Kokeilin Pages ´09:n demoversiolla, miten kirjoittaminen koko näytöllä sujuu.
Raakatekstiä kirjoittaessa suosikkiohjelmani on Hog Bay Softwaren WriteRoom, jonka "leipälaji" on koko näyttö (full screen) ilman mitään häiriötekijöitä, vain vihreä teksti mustalla taustalla.
Yritin saada Pagesin toimimaan WriteRoomin tavalla. Sain kyllä tekstin vihreäksi ja tekstin taustan mustaksi, mutta koko näytön tilassa arkin sivu- ja ylä- ja alareunukset jäivät valkoisiksi.
Onkohan Pagesissa mahdollista saada koko arkin tausta mustaksi (tai muuksi valituksi väriksi) myös muualta kuin tekstin taustalla?
t. HV
Pages ´09 ja koko näyttö
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pages ´09 ja koko näyttö
Viesti Kirjoittaja HOV »
-
Re: Pages ´09 ja koko näyttö
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Miksi ihmeessä tekstin pitää olla vihreää mustalla taustalla?
Tulee vanhat kunnon ajat mieleen?

-
Viesti Kirjoittaja HOV »
Vihreä teksti mustalla taustalla, zoomattuna riittävän suureksi, ei rasita silmiä samalla tavalla kuin musta teksti kirkkaalla valkoisella taustalla.TheKraken kirjoitti:Miksi ihmeessä tekstin pitää olla vihreää mustalla taustalla?
t. HV
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Itse olen kuullut että sininen pohja ja valkoinen teksti olisi hyvä yhdistelmä (à la c64
)?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja HOV »
Slashdotissa on ollut vilkas keskustelu siitä, mikä väriyhdistelmä on silmälle paras:Sherukka kirjoitti:Itse olen kuullut että sininen pohja ja valkoinen teksti olisi hyvä yhdistelmä (à la c64)?
http://science.slashdot.org/article.pl? ... 08/2213222
Asiasta oltiin montaa mieltä ja välillä alennuttiin solvauksiinkin. Minun suosikkini vihreä teksti mustalla taustalla sai jonkin verran kannatusta.
Alkuperäinen kysymykseni oli, että saako Pages ´09:llä aikaan samanlaisen full screenin kuten WriteRoomilla, DevonThinkillä tai muutamalla muulla ohjelmalla (eli vain kirjoitettu teksti näkyy ruudulla ja tausta on samaa väriä oli se sitten sinistä tai mustaa).
Tämä ei taida onnistua Pages ´09:llä?
t. HV
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ainakin Marinerin kirjoitussoftissa ja esim. MacJournalissa saa valita joko noista em. perusvaihtoehdoista, oletus on se vihreä mustalla, tai molemmat voi valita vapaasti OS X:n väripallosta. Veikkaanpa että Pagesissa ihan vastaavaa ei vielä ole. Testaamaan en tosin ole vielä päässyt.
Itse tykkään näköjään enemmän vaimeista pastellisävyistä tuossa full screen -tilassa, esim. puunvärinen tausta tjsp, tai vaikka keskiharmaa pohja ja musta tai tummanharmaa, -vihreä tai -kenties jopa -punainen teksti. Valkoinen, kellertävä tai vihertävä teksti harmaalla toimii myös. Eivät ärsytä eivätkä rasita silmiä. Tuo tavanomainen neonvihreä mustalla alkaa sekin nyppimään ajan kanssa. Toivotaan että uuteen Pagesiinkin tulee paletista suoraan säädettävät värit full screeniin ja aito full screen tila, jos ei jo ole.
Itse tykkään näköjään enemmän vaimeista pastellisävyistä tuossa full screen -tilassa, esim. puunvärinen tausta tjsp, tai vaikka keskiharmaa pohja ja musta tai tummanharmaa, -vihreä tai -kenties jopa -punainen teksti. Valkoinen, kellertävä tai vihertävä teksti harmaalla toimii myös. Eivät ärsytä eivätkä rasita silmiä. Tuo tavanomainen neonvihreä mustalla alkaa sekin nyppimään ajan kanssa. Toivotaan että uuteen Pagesiinkin tulee paletista suoraan säädettävät värit full screeniin ja aito full screen tila, jos ei jo ole.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka