää kovalevyä. Tunnus ja salasana ovat koneen mielestä aina väärin, tarjosinpa mitä vain. 20-vuotisen Mac-historiani hankalin laite tämä Time Capsule. Seuraavaksi kokeiltava täältä saatuja vinkkejä.
Sinisenä näkyy minun Aikakapseli. Nykyinen varmuuskovalevy on vihreä.
Sinisenä näkyy minun Aikakapseli. Nykyinen varmuuskovalevy on vihreä.
-
Time Machine asetuksissa olen ottanut Capsulen käyttöön ja Machinen "liukukytkin" on päällä asennossa. Työpöydällä ei kyllä näy Time Capsulea minkään värisenä.Touho kirjoitti:tamppi kirjoitti:TheKraken kirjoitti:J
Onko itse Time Machine 'buutattu' myös? Onko ylipäätään on-asennossa? Minkäs värisenä se kapsyyli näkyy koneella? Ei kyllä ole vielä suoraan aikakapsyylistä kokemusta, mutta Time Machinen backup -käyttöön omiman levyn pitäisi näkyä koneessa/työpöydällä vihreänä, jossa on vielä tuo Time Machinen logo.
Eli tulee mieleen, että jos homma ei lähde käyntiin automaagisesti, asian voi yleensä korjata manuaalisesti sieltä System Preferences ->Time Machine -kohdasta, osoittamalla siellä ko. laite Time Machinen käyttöön. Todennäköisesti tuo kapsyylin kovalevy formatoituu silloin uudestaan, eli ennen ko. proseduuria kannattaa vielä tarkistaa, ettei sinne kapsyyliin ole tullut jo siirrettyä jotain tähdellistä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka